2023-09-09, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnik
Intressant. Jag är väl ingen judekonspirationsteoretiker till vardags men tror starkt på "follow the money" och jag tror du är något på spåren, judar eller ej.

CoS är ingen judekonspiration, snarare åt andra hållet. "Cui Bono" pekar alltid spikrakt mot ledaren David Miscaviage och hans närmaste. Det är ingen svår rebus direkt.

Man behöver inte vara en nedrökt konspirationstomte i behov av Haldol för att se problemen med CoS. Problem som i grund och botten beror på "tax exempt"-statusen. USAs lagstiftning är trasig vad gäller förment religiösa organisationer. Se även övergreppen som skedde inom Boy Scouts of America och Katolska kyrkan, inom landets gränser. Skitsvårt för en district attorney att driva mål mot sekter pga. USAs konstitution. Landet har fungerat som en inkubator för destruktiva sekter sedan tiden för Joseph Smith och Jehovas vittnen, och de sprider gladeligen metastaserna till resten av världen.
Senast redigerad av löktårta 2023-09-09 kl. 10:37.
Citera
2023-09-09, 10:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Så det var TRE kvinnor som blivit våldtagna 2001 - 2003, två scientologer och hans flickvän. I fallet med flickvännen kunde juryn inte enas.

Undrar hur stort mörkertalet är...

https://www.nbcnews.com/news/us-news/danny-mastersons-victims-portray-predator-powerful-impact-statements-rcna104077

Citat:
Masterson, 47, was convicted in May of raping Jane Doe #1 and another woman identified at trial as Jane Doe #2. But the jury could not reach a decision on the third accuser, who was identified as Jane Doe #3 and is a former girlfriend of Masterson’s.

Nevertheless, all three women were allowed to submit sentencing statements to the court
Citera
2023-09-09, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Me-Too antar jag.

Metoo, Cosby, Epstein och Weinstein var definitvt katalysatorer. Men något sånt här har legat och glött i decennier. Sektens historia är sprängfull av övergrepp och trafficking, det är bara att lyssna på avhoppare. Att vi först nu ser mål mot scienos/sekten beror enbart på att USA är extremt konservativt avseende synen på religiösa organisationer. Du gör inte karriär som district attorney genom att gå efter sekter.

Jag tror det stora problemet är att CoS förlorar medlemmar i rekordtakt, även kändisar. Främst pga. Internet. David Miscaviage har tappat kontrollen och järnhanden finns inte där längre. Vi kommer att få se andra mål nu, tro mig.
Senast redigerad av löktårta 2023-09-09 kl. 10:55.
Citera
2023-09-09, 10:55
Medlem
Är man kändis finns det alltid folk som vill suga ut dig, troligtvis är det så i detta fall.

Så enda raka om man är kändis är att isolera sig totalt, folk som är superaktiva på social medier ligger särskilt illa till. Retar bara upp de som inte har
Speciellt i dessa tider då folk blir fattigare och försöker med allt möjligt för att få mat för dagen. USA är också ett land med enorma skillnader. Är hårt arbete om du ska lyckas med the "american dream". De flesta fastnar i fetma och opiodepidemin sen är det kört. Vissa städer/stadsdelar i USA/kanada ser för j-a ut med fetma och drogmissbrukare i varje hörn, har ökat extremt mycket senaste decennierna
Citera
2023-09-09, 10:57
Medlem
Ashton kutcher och hans brud som var med i 70s show har protesterat mot domen och säger att DM är "jättefin" som inte ens drogar/dricker och har ett barn som han sköter exemplariskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Struntprat. Däremot är MENA-folket ofta betydligt mer brutala i sina övergrepp.

Låg IQ, inget konsekvenstänk. Hög aggressivitet, låg empati.

Det håller jag med om, medans vita förgripare är mer som saville och scofield?Eller han som togs i Rinkeby? Dvs , vita brottslingen är betydligt mer lömsk i sitt utförande? (Gäller all brottstlighet, tom industri-nivå korruption som VW), håller du med?

Håller med om att mena folk är så osofistikerade att helav ärlden hör det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skodaenyaq
Är man kändis finns det alltid folk som vill suga ut dig, troligtvis är det så i detta fall

1. Danny var en B-kändis
2. Offren var också B-kändisar
3. Skillnad mellan att suga av en kändis, och att under pistolhot tvingas till analsex när du blivit roofad
Citera
2023-09-09, 11:07
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Han dejtade väl en 17åring om jag vill minnas rätt.. det är väl inget brott men kanske lite märkligt om man är 40 plus typ.. Howard stern sjöng en rolig låt om detta=) Bara att söka på youtube.

Inget brott då, inget brott nu men cancellerings maffian hade nog kört på ganska hårt om det hänt nu idag tid!
Citera
2023-09-09, 11:14
Medlem
Dimaks avatar
Sjukt följde thats 70s show förr , kom alltid hem från skolan så började två avsnitt, tider .
Finns det ens bevis?
Citera
2023-09-09, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Inget brott då, inget brott nu men cancellerings maffian hade nog kört på ganska hårt om det hänt nu idag tid!

Inget brott, vare sig då eller nu. Men ganska äckligt snuskgubbe-beteende om du frågar mig.

"Court of public opinion" är väldigt relevant när det gäller kändisar. Kändisarnas livsstil är 100% beroende av att det finns en kader av simps som, pga. att de är uttråkade, sponsrar kalaset. Om du alienerar dina "patrons", så står du där med brallorna nere. Tänk bara på den där ukulelepeddotjejen som störtdök för ett par veckor sedan.
Citera
2023-09-09, 11:16
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
1. Danny var en B-kändis
2. Offren var också B-kändisar
3. Skillnad mellan att suga av en kändis, och att under pistolhot tvingas till analsex när du blivit roofad
Bevis?
Citera
2023-09-09, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Bevis?

1 och 2: konsensus, ej kontroversiellt.

3: dokumentation från CoS själv i form av sk. "knowledge reports". Utsagor från anhöriga, avhoppare, vittnen, offren själva. En Jane Doe gick även till LAPD, så där finns också en paper trail. LAPD är dock i säng med CoS, så allt de säger bör tas med en sked salt.

Till yttermera visso fann en domstol i Kalifornien att "reasonable doubt" inte gäller här. Det är rätt starkt bevis i min bok. Om din syn på saken är att Kaliforniens domstolar är helt förstörda av "the woke mind virus" är du en incel wojak och det är lönlöst att föra vidare konversation. Ha en fin dag!
Senast redigerad av löktårta 2023-09-09 kl. 11:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in