Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Om de vore smarta skulle de sluta göra "TV-program" som om 90-talet fortfarande var i livet och börja göra innehåll som är relevant för streamingtittare. Orättvis jämförelse kanske, men där tycker jag SVT ligger långt före TV4.
Jag är högst tveksam till att TV4 fortfarande har ett existensberättigande. Kom ihåg att TV4 startades i en miljö där det fanns två kanaler och en svensk kabel/satelitkanal TV3 och TV4 fick försprång genom att få den första marksända reklamkanalen. Både TV3 och TV4 har idag helt spelat ut sin roll, eftersom SVT-monopolet inte bara är brutet - utan pulveriserat.
Det här är bara dödsryckningar.
TV4 är helt sonika på väg ur tiden. Här är några fel de gjort:
- De har kört samma produktioner år ut och år in. De har haft samma "kändisar" med i alla deras produktioner, ofta mer än en gång. Nu är ju inte Sverige jättestort så vi har ju inte hur många kändisar som helst och det gör ju att de tar med vem som helst hur många gånger som helst. Tänker på typ Let.s Dance, Fångarna på fortet osv.
- Deras nyhetsbevakning och analysering är skrattretande vänstervriden.
- Deras "soffprogram" är mega PK.
Jag vet att på 00 och 10 talet fanns en uppsjö TV4 kanaler såsom TV4 Fakta, TV4 Guld, Sjuan m fl. Har inte en endaste aning om de finns idag. Pratade med en kollega om TV4 idag och hon hade som jag inte en aning om vad de hade för kanaler idag. Så de har ju helt misslyckats med att nå folket.
Deras "Play-tjänst" är kass. Var i o f ett tag sen jag var inne på den, men det finns ju inget som lockar mig att gå in där. Nu är jag inte ett fan av SVT, men jag tycker ändå att de har ett och annat program, f fa på Kunskapskanalen som är bra, dessa är i o f inköpta. Tycker nog även att SVT:s nyhetsrapportering är bättre än TV4.
Som du är inne på TV4 (och även TV3) kom långt innan internet och streaming, de bidrog till att utmana SVT och det gjorde de rätt bra - på DEN tiden! Tyvärr har de fastnat i att vara PK och de har inte hängt med i vad folket vill och nu straffar det sig.