2023-09-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Offentlig sektor granskas ju av Riksrevisionen med jämna mellanrum till skillnad mot den privata sektorn som kan fortsätta blåsa folk på pengar vare sig det gäller mäklare, bilförsäljare, snickare, säljare osv.

Argumentet om att köp av tjänster från offentlig sektor är en kostnad för individer stämmer ju såklart. Detsamma gäller inom privat sektor.
Betyder då att den är kostnadseffektiv?
Citera
2023-09-08, 01:59
Bannlyst
Dagis.
Citera
2023-09-08, 02:58
Medlem
IceEyess avatar
Inom det mesta: förskolelärare, städbranschen, vaktmästare, vårdpersonal, ingenjörer, lastbilschaufförer, taxichaufförer, politiker, personliga assistenter, hemtjänsten, journalister, idrottare, butikspersonal, jurister, poliser, elektriker, golvläggare, piloter osv.

Faktiskt alla yrken består av lågbegåvade.
Citera
2023-09-08, 04:04
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagochmigsjalv
Har en kvinna i min kommun som jobbat med det i säkert 30-40 år, och allt stämmer på det du säger… går olika rundor beroende på veckodag men inte går det fort inte…
Så det är bättre att skräpet får ligga kvar så folk får vada i det till slut?
Eller vill du anställa intelligentare folk till att plocka fimpar?
Eller vill du ha slavarbetskraft?
Vad är din poäng?
Att rikta bort uppmärksamheten från din egen värdelöshet precis som ts?
Citera
2023-09-08, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Inom det mesta: förskolelärare, städbranschen, vaktmästare, vårdpersonal, ingenjörer, lastbilschaufförer, taxichaufförer, politiker, personliga assistenter, hemtjänsten, journalister, idrottare, butikspersonal, jurister, poliser, elektriker, golvläggare, piloter osv.

Faktiskt alla yrken består av lågbegåvade.

Luffare på Flashback som sitter här dag in och dag ut på arbetstid och snackar om "lågbegåvade". Jag undrar vilka arbetsgivare som betalar deras löner och för vad?

Finns idag inga lågbegåvade jobb (bortsett från statliga låtsasjobb där folk mest rullar tummarna och bland politiker). Alla jobb kräver kundservicekänsla allt mer, att allt sköts effektivt och koordinerat. De som inte hänger med åker ut. Detta gäller alla jobb inom den privata sfären.
Citera
2023-09-08, 04:23
Medlem
KolarhustrunsPastas avatar
Målare
Citera
2023-09-08, 07:33
Medlem
Onan-erarens avatar
Arbetsförmedlare. Först 30 timmar i telefonkö sedan prata med nån som inte kan svenska eller är full. Ja jag säger då det.
Citera
2023-09-08, 07:35
Medlem
Intellektuellt? Sett smarta människor på alla jobb, dessvärre dumma med. Lager / flytt / bygg kanske inte kräver högsta IQ som krav
Citera
2023-09-08, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Betyder då att den är kostnadseffektiv?

Vem vet? Du får väl begära ut en rapport från Riksrevisionen gällande den myndighet du är intresserad av.

Det blir ju alltid en teoretisk diskussion huruvida en verksamhet blir mer kostnadseffektiv när den privatiseras då det inte finns så många konkreta exempel. Min erfarenhet av samhällsbyggnad och vård är att så inte är fallet, snarare tvärtom.
Citera
2023-09-08, 21:01
Medlem
En liten kill-gissning från min sida...personal på återvinningscentraler.
Citera
2023-09-08, 21:08
Medlem
Tzatzikins avatar
Personal inom ideell sektor, har jobbat inom detta. Ett arbete som styrs av ”aktivister” samt universitetsutbildade (nationella relationer, miljö och beteendevetenskap) utan erfarenhet av riktiga världen. Deras lön bekostad av skattepengar så ingen behöver uppnå något på riktigt, bara bocka av kriterier hos SIDA. Ingen vet hur det är i världen, alla är upptagna med att tala om för varandra hur viktigt det är att ”öppna sina hjärtan” och ”alla ska med”. Mycket ryggdunkande och rapporter som ska ”revolutionera världen” samtidigt som det är elitistiskt och dålig lön.
Citera
2023-09-09, 23:18
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Knappast svenska chafförer! Dummaste jag hört. Är du en liten pojke som lever på myten? Se dig omkring och hitta dom riktiga idioterna istället.
Gå in på närmsta vägkrog med lastbilsuppställning utanför och se dig omkring. Även om det är vanliga gäster där kan du med en gång peka ut vilka som är lastbilschaffisar. Det är människor som inte fungerar och samverkar tillsammans med andra människor som väljer ensamma yrken och får ett lastbilskort genom arbetsförmedlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in