• 1
  • 2
2023-09-09, 23:18
Medlem
Vilken sida använder ni er av mest? Jag är mer spontan och impulsiv så höger är nog mer för mig även om jag inte kan rita, måla, spela instrument.
Senast redigerad av Jojje48 2023-09-09 kl. 23:20.
Citera
2023-09-09, 23:22
Medlem
oiiihs avatar
ja nu skriver du jfligt konstigt.
Citera
2023-09-09, 23:25
Medlem
jjujjus avatar
Det fanns en bild där man antingen såg en häst gå framåt eller baklänges och detta skulle avgöra vilken hjärnhalva som dominerar. Först såg jag hästen gå baklänges men sen även framåt och kunde växla men alla jag frågat såg den gå baklänges

Minns inte vilken sida som var vad. Men tror att när den gick baklänges så var det samma som din.
Citera
Medlem
Vad vill du diskutera?
Citera
Medlem
HoraTheExplorers avatar
Jag är bög så använder bara vänster.
Citera
2023-09-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoraTheExplorer
Jag är bög så använder bara vänster.

ha ha
Citera
2023-09-09, 23:30
Medlem
oiiihs avatar
aha,så du menar att impulsitivitet--spontanitet--rita--måla--spela instrument--oftast sitter i höger hjärnhalva,,och brukar vara utmärkande drag,om den högra hjärnhalvan är dominerande.
Citera
2023-09-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det fanns en bild där man antingen såg en häst gå framåt eller baklänges och detta skulle avgöra vilken hjärnhalva som dominerar. Först såg jag hästen gå baklänges men sen även framåt och kunde växla men alla jag frågat såg den gå baklänges

Minns inte vilken sida som var vad. Men tror att när den gick baklänges så var det samma som din.

vänster e mer struktur och höger mer all over the place
Citera
2023-09-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Vad vill du diskutera?

Vad folk tror de använder sig av mest
Citera
2023-09-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oiiih
aha,så du menar att impulsitivitet--spontanitet--rita--måla--spela instrument--oftast sitter i höger hjärnhalva,,och brukar vara utmärkande drag,om den högra hjärnhalvan är dominerande.

yes och lite mer känslobaserat och vänster mer strukturerat
Citera
2023-09-09, 23:38
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Vad folk tror de använder sig av mest
Du får nog utveckla tråden lite mer om du vill att den ska vara kvar, posta någon informationskälla och en lite mer utvecklad frågeställning än att man ska svara höger eller vänster.

Man kanske kan skriva vilka egenskaper man tycker dominerar hos en själv? Jag kan ta ett exempel, jag är inte bra på matematik och att lokalisera mig, men jag är kreativ som i att skriva och skapa och har fantasi och många idéer, tänker och ser detaljer. Är det höger hjärnhalva då? Förmodligen!
Citera
2023-09-09, 23:49
Medlem
pn222jws avatar
Högerhänt - vänster CNS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto