Citat:
Den 5000:e Starlinksatelliten skjuts upp klockan 3 i natt! Märkligt med tanke på hur publiciteten runt projektet närmast dött.
Den privata Ax2 fick Elon också upp programenligt i maj. Det var väl saudierna som nu kliver fram på alla fronter, som betalat. Saudierna köpte proffsgolfen till allas förtret. Nu kanske de köper upp rymdfärderna. (Det har diskuterats om kvinnor får köra bil i Saudi. Men astronauter får de i alla fall vara.) En vecka tillbringade turisterna på rymdstationen.
...
Förstod jag ditt inlägg rätt? Jag tror Crew7 har skjutits upp, 9.27 i morse.
Den privata Ax2 fick Elon också upp programenligt i maj. Det var väl saudierna som nu kliver fram på alla fronter, som betalat. Saudierna köpte proffsgolfen till allas förtret. Nu kanske de köper upp rymdfärderna. (Det har diskuterats om kvinnor får köra bil i Saudi. Men astronauter får de i alla fall vara.) En vecka tillbringade turisterna på rymdstationen.
OT: Jag undrar om det citat av Varoufakis du har i signaturen, är äkta?
...
Förstod jag ditt inlägg rätt? Jag tror Crew7 har skjutits upp, 9.27 i morse.
Nej, det var nog jag som missförstod dig. Jag trodde att du syftade på nästa uppskjutning av Starship eftersom det var det jag själv skrev om. Den kommer som sagt att äga rum tidigast den 8 september, men förmodligen senare. FAA har fotfarande inte gett sitt tillstånd.
SpaceX har många järn i elden just nu. Det börjar bli svårt att hålla reda på alla projekt.
Varoufakis-citatet i min signatur, som du frågade om, kommer från en av DiEM25:s videofilmer:
E77: Is Europe a vassal of the US? With Yanis Varoufakis, Julijana Zita, Erik Edman and more!
https://www.youtube.com/watch?v=DyO2lmGq0_U
DiEM25 är Varoufakis och andra vänsterpolitikers försök att förnya och demokratisera EU genom att bilda ett pan-europeiskt vänsterparti. Hittills har de dock inte haft några större framgångar, kanske därför att tiden ännu inte är mogen för riktig demokrati på EU-nivå.
Vad gäller saudierna så skulle det inte förvåna mig om de skjuter upp en egen satellit snart. De kan ju inte vara sämre än iranierna.