2023-09-09, 00:06
Medlem
Så kvinnorna kommer 20 år senare med sin story och de har dessutom haft möjlighet att prata ihop sig. Domen är dessutom löjlig. Det är ett rättshaveri. Kalifornien är en Demokratisk smutsstat, en bananrepublik inom USA där ingenting funkar numera. Hela rättsväsendet där är korrupt och politiserat av woken-cancern. Att ni ens stöttar en sådan här dom säger bara att ni antingen är marxister eller helt saknar förmåga att se kritiskt på vad som sker i vår omvärld.
Citera
2023-09-09, 00:07
Medlem
Till er som menar att det inte finns några bevis för att döma Masterson rekommenderar jag dessa två videos från en som var med under rättegången:

https://www.youtube.com/watch?v=j-hiBN18_zg (37 min)
https://www.youtube.com/watch?v=W6nMh50YuuI (ca 4 min)

En stor anledning till att det tagit många år att ta detta till en rättssal stavas Church of Scientology.
Citera
2023-09-09, 00:11
Avslutad
Minns hur man skanderade VM -89 när kanadensare, ryssar och tjecker hamnade i utvisningsbåset: "Där ska du sitta din jävla fitta".

Judge Olmedo och Jane Does, vilka hjältinnor. Fatta vad sekten måste ha jävlats med dem!

Hoppas nu snaran dras åt för CoB David Mis-carriage och hans hantlangare. En hel del skit kommer att komma ut i discovery i det civila målet, och en hel del skit flöt upp även här (trots att domstolen gjorde allt för att inte sekten skulle stå svarande). Det börjar bli en mardröm för "kyrkan". Äntligen!

Detta firas med finaste mack-folköl!
Senast redigerad av löktårta 2023-09-09 kl. 00:16.
Citera
2023-09-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Minns hur man skanderade VM -89 när kanadensare, ryssar och tjecker hamnade i utvisningsbåset: "Där ska du sitta din jävla fitta".

Judge Olmeda och Jane Does, vilka hjältinnor. Fatta vad sekten måste ha jävlats med dem!

Hoppas nu snaran dras åt för CoB David Mis-carriage och hans hantlangare. En hel del skit kommer att komma ut i discovery i det civila målet, och en hel del skit flöt upp även här (trots att domstolen gjorde allt för att inte sekten skulle stå svarande). Det börjar bli en mardröm för "kyrkan". Äntligen!

Detta firas med finaste mack-folköl!

Jag firar med dig! Kyrkan och David Miscavige förtjänar allt som kommer i deras väg framöver.

Jag hörde någon säga "One DM down, one to go!" efter domen mot Masterson, så j*vla bra!
Citera
2023-09-09, 00:23
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strumpnisse
Till er som menar att det inte finns några bevis för att döma Masterson rekommenderar jag dessa två videos från en som var med under rättegången:

https://www.youtube.com/watch?v=j-hiBN18_zg (37 min)
https://www.youtube.com/watch?v=W6nMh50YuuI (ca 4 min)

En stor anledning till att det tagit många år att ta detta till en rättssal stavas Church of Scientology.

Tack för länkarna, fast sa inte speciellt mycket (skummade igenom), vet fortfarande inte vad jag ska tro. Det som skulle kunna tala emot det här är att detta kom fram under #MeToo-hysterin om jag minns rätt... där många kvinnorna kom med falska anklagelser för att dom ville hämnas på sina ex, vilket gjorde att de som faktiskt råkat ut för något inte blev betrodda.

När det kommer till täta kändisar så finns det även en vinning i bilden. En sak vet jag, karaktären "Hyde" hade aldrig blivit en scientolog.
Senast redigerad av Kackotopi 2023-09-09 kl. 00:32.
Citera
2023-09-09, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Är detta slutlig dom? Eller kommer det överklagas?

Scieno-advokaterna gjorde sitt bästa för att få caset "thrown out", och Judge Olmedo gav dem fingret. Lol! Sekten och klanen Masterson kommer naturligtvis göra allt för att få till någon sorts resning, men det ser förbannat mörkt ut. Får nog vänta 27-28 år innan något sådant kan bli aktuellt, om ens någonsin. Och då är trollet förhoppningsvis redan ihjäl-shankad av nån gangbanger. Finns ingen som vill sitta med en sånt där svin.

Hög tid för clowner som Laura Prepon, Skrillex, Lis Moss, Beck et alia att ta bladet från munnen nu. Skeppet sjunker för fullt! (Tom Cruise är ett förlorat case, och antagligen Nancy Cartwright också).
Citera
2023-09-09, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Så kvinnorna kommer 20 år senare med sin story och de har dessutom haft möjlighet att prata ihop sig. Domen är dessutom löjlig. Det är ett rättshaveri. Kalifornien är en Demokratisk smutsstat, en bananrepublik inom USA där ingenting funkar numera. Hela rättsväsendet där är korrupt och politiserat av woken-cancern. Att ni ens stöttar en sådan här dom säger bara att ni antingen är marxister eller helt saknar förmåga att se kritiskt på vad som sker i vår omvärld.
Visst är det oseriöst. Det är därför vi har preskribering i Sverige. Tyvärr har politikerna ökat tiden för preskribering. Tidigare preskriberades våldtäkt efter åtta år. Idag är det tio år. Vidare, jag menar 25-30 år för våldtäkt är fullständigt vansinnigt hårt straff. Det kan ju nämnas att Bill Cosby fick tio år för våldtäkt men friades sedan.

https://www.nytimes.com/2021/06/30/arts/television/bill-cosby-release-conviction.html

Det är som sagt vansinnigt att komma tjugo år senare och börja yla om våldtäkt. Varför gick kvinnorna inte till polisen direkt? USA behöver verkligen införa preskribering. Masterson kommer säkert komma ut om ett par år precis som Cosby.
Citera
2023-09-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Tack för länkarna, fast sa inte speciellt mycket, vet fortfarande inte vad jag ska tro. Det som skulle kunna tala emot det här är att detta kom fram under #MeToo-hysterin om jag minns rätt... där många kvinnorna kom med falska anklagelser för att dom ville hämnas på sina ex, vilket gjorde att de som faktiskt råkat ut för något inte blev betrodda.

När det kommer till täta kändisar så finns det även en vinning i bilden. En sak vet jag, karaktären "Hyde" hade aldrig blivit en scientolog.

Den första Jane Doe rapporterade till polisen 2004. Jane Does hittade varandra 2016 om jag inte misstar mig dvs innan me too, tjejerna var okända för varandra innan. Samtliga Jane Does har rapporterat antingen till polis eller till CoS, samt vänner/familj osv direkt efter våldtäkterna inträffade.

En scientolog får inte anmäla en annan scientolog till myndigheter sådant ska skötas internt inom kyrkan, om man inte vill få hela sitt liv förstört då med kyrkans Fair-game policy.

“ENEMY: SP Order. Fair game. May be deprived of property or injured by any means by any Scientologist without any discipline of the Scientologist. May be tricked, sued or lied to or destroyed." - L. Ron Hubbard

Man är en fiende till scientologikyrkan om man anmäler en scientolog. Danny är och offren var medlemmar i scientologikyrkan när han våldtog dem.

Sen tänker jag inte försöka få dig att tro det ena eller andra men vill förklara lite om du eller någon annan inte förstår hur involverade scientologerna är i det här.
Citera
2023-09-09, 00:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Skådisen och scientologen Danny Masterson som slog igenom i That 70s show greps förra veckan i LA och åtalas nu för att ha våldtagit tre kvinnor åren 2001-2003.

Borgen är satt till 3,3 miljoner $. Fälls han så riskerar han livstids fängelse.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y3aQKJ/that-70s-show-stjarnan-atalas-for-valdtakter

Vad tror ni? Är han skyldig? Åker han dit? Kommer han få stöd från scientologikyrkan som ju har viss makt och inflytande?
Varför kom detta fram nästan 20 år senare?
Citera
2023-09-09, 00:59
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Den första Jane Doe rapporterade till polisen 2004. Jane Does hittade varandra 2016 om jag inte misstar mig dvs innan me too, tjejerna var okända för varandra innan. Samtliga Jane Does har rapporterat antingen till polis eller till CoS, samt vänner/familj osv direkt efter våldtäkterna inträffade.

En scientolog får inte anmäla en annan scientolog till myndigheter sådant ska skötas internt inom kyrkan, om man inte vill få hela sitt liv förstört då med kyrkans Fair-game policy.

“ENEMY: SP Order. Fair game. May be deprived of property or injured by any means by any Scientologist without any discipline of the Scientologist. May be tricked, sued or lied to or destroyed." - L. Ron Hubbard

Man är en fiende till scientologikyrkan om man anmäler en scientolog. Danny är och offren var medlemmar i scientologikyrkan när han våldtog dem.

Sen tänker jag inte försöka få dig att tro det ena eller andra men vill förklara lite om du eller någon annan inte förstår hur involverade scientologerna är i det här.

Såg en hel dokumentär om hur Scientologerna (minns inte vad den hette, var några år sedan) trakasserar och hotar de som granskar dom, var även tal om sexuella övergrepp/våldtäkter, kidnappningar och misstänkta mord kopplade till sekten.

Mest utsatta var tidigare medlemmar som hoppat av och som främst talade öppet om vad som försiggår bakom stängda dörrar... så där är jag med på spåret att allt kan vara möjligt.
Citera
2023-09-09, 01:02
Medlem
Citat:
om man inte vill få hela sitt liv förstört då med kyrkans Fair-game policy

Man ska heller inte glömma kyrkans disconnection-policy. Dvs att om kyrkan stämplar någon som fiende måste familjemedlemmar och vänner som är scientologer bryta all kontakt med den personen. För en person som vuxit upp i sekten och inte har något kontaktnät utanför den är detta givetvis förödande.

https://www.mikerindersblog.org/more-scientology-lies-about-disconnection/

I länken pratas det om Suppressive Persons (fiender till kyrkan). Suppressive Acts är de "brott" en scientolog kan begå för att bli utesluten, däribland att rapportera Scientology eller scientologer till myndigheter.

"The result of committing a 'Suppressive Act' is to be declared a 'Suppressive Person' and meet the same fate yourself — scientology will order every scientologist in good standing to disconnect from you."
Citera
2023-09-09, 01:07
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Skrämmande att kunna driva så gamla påstådda brott till rättegång!

Tycker det är utmärkt att det går.

Varför är det skrämmande?

Det som är skrämmande är väl alla brottslingar och förövare som går fria i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in