2023-09-08, 19:42
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Jag håller med. Det skall inte löna sig och det skulle vara en tydlig signal till Kina att låta Taiwan vara ifred.

Är det möjligt att få stopp på köttkvarnen och dels få Ryddland att lämna tillbaka tagna områden?

Jag skulle svara att det inte är helt omöjligt. Men då måste man ju prata med varandra något som lejoparten av krigsivrarna på detta forum och våra politiska ledare är helt emot.

..Så kvarnen lär få mala ett tag till.

..
Krigsivrarna är är väl ryssar och deras apologeter!

Om bara ryssen backar hem tar kriget slut!

Men det verkar som de måste bli helt avmilitariserade innan de backar helt.

De verkar tro att de kan erövra ett land som fått hela den civiliserade världen att backa upp Ukraina?

Det kommer inte att hända!

Även Nato har förklarat att Ryssland inte får vinna det här kriget!

Det kan kanske få några foliehattar i tråden att förstå vad som gäller?
Citera
2023-09-08, 19:44
Medlem
https://theync.com/russian-unit-rybar-ambushes-ukrainian-troops.htm

hittade denna igår, ryska special styrkor som gör lite busiga saker
Citera
2023-09-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ukraina bajsar sönder fem st luftvärnssystem från den lilla äcklig råttarmén på raken. Underbart fredagsnöje se dess fyrverkerier lägg därtill att enhandfull Orcker strök med. Njutning

https://twitter.com/NOELreports/status/1700046696669970577?s=20

Tack för klipp, öppnade just en fredagsöl, den smakade genast bättre!

Det var ju tydligen en sk Shark-drönare som spotade målen. Gillar beskrivningen av den:

”There is a special species of shark in Ukraine – sharp, precise, bloodthirsty, and very angry with russia.”
Citera
2023-09-08, 19:45
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
På vilket sätt menar du att ta avstånd från Ryssland leder till fred? Jag ser det inte. Jag tror att det finns två vägar till fred;

1.Utnötningskrig a la 1;a världskriget som utplånar hela generationer utan att för den sakens skull lösa upp några knutar eller leda till varaktig fred.

2. Dialog.

Eftersom 2. inte är på tapeten så blir det 1. Jag ser inget positivt med det.

Men fatta, dialog med ryssen ger inget! Helt dödfött!

De bryter avtal lika ofta som en annan byter kalsonger dvs varje dag!
Citera
2023-09-08, 19:46
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
På vilket sätt menar du att ta avstånd från Ryssland leder till fred? Jag ser det inte. Jag tror att det finns två vägar till fred;

1.Utnötningskrig a la 1;a världskriget som utplånar hela generationer utan att för den sakens skull lösa upp några knutar eller leda till varaktig fred.

2. Dialog.

3. Ukraina kastar ut ryssen.

Varför kommer nu just såna personer som du in och verkar neutrala och vill förhandla?

Det är ju typiskt för ryska troll då det går dåligt för deras misslyckade motoffensiver...
Citera
2023-09-08, 19:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu kommer det svar från Nato på drönarattacken mot Rumänien. Nato ska nästa vecka hålla övningar i Danube delta.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1700185970513981527

Något säger mig, att Ukraina kommer att passa på att lasta många fartyg under den tiden övningen kommer att pågå.
Citera
2023-09-08, 19:48
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Trams. Ryssland kunde ha bombat landet sönder och samman likt USA gjorde i Irak osv, men har istället valt en strategi som minimerat antalet civila offer. De skulle aldrig gå med på att låta väst som byggt upp nazismen i Ukraina bedriva nån slags kommitté till ett sådant ändamål. Ukraina har valet att kapitulera eller sluta som Nazityskland gjorde före dem.

De hade chansen till ett bra fredsavtal men ville ha krig, med Beach party på Krim osv.
Nej Ryssland har aldrig haft möjlighet att bomba Ukraina sönder och samman!

