2023-09-09, 13:17
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Hoppas TV4 läggs ned.
Tycker TV generellt borde läggas ned. Har folk verkligen inget bättre för sig än att se på TV?
Jo, stirra ner i sina mobiler dygnets alla vakna timmar.
Citera
2023-09-09, 13:19
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Snart har TV4 blivit en ny tv7 med nyheter.

Repriser på äldre amerikanska tv-serier och reality ad nauseum.

Nej fy fan. Varför kan de inte bara hyra in några youtubers som kan göra content som är intressant inom olika områden?
Citera
2023-09-09, 13:23
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
TV4 kommer bli kvar tills man löst frågan om slutförvaring av Steffo Törnquist.

Men han är som Uffe i Söndagsöppet.
Plötsligt dör han i en hjärtattack och sen är allt bara borta.
Citera
2023-09-09, 13:36
Medlem
DoktorNos avatar
Jag kan tänka mig att TV4 kommer att fyllas med ännu mer billiga amerikanska tv-serier och annat skräp med ideliga repriser.
Att en viss andel av utbudet ska vara svenskt löser man genom att för fyrahundrafemtioelfte gången visa Beck, Jönssonligan och Sällskapsresan.
Citera
2023-09-09, 13:36
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Nej fy fan. Varför kan de inte bara hyra in några youtubers som kan göra content som är intressant inom olika områden?

Bra affärsmodell. Framförallt när de är gratis, på youtube. Ditt lågpannade fanskap.

TVns tid är snart över. Det här är bara början på förfallet.
Citera
2023-09-09, 13:37
Medlem
Maureliuss avatar
Klappa igen pk-härket asap, finns inget intressant el något värde där, jävla fjollor!
Citera
2023-09-09, 13:58
Medlem
Det går nog inte så bra för tv4. De har ju dessutom lagt ner cmore och lagt in innehållet som tv4 play istället. Går väl samma öde som viasat. Nästa problem är ju att tillgången till tv minskar. Nu kan man bara ha tv bredband via fiber, men av någon anledning är kvaliteten så jävla dålig, iallafall för mig
Citera
2023-09-09, 13:59
Moderator
Mr.Woodss avatar
Får TV4 fortfarande "licenspengar" och hur i motiverar man i så fall det? Jag vill minnas att det var en helvetes massa reklam hela tiden och då skall de väl inte ha bidrag när de sänder reklam och är ett vinstdrivande företag?
Citera
2023-09-09, 14:01
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om de vore smarta skulle de sluta göra "TV-program" som om 90-talet fortfarande var i livet och börja göra innehåll som är relevant för streamingtittare. Orättvis jämförelse kanske, men där tycker jag SVT ligger långt före TV4.

Jag är högst tveksam till att TV4 fortfarande har ett existensberättigande. Kom ihåg att TV4 startades i en miljö där det fanns två kanaler och en svensk kabel/satelitkanal TV3 och TV4 fick försprång genom att få den första marksända reklamkanalen. Både TV3 och TV4 har idag helt spelat ut sin roll, eftersom SVT-monopolet inte bara är brutet - utan pulveriserat.

Det här är bara dödsryckningar.
TV4 är helt sonika på väg ur tiden. Här är några fel de gjort:
- De har kört samma produktioner år ut och år in. De har haft samma "kändisar" med i alla deras produktioner, ofta mer än en gång. Nu är ju inte Sverige jättestort så vi har ju inte hur många kändisar som helst och det gör ju att de tar med vem som helst hur många gånger som helst. Tänker på typ Let.s Dance, Fångarna på fortet osv.

- Deras nyhetsbevakning och analysering är skrattretande vänstervriden.

- Deras "soffprogram" är mega PK.

Jag vet att på 00 och 10 talet fanns en uppsjö TV4 kanaler såsom TV4 Fakta, TV4 Guld, Sjuan m fl. Har inte en endaste aning om de finns idag. Pratade med en kollega om TV4 idag och hon hade som jag inte en aning om vad de hade för kanaler idag. Så de har ju helt misslyckats med att nå folket.

Deras "Play-tjänst" är kass. Var i o f ett tag sen jag var inne på den, men det finns ju inget som lockar mig att gå in där. Nu är jag inte ett fan av SVT, men jag tycker ändå att de har ett och annat program, f fa på Kunskapskanalen som är bra, dessa är i o f inköpta. Tycker nog även att SVT:s nyhetsrapportering är bättre än TV4.

Som du är inne på TV4 (och även TV3) kom långt innan internet och streaming, de bidrog till att utmana SVT och det gjorde de rätt bra - på DEN tiden! Tyvärr har de fastnat i att vara PK och de har inte hängt med i vad folket vill och nu straffar det sig.
Citera
2023-09-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
...
Eller varför inte kolla på världens största med Joe Rogan som är den skönaste,ärligaste och bäst gäster som är världskända eller okända men som borde vara kända men media vill inte att dom ska få en röst.
'Calling out the bullshit" på dom som sitter och ljuger och opartisk så gott det går att bli.
Världens största podcast som har flera tittare än tv i USA så det säger en del att han inte är en köpt snubbe utan tar in intressanta människor och gör som han vill o inte bunden till ett media bolag
Han har väl bara en publik som får höra det dom vill höra. Rashat och antivaccin. Och Alex Jones.
Vill man ha motsvarande galenskaper på svenska, så finns ju Riks, SwebbTV, olika tidningar såsom
Fria Tider, alla dessa med sina lögnaktiga och oförskämda påståenden.
Om TV4 inte klarar sig så finns dessbättre SvT och SR, som gärna får kosta dubbelt mot idag.
Citera
2023-09-09, 14:28
Medlem
talcsofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Läser en del i tråden som tror på TV4 att de bara "pausar" sin verksamhet och snart kommer med nya storsatsningar.

Verkligheten är att det här är ett första sparpaket av flera som kommer de närmsta åren då reklamintäkterna minskar kraftigt.

Blir nog snarare mer lågbudget som realityprogram där man får följa folk i tunnelbanan, tullen, assistanskåren etc som ersätter. Då behöver man inte betala så mycket lönekostnader.

https://www.dagensps.se/foretag/kris-for-tv4-flera-populara-program-forsvinner/

https://www.tv4.se/artikel/sqEKtD1xC05qergVu1QSA/100-tjaenster-bort-pa-tv4

Tony Irving

" – Av alla TV4:s långkörare är det bara ”Let’s Dance” som aldrig har pausats. Vi har haft tur. Men vi har också behov av att förnya och förbättra programmet. Folk tittar inte heller på tv som man gjorde 2006. Hur ska jag kunna förvänta mig att TV4 ska boka upp mig för ett linjärt tv-program när jag själv inte ens tittar på linjär tv."
Citera
2023-09-09, 14:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Ni snackar bajs is tråden, tv4 har gjort smarta genomtänkta beslut i att lägga ner dom usla programmen som drar stora ekonomiska resurser & där tittandet snart kommer börja dala som i sin tur gör att dom måste sparka ännu mer folk, Talang, Lets Dance, Parlamentet, exakt sådana program vars livslängd är slut sedan länge inser man äntligen måste bort

Smarta och genomtänkta beslut gör man innan konsekvensen har inträffat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in