2023-09-09, 20:52
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Samtidigt säger han ju att väst planerade att försvaga oss genom att provocera oss att anfalla Ukraina.
Och precis så blev det, lägger han till.
Hur smart framstår han i det resonemanget?

Rysk logik onekligen. Det gäller att lägga ut en tjock matta av långa motsägelsefulla meningar som inte betyder nånting. Medel-Ivan går på det ändå och kryper ner i den ryska leran. Det är väl riktat mer åt ryssarna.
Citera
2023-09-09, 20:53
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Minidokumentär om 47th Brigade

Legendary 2A6 Leopard & M109 A6 Paladin with cluster munition in Offence with The 47th Brigade
https://www.youtube.com/watch?v=xPi_YOKyADo
Citera
2023-09-09, 20:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ja, denna schackbräde-mentalitet är fanimig tragik personifierad. Just i trådar om Ukraina-kriget är detta extremt. Postar man en frågeställning som ifrågasätter mänsklighetens nytta av evigt krig blir man nedtryckt i skorna direkt av minst 10 NATO- bottar.

Hmm..

Mr "Jag håller på ingen sida"...

Så bara en fråga då : Vem skulle stöda Ukraina, om inte väst/Nato ?
Citera
2023-09-09, 20:56
Medlem
raskenss avatar
Ett fint filmklipp som illustrerar hur falska ryssen är och man kan inte lita på dom för fem öre. En rysk soldat säger att han vill ge sig, för att stunden senare kasta iväg en handgranat.

Naturligtvis blir han dödad som sig bör:

https://twitter.com/auto_glam/status/1700515844609003922?s=20
Citera
2023-09-09, 20:57
Medlem
Citat:
Obs, jag håller på ingen sida. Är det inte dags att lägga ner detta nu.
Du har helt rätt. Om ryssland hade dragit tillbaka sina styrkor från Ukraina hade kriget varit slut, ryssland är inte på något sätt hotat (om man bortser från hotet från de gravt efterblivna gamla gubbarna som styrt i snart 25 år).
Citera
2023-09-09, 20:58
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ja, denna schackbräde-mentalitet är fanimig tragik personifierad. Just i trådar om Ukraina-kriget är detta extremt. Postar man en frågeställning som ifrågasätter mänsklighetens nytta av evigt krig blir man nedtryckt i skorna direkt av minst 10 NATO- bottar.

Vad är det som är konstigt menar du? Om en sidan i en konflikt vill ha omedelbart eldupphör (för att försvara sina erövringar) och en annan sida vill ha fortsatt väpnad konflikt (för att återerövra sina förluster) så är det givetvis ett ställningstagande om du säger att striderna måste avslutas genast.
Citera
2023-09-09, 20:59
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm..

Mr "Jag håller på ingen sida"...

Så bara en fråga då : Vem skulle stöda Ukraina, om inte väst/Nato ?

Jag förstår inte varför vi ens ska blanda oss i detta? Ukraina, ett land jag knappt hört talas om innan kriget startade. Jag kände endast till det pga intresse för fotboll och Shevchenko.

Som jag ser det är detta Rysslands bakgård.
Citera
2023-09-09, 21:03
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Jag förstår inte varför vi ens ska blanda oss i detta? Ukraina, ett land jag knappt hört talas om innan kriget startade. Jag kände endast till det pga intresse för fotboll och Shevchenko.

Men snälla, skaffa nytt manus. Samma argumentation som vanligt. Börjar tröttna på ert tjatande.
Citera
2023-09-09, 21:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Ja-a..det är ju ett politiskt val västvärldens ledare har tagit. Personligen finns det mycket jag oenig i med vad dessa ledare tidigare har gjort, och gör även nu i andra frågor....men på denna fråga ger jag de rätt !

T.o.m att jag syns det finns många utav dessa ledare som är direkt lata/ointresserade, och inte gör tillräckligt för att man önskar få en "gratis skjuts" på Washingtons vingar.
Citera
2023-09-09, 21:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag är långt mer svensk än dig. Du är NATO-älskare och försöker reducera vårt självbestämmande till noll genom vidriga inlägg här. Att du är vaxxare bekräftar att du inte har en egen hjärna att tänka med.

Men ni skriver ju aldrig om kriget, bara om ert vurm för Ryska Federationen.
Citera
2023-09-09, 21:12
Medlem
Citat:

Bara för att du har svårt att peka ut världen på en världskarta betyder det inte att 40 miljoner Ukrainare ska leva under förtryck de kommande årtiondena. Lägg dig du på rygg på bakgården
Citera
2023-09-09, 21:12
Medlem
Citat:
Hur går kriget egentligen? Är ungefär ett år sedan det konstaterades att hela ryska armen bestod av av gruvfyllon med spadar om jag räknat rätt?

Obs, jag håller på ingen sida. Är det inte dags att lägga ner detta nu. Ryssland har inte startat upp anfallskrig mot Baltikum, Polen etc. Något som hävdades för över ett år sen?
Håller helt med om att Ryssland bör backa tillbaka över gränsen så att kriget kan ta slut någon jävla gång.

Sedan ska det såklart betalas massiva krigs-skadestånd till Ukraina för all död och förstörelse som ryssarna har orsakat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in