Det är bara en våt dröm bland er äckel som stöder ryssen!
Citera
2023-09-08, 19:48
Medlem
raskenss avatar
Citat:

2. Dialog.

Självklart ska Ryssland föra en dialog om storleken på krigsskadestånden och hur många tiotals mil demilitariserad zon som Ryssland ska ha mot Ukraina efter det att alla ryska trupper har antingen dödats eller lämnar Ukraina samtliga territorier. Ryssland kan vilken sekund som helst göra det rätta och lämna Ukraina. Fram till dess kommer alla ryska soldater i Ukraina att dödas och ansvaret ligger till 100% på Ryssland.
Citera
2023-09-08, 19:51
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Krigsivrarna är är väl ryssar och deras apologeter!

Om bara ryssen backar hem tar kriget slut!

Men det verkar som de måste bli helt avmilitariserade innan de backar helt.

De verkar tro att de kan erövra ett land som fått hela den civiliserade världen att backa upp Ukraina?

Det kommer inte att hända!

Även Nato har förklarat att Ryssland inte får vinna det här kriget!

Det kan kanske få några foliehattar i tråden att förstå vad som gäller?
Och hur går det tycker du? Fronten rubbas inte och det enda Ukr lyckats med är att tränga in i en liten ficka där Ryssland skjuter ner dom från högre höjd. Ryssland har redan vunnit. Nästa steg, om man ska dra Natos logik till sin slutpunkt, är kärnvapen för att stoppa Ryssland. Är det värt att riskera hela jävla världen för en handfull kommuner i östra Ukraina som ändå ser sig själva som ryssar i nuläget? Om man tycker det anser jag att man har något allvarligt fel i sin analytiska förmåga. Jag för min del har ingen lust att dö en plågsam död i en postapokalyptisk skitvärld ala Fallout bara för några skitkommuner i Ukraina.
Citera
2023-09-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det verkar som att den hjärndöda och troligtvis trippelvaxxinerade delen av svenska folket fortfarande sitter och krigsrunkar och tror att Ukr kommer vinna vilken dag som helst. Det är bara att be till högre makter att den numera bananrepubliken USA och dess kriminella låtsasregering inte får för sig att använda kärnvapen den dagen det är uppenbart för världen att Ryssland står som segrare. Måtte Trump bli återvald innan det spårar ur helt
Utmärkt att nato ska ha övning i svartahavet nu skiter putin ner sig igen😅
"Sea Shield 2023" kommer det inte finnas ett enda ryskt fartyg i svarta havet inte😎
Ni ryssrunkare kommer gråta ut här som vanligt 😂
Citera
2023-09-08, 19:57
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej det vill man väl inte varifrån kommer din info? Vet inget specifikt om underhåll av stridsspetsar men Ryssland är världsledande i kärnteknik, så det framstår som osannolikt att de skulle sakna kompetens. De har ju världens mest moderniserade kärnvapenstyrkor. Väst har inget som kan mäta sig med Sarmat, Avangard, Poseidon osv. Visst kan det vara läge att inleda provsprängningar, men där de väl sagt att de låter USA ta steget först?
Man behöver byta ut tritiumet i kärnvapen ungefär var tionde år vilket är en enormt dyr process. USA lägger lite drygt fem gånger mer än Rysslands gör på sitt kärnvapenarsenal men du tror fortfarande att Ryssland har mer moderna vapen? Minuteman och Trident II kan alltså inte mäta sig med Ryska kärnvapen? Poseidon är vaporware det fattar du va? Propaganda

Skulle inte förvåna mig om en stor del av deras arsenal inte ens skulle kunna lämna sina solos. De som kan göra det skulle fortfarande kunna orsaka enorm förstörelse varpå Ryssland sedan upphör att existera vilket är varför de aldrig kommer användas.

Och vad menar du med världsledande i kärnteknik? Vill USA utöka styrkan i sina kärnvapen kan man göra det men det saknar syfte eftersom man redan har nog med kraft för att förvandla alla sina fienders länder till parkeringsplatser om man vill göra det. Om du syftar på leveransen av stridsspetsarna så har Ryssland inte större kapacitet att