2023-09-09, 14:45
Medlem
HajenPeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vad härligt, då kan de ju sända nyhetsmorgon ena halvan av dagen och sen efter fem andra halvan.
Programmen kan heta "Fram till 12" och "Efter 12"
Citera
2023-09-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Klappa igen pk-härket asap, finns inget intressant el något värde där, jävla fjollor!
Den allra bästa TV och radio får man från public service, dvs SvT och SR m.m.
TV4 halkar efter men har en god människosyn, liksom Annie Lööf och Märta Stenevi.
Men det räcker liksom inte till för att uppnå attraktiv kvalitets-TV.
Exempel: En lördag med våldsamt upplopp, flera skadade, bränder, kaos. En minut nyheter,
två minuter reklam och två minuter väder.
Citera
2023-09-09, 15:59
Medlem
Det är bra att det går dåligt för värdegrundsapostlarna och de falska liberalerna på TV4 och man undrar var de hamnar i framtiden då kanalen förvinner (postkodslotteriet och andra ställen man kan lura av folk pengar). Det ser väl likandant ut i hela Europa och det är enbart pga. av en stor åldrande befolkning dom dom fortfarande har tittare. Innehålls och informationsmässigt är det ett stort träsk med desinformation som dom tidigare hade monopol över och det är inte konstigt att EU:s byråkrater stiftar nya lagar så vi snart inte kan se och höra vad vi vill på andra plattformar heller. En gammal värld som kämpar för att hålla sig relevanta och för en plats vi köttgrytorna.

Egentligen vet jag inte hur TV4 och andra gammelmedia ser ut numera för jag har inte tittat på åratal för vem vill slösa bort sitt liv med att bli skedmatade av idioter och bedragare om kvällarna.
Citera
2023-09-09, 16:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är bra att det går dåligt för värdegrundsapostlarna och de falska liberalerna på TV4 och man undrar var de hamnar i framtiden då kanalen förvinner (postkodslotteriet och andra ställen man kan lura av folk pengar). Det ser väl likandant ut i hela Europa och det är enbart pga. av en stor åldrande befolkning dom dom fortfarande har tittare. Innehålls och informationsmässigt är det ett stort träsk med desinformation som dom tidigare hade monopol över och det är inte konstigt att EU:s byråkrater stiftar nya lagar så vi snart inte kan se och höra vad vi vill på andra plattformar heller. En gammal värld som kämpar för att hålla sig relevanta och för en plats vi köttgrytorna.

Egentligen vet jag inte hur TV4 och andra gammelmedia ser ut numera för jag har inte tittat på åratal för vem vill slösa bort sitt liv med att bli skedmatade av idioter och bedragare om kvällarna.
Nä, tacka vet jag RT. Fri och obunden television utan att någonsin gå i regimens ledband!
Citera
2023-09-09, 16:24
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppert67
Finns det ens några program kvar på TV4? De verkar avveckla totalt,
de kan ju börja köra med SVT:s gamla klassiska testbild på fredagkvällarna. Lär locka många tittare

Varför ska de använda SVTs testbild när de har en egen som de kan damma av?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c4/PM5544_with_non-PAL_signals.png
Citera
2023-09-09, 16:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Hoppas att krisen i TV-branschen för något gott med sig så att priserna på sportevent som OS och VM slutar trissas upp.

Tycker alla stora mästerskap ska sändas på SVT som håller bäst kvalitet och så att alla enkelt och gratis kan kolla.

Följer inte ligor till vardags så vill inte abbonera på sportkanaler och ser nästan aldrig på linjär-TV, men till stora liveevent finns inget som slår SVT och det ger en extra känsla att "alla" följer det samtidigt och hela landet kan fira eller gnälla om det efteråt.

TV-fyra satsar ju bara på sina "säkra kort" -samma serier, samma människor. Och alltid det där manipulativa "kladdet" med sentimentala sidohistorier där någon ska sjunga/dansa för sin döda släkting och lipa. Uppenbart att det hör till formatet och att produktionen ser till att skriva in det. Amerikanisering.

Tycker det med. Det var skamligt hur Tv4 behandlade Fotbolls-VM i vintras. Slutsignalen hann knappt gå innan de bröt för reklam och hänvisade till C MORE för att kunna fortsätta.
Citera
2023-09-09, 16:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Får TV4 fortfarande "licenspengar" och hur i motiverar man i så fall det? Jag vill minnas att det var en helvetes massa reklam hela tiden och då skall de väl inte ha bidrag när de sänder reklam och är ett vinstdrivande företag?

Tv4 har aldrig fått licenspengar.
Citera
2023-09-09, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tv4 har aldrig fått licenspengar.

Kanske inte men:

Staten äger SVT
Staten äger Telia
Telia äger Tv4=Staten äger Tv4.
Citera
2023-09-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nä, tacka vet jag RT. Fri och obunden television utan att någonsin gå i regimens ledband!
Vad har RT med TV4 att göra? RT är väl samma skit det med som med all statsmedia idag (kommersiell eller inte). Försvara du TV4 eller vad och kommer du att sakna programmen som nu läggs ner? I så fall är det inte underligt att du är okunnig om världen.
Citera
2023-09-09, 17:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad har RT med TV4 att göra? RT är väl samma skit det med som med all statsmedia idag (kommersiell eller inte). Försvara du TV4 eller vad och kommer du att sakna programmen som nu läggs ner? I så fall är det inte underligt att du är okunnig om världen.
Idiot. Läs min post om TV4 innan du uttalar dig.
Citera
2023-09-09, 17:17
Medlem
roppert67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför ska de använda SVTs testbild när de har en egen som de kan damma av?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c4/PM5544_with_non-PAL_signals.png
Aha trodde det bara var SVT som sände ut den där? Minns inte att jag sett den på TV4.
Citera
2023-09-09, 17:26
Medlem
B´stards avatar
TV4 tangerade nästan ATH 2022, 1.5 miljarder i vinst på en omsättning om 5. Har intäkterna havererat under 2023, eller varför måste man spara/lägga ner program?

https://www.allabolag.se/5562427152/bokslut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in