Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Takk for tanker og informasjon. GM kan kanskje eventuelt ha kommet til fots til hytta? På dagens Avhørt-episode ble det nevnt et sted der man kan parkere et kjøretøy og ta seg til fots til hytta gjennom et myrterreng i 2 km.
Jeg får ikke kartutsnittet med pin på Google maps som noen har postet til å stemme. Den viser til et stk oppi Hedalsvegen. Denne går fra Nes I Ådal og over til Nesbyen (da kommer man til riksvei 7), og man kan ta seg over til Valdres og E16. Et stykke forbi Hedal stavkirke, når man kommer seg opp på fjellet, er veien privat, om jeg husker riktig er bommen nå borte men man må betale. Det er satt opp kamera her og betaler man ikke får man en regning i posten. Når jeg titter på kart så ernjeg rimelig sikker på at hytta ligger mellom Vestre Bjonevatnet og Veertjern. Forøvrig massevis av skogsveier, de fleste med bom men med atv, motorsykkel og selvfølgelig til fots kommer man seg forbi det meste. Og masse turstier i området. De fredløse som ble dømt i Oslo/Kristiania dro ofte til Vassfaret. Oslos nærmeste villmark med jakt og fiske. Mye spesielt som har skjedd der, slekta mi mange ledd bakover bodde der. Og ja de var straffedømte
EDIT: beklager, ser at stedsbeskrivelse, øst for Bjonevatnet, er nevnt tidligere.