Citat:
Ursprungligen postat av
Kackotopi
Tack för länkarna, fast sa inte speciellt mycket, vet fortfarande inte vad jag ska tro. Det som skulle kunna tala emot det här är att detta kom fram under #MeToo-hysterin om jag minns rätt... där många kvinnorna kom med falska anklagelser för att dom ville hämnas på sina ex, vilket gjorde att de som faktiskt råkat ut för något inte blev betrodda.
När det kommer till täta kändisar så finns det även en vinning i bilden. En sak vet jag, karaktären "Hyde" hade aldrig blivit en scientolog.

Den första Jane Doe rapporterade till polisen 2004. Jane Does hittade varandra 2016 om jag inte misstar mig dvs innan me too, tjejerna var okända för varandra innan. Samtliga Jane Does har rapporterat antingen till polis eller till CoS, samt vänner/familj osv direkt efter våldtäkterna inträffade.
En scientolog får inte anmäla en annan scientolog till myndigheter sådant ska skötas internt inom kyrkan, om man inte vill få hela sitt liv förstört då med kyrkans Fair-game policy.
“ENEMY: SP Order. Fair game. May be deprived of property or injured by any means by any Scientologist without any discipline of the Scientologist. May be tricked, sued or lied to or destroyed." - L. Ron Hubbard
Man är en fiende till scientologikyrkan om man anmäler en scientolog. Danny är och offren var medlemmar i scientologikyrkan när han våldtog dem.
Sen tänker jag inte försöka få dig att tro det ena eller andra men vill förklara lite om du eller någon annan inte förstår hur involverade scientologerna är i det här.