Citat:
Ursprungligen postat av
firechromenorr
Fattar inte detta, trodde det endast var "musulmaner" som våldtog enligt många här på FB? Man blir ju inte mer vit en den här killen? Vad hände här?
Våldtäkter har alltid funnits. Inget nytt påfund. Tror säkert att det var ännu värre förr då folk var vildar häruppe.
Det är bara det att om du ställer upp 1 svensk och en utomeuropeisk migrant bredvid varandra så är det enligt statistiken inom vissa kriterier 38 ggr mer sannolikt att den senare våldtar. Dvs det går en svensk på 38 utomeuropeiska våldtäkter. Därför misstänker jag att folk ute i stugorna alltid killgissar, och var 38:e gång blir det således fel.
I Afrika blir i snitt ca 50% av flickorna av med sin oskuld genom våldtäkt av någon "Uncle" oftast. I vissa etniska grupper är statistiken värre, och andra bättre. Det finns trots all 3000 olika etniska grupper på kontinenten. Dock är minst 300 miljoner kvinnor våldtäktsoffer och ofta som barn. Det är ett perspektiv som svindlar. Många små barn av kvinnligt kön blir våldtagna så att de avlider. Ju yngre desto större är chansen. Det är sällan detta lagförs.
När regeringar i Afrika försöker bekämpa det extremt utbredda sexuella våldet mot kvinnor brukar de använda sig av termen "African Rape Culture", vilket kan vara förvillande eftersom vårt perspektiv på Rape Culture utgår från när uttrycket uppfanns i USA, men man skall ej blanda ihop dem helst, även om båda handlar om mäns övergrepp på kvinnor.
Anyways, inte så insatt i denna scientolog-soppa men vad jag förstår gillar skådisen analsex och har i princip satt på tjejerna där i samband med samförstånds-sex. Kan jag vara fel ute? I alla fall har vi ungefär samma lagar i Sverige bortsett från strafflängden. En kvinna eller man skall under sexakten som de båda gått med på kunna säga nej att fortsätta. Dock blev en man i Sverige frikänd när han slutade lite för sent, ca två stötar efter nejet.
Kan man sammanfatta det med att även kändisar skall följa lagarna? Det jag skulle protestera emot är strafflängden där vi inte ser någon preventiv effekt på hårdare straff. Men man måste förstå att USA:s fängelseindustri är privatiserad och det mesta i USA ägs av en liten grupp familjer genom olika tentakliska upplägg, och att det är de som styr politiken i detalj. Hårdare straff innebär mer vinst.