Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Är det någon som har bluffaren Joaquim Weibulls teori i sin helhet? Är det något som diffar från TP?
Rätt magstarkt säga att man hörde i media att SE kunde vara GM, och att han själv iom detta löste mordet. Och så är hans teori exakt den story han hörde i media...
"Jag studerade då stämplingssystem och kunde lista ut exakt hur SE lurat systemet - han lät bli att stämpla...". Briljant!
Både TP och WB delar egenskapen att de verkar grävt ned sig i den osannolika lösningen. En lösning som helt saknar stöd i materialet.
WB kan likt TP stulit hela den osannolika teorin "SE som GM" rakt av från Ålandsoraklet Maggan P. Det var hon som hittade på den först. WB har väl gjort en tecknad film också för de som lyssnar på "Nyheter på lätt svenska".
Edit: Om bokstäver delades ut som diagnoser när WB var liten skulle han nog fått några.
Edit 2.
16 sid dokument som utgör WBs lösning:
https://usercontent.one/wp/www.palmemordsfilmen.se/wp-content/uploads/2022/10/Palmemordet-28-februari-1986-Ver-2.3.2.pdf?media=1631885214
Glöm inte att lägga några popcorn i saltskålen innan ni läser det!
Palmemordet utfördes på Tunnelgatan vid högra hörnet av Skandiahuset. Vid tidpunkten
för mordet var SE gift.
"Högra hörnet" är det som "vänstra stranden" i Paris?
Han (SE) laddar vapnet och stoppar ner det i sin handledsväska.
Rymdes verkligen vapnet i väskan och hur fick GM-SE i så fall upp vapnet så snabbt?
Därefter nämner SE att han morgonen därpå ska åka på fjällsemester men att han finns
tillgänglig på hotellets telefon om de behöver nå honom. SE vet att Polisen inte kommer att ringa
honom medan han är bortrest.
Hur vet SE det?
Det kan nämnas att jag under hösten 1986 hade en projektanställning på
stadshuset i Malmö Kommun. De hade då samma inpasseringssystem som Skandia. I stadshuset
noterade jag att många anställda fuskade med arbetstiden, vilket störde mig. Jag analyserade därför
hur inpasseringssystemet fungerade för att jag skulle förstå bristerna och hur man kunde lura
systemet. När jag 2018 läste i Palmemordets förhörsprotokoll om hur SE använde sitt passerkort
kände jag direkt igen mönstret med att fuska och nyttja bristerna i systemet. Jag kunde därför enkelt
förstå varför SE agerade som han gjorde under mordkvällen
Det var inpasseringssystemet i Malmö som JW analyserade....
Enligt vittnet Anders Björkman (K1:AndersB), se mer längre ner, sköt mördaren Palme med vänster
hand. Även kulbanan på första skottet (K2:K1) tyder på att mördaren sköt med vänster hand, se bild
5. Detta talar för att mördaren var vänsterhänt. På nätet finns ett flertal foton där man ser SE hålla i
sin handledsväska. På samtliga foton håller han väskan i vänster hand, vilket talar för att SE var
vänsterhänt. Endast 11 % av männen uppskattas vara vänsterhänta.
Är det inte den fria handen som man inte håller väskan i som är den man är mest van att använda? Borde inte SE vara högerhänt om han håller i väskan med vänster hand?