2023-09-09, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg tror at GM har lagt igjen mange spor selv om vi ikke har fått hørt hva det er.
Mulig. Håper de kjører DNA inn i kommersielle slektsforskning-databaser i tilfelle skurkene ikke er i de tradisjonelle databasene til Politiet.

Må vel bli cold case før de tør det.
Citera
2023-09-09, 02:18
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Mulig. Håper de kjører DNA inn i kommersielle slektsforskning-databaser i tilfelle skurkene ikke er i de tradisjonelle databasene til Politiet.

Må vel bli cold case før de tør det.

Jeg tror ikke det er rettslig adgang til å bruke «forensic genealogy» i Norge ennå. Hvis det er blitt lov, så har det skjedd en lovendring ganske nylig.
Citera
2023-09-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Jeg tror ikke det er rettslig adgang til å bruke «forensic genealogy» i Norge ennå. Hvis det er blitt lov, så har det skjedd en lovendring ganske nylig.

Joda. Det har allerede vært brukt i en sak tidligere i år. Blir vel mer normalen fremover, tenker jeg.
Citera
2023-09-09, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for tanker og informasjon. GM kan kanskje eventuelt ha kommet til fots til hytta? På dagens Avhørt-episode ble det nevnt et sted der man kan parkere et kjøretøy og ta seg til fots til hytta gjennom et myrterreng i 2 km.
Jeg får ikke kartutsnittet med pin på Google maps som noen har postet til å stemme. Den viser til et stk oppi Hedalsvegen. Denne går fra Nes I Ådal og over til Nesbyen (da kommer man til riksvei 7), og man kan ta seg over til Valdres og E16. Et stykke forbi Hedal stavkirke, når man kommer seg opp på fjellet, er veien privat, om jeg husker riktig er bommen nå borte men man må betale. Det er satt opp kamera her og betaler man ikke får man en regning i posten. Når jeg titter på kart så ernjeg rimelig sikker på at hytta ligger mellom Vestre Bjonevatnet og Veertjern. Forøvrig massevis av skogsveier, de fleste med bom men med atv, motorsykkel og selvfølgelig til fots kommer man seg forbi det meste. Og masse turstier i området. De fredløse som ble dømt i Oslo/Kristiania dro ofte til Vassfaret. Oslos nærmeste villmark med jakt og fiske. Mye spesielt som har skjedd der, slekta mi mange ledd bakover bodde der. Og ja de var straffedømte
Citera
2023-09-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Tror ikke den pekingen har noe å si, annet enn at de kanskje diskuterte hvor GM kan ha kommet fra.
Det er skog rundt hele tunet, så da er det snakk om GM som står helt åpenlyst inne på plen og skyter, evt.

Dette bildet mener jeg er et stillbilde tatt fra en videofil. Har sett den videoen på vg eller noe, og de peker ikke på et punkt, men peker oppover/nedover den veien som går på nedsiden av hytta. Og omtrent i retning av der bilen til JAH ble funnet.
Citera
2023-09-09, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for tanker og informasjon. GM kan kanskje eventuelt ha kommet til fots til hytta? På dagens Avhørt-episode ble det nevnt et sted der man kan parkere et kjøretøy og ta seg til fots til hytta gjennom et myrterreng i 2 km.
Jeg får ikke kartutsnittet med pin på Google maps som noen har postet til å stemme. Den viser til et stk oppi Hedalsvegen. Denne går fra Nes I Ådal og over til Nesbyen (da kommer man til riksvei 7), og man kan ta seg over til Valdres og E16. Et stykke forbi Hedal stavkirke, når man kommer seg opp på fjellet, er veien privat, om jeg husker riktig er bommen nå borte men man må betale. Det er satt opp kamera her og betaler man ikke får man en regning i posten. Når jeg titter på kart så ernjeg rimelig sikker på at hytta ligger mellom Vestre Bjonevatnet og Veertjern. Forøvrig massevis av skogsveier, de fleste med bom men med atv, motorsykkel og selvfølgelig til fots kommer man seg forbi det meste. Og masse turstier i området. De fredløse som ble dømt i Oslo/Kristiania dro ofte til Vassfaret. Oslos nærmeste villmark med jakt og fiske. Mye spesielt som har skjedd der, slekta mi mange ledd bakover bodde der. Og ja de var straffedømte
EDIT: beklager, ser at stedsbeskrivelse, øst for Bjonevatnet, er nevnt tidligere.
Citera
2023-09-09, 10:49
Medlem
Bibss avatar
Bonusepisode, Avhørt:
"Mediene har spekulert mye om skadene på den grønne lastebilen som har fått kallenavnet "Hulken" i dagens bonusepisode avslører vi hva Jonas fortalte oss om skadene på denne bilen".
Citera
2023-09-09, 10:52
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Bonusepisode, Avhørt:
"Mediene har spekulert mye om skadene på den grønne lastebilen som har fått kallenavnet "Hulken" i dagens bonusepisode avslører vi hva Jonas fortalte oss om skadene på denne bilen".
https://imgur.com/NBbgGsJ
Citera
2023-09-09, 10:55
Medlem
Den veien ved store huldertjern har jeg målt nå med google maps luftlinje måleverktøy. Kun 700 meter frem til hytta. Terrenget er åpent etter at en hogstmaskin har kjørt der. Mulig det går en tursti gjennom terrenget også fra denne veien og bort til veien ved hytta?? Noen lokale her??

Er det noen som vet om det er en bom på den veien??? På Google maps ser det ut som det ikke er noe bom, men heller en innfartsvei for hogstmaskin osv. Ser også ut som veien ender i en slags naturlig snuplass.

Koordinater til veien ved store huldertjern:

60,5285851, 10,1500687

En GM som har gått gjennom det terrenget etter all det regnværet må ha hatt svært møkkete sko og deler av bukse. Men det kan jo også ikke være noe unaturlig for arbeidsfolk av den sorten.

Ifølge terrenget er det ganske flatt så vil estimere at det tar max 10-15 min å gå til hytta. Jeg er litt kjent oppi dalene og vet at nærmeste politi er 5-7 mil i alle kanter og minst en 1 time å kjøre pga smale og svingete veier. Dvs at en GM har godt tid på komme seg unna med bil hvis noen hadde hørt skudd.
Citera
2023-09-09, 11:05
Medlem
Da er det bare krysse finga for att han hadde satt på det kamera i bilen! Må jo være en grunn til att politiet ber om så lite info/spesefikk info, dem sitter nok på ekstremt mye selv
Citera
2023-09-09, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slora
Dette bildet mener jeg er et stillbilde tatt fra en videofil. Har sett den videoen på vg eller noe, og de peker ikke på et punkt, men peker oppover/nedover den veien som går på nedsiden av hytta. Og omtrent i retning av der bilen til JAH ble funnet.
Hvordan kan de peke på den veien når den ikke kan sees fra hytta, etter det jeg kan forstå av terrenget er det en skråning ned mot den veien.
Citera
2023-09-09, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatelys
Da er det bare krysse finga for att han hadde satt på det kamera i bilen! Må jo være en grunn til att politiet ber om så lite info/spesefikk info, dem sitter nok på ekstremt mye selv

må virkelig håpe att det kameraet var i drift og att politiet sitter på opptaket av GMen!!
att de nå bare samler bevis for å hente inn alle som har medvirket.. stemmer dette.. så har avhørt info om att innrulling er igang...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in