Citat:
Ursprungligen postat av
Tomcat13
Fred Friendly är en typisk sån ”ord”-idiot. Det är olika nivå på ord vs. handling, och jag tycker att handling väger tyngre än ord i de flesta fall, men jag tycker inte att ord är helt oviktiga, det finns personer som skadar många och det enda de i praktiken använder som vapen är ord: lögner, trakasserier, manipulation osv är ofta bara ord om man tänker rent krasst på saken. Varje gång jag hör barnsligheter som ”varför vågar du inte ta avstånd från?” så blir jag så uppgiven av att mänskligheten inte har utvecklats längre än att såna psykfall tillåts finnas bland oss och bete sig så tröttsamt utan att någon tar saken i egna händer och hoppsparkar sönder deras ansikten. De är inte välkomna i ett civiliserat samhälle med sin trotsiga mobbning-mentalitet som resterande mänskligheten växer bort från när de fyller 13 år. De uppvisar psykopatiska tendenser som njuter av att ställa ”jobbiga” frågor som de själva är medvetna om ställs enbart för att göra det besvärligt för den de frågar. Syftet är inte att få svar på någon fråga de undrar över utan de gör det enbart för att icke-fysiskt misshandla, förstöra och såra andra eller bara medvetet vara riktigt jobbiga.
Man orkar argumentera sakligt med såna till en viss gräns, men sedan när de tydligt visar att de inte är mottagliga för saklig argumentation så är det hoppsparken som lockar, och det har mest med att man är för lat att göra och önskar tidsoptimera förloppet istället för att tidkrävande bryta ned svinen med argumentation.
Många ”journalister” är såna och deras intentioner återspeglas i deras artiklar. Jag upplever inte att Christian är sån, han håller inte på att tönta sig med att avkräva att andra ska ta avstånd från olika saker eller låtsas att frånvaron av avståndstagande skulle utgöra ett bevis för något. Med betoning på låtsas i det här fallet, det är sjuka och störda människor som inte ens tror på det själva utan bara låtsas tro det för att de vet om att det provocerar och de vet om att ingen orkar gå i polemik mot det, och sedan hånflinar de åt det som de störda psykopaterna de är. Manipulativa, cyniska och äckliga människor helt enkelt och de är så otroligt många och så motbjudande.
Jag skulle vilja modifiera min tidigare utsaga om att ord bara är ord. Självklart finns det fall där ord blir handling. En del uttalanden
klassas förstås som brottsliga. Olaga hot, hets mot folkgrupp m.fl. Självklart får man då tassa varligt i de markerna. Provokation tycker jag är korkat och kontraproduktivt. Visst, du får massorna med dig och får trycka till någon, men är det så du vill bli ihågkommen?
Vad gäller Christian vet han naturligtvis vad han kan och inte kan göra. Sedan har han valt den approach han nu kör med. Att han tramsar runt och kallar Hübinette "sensei" på sociala medier, för att ta ett exempel, det gör han ju för att han
vet att:
1. Tobias Hübinette är av koreanskt ursprung
2. Sensei är ett japanskt ord
3. Andemeningen blir då att alla asiater är likadana för Christian
4. För en person som blir triggad av en godispåse är det här självklart en kränkning
Jag menar att detta i längden hämmar det Christian säger sig vilja göra, nämligen att granska den här typen av "vetenskap". Kritisk rasteori och liknande mumbo jumbo
ska granskas, men det bör göras seriöst. Visst kan man göra det till någon slags mobbningskampanj också, men det är så onödigt. Alla känner till Hübinettes historia. Karln är inte riktigt riktig. Men nu håller hans typ av aktivism på att tappa attraktionskraft, vilket ger ett utmärkt tillfälle att sätta in "dödsstöten", så att säga. Men då ska det göras mot fenomenet man säger sig granska, och inte en enskild företrädare för detsamma. Även om det är frestande att trycka till enskilda personer. Tyvärr är det ett beteende som uppmuntras på nätet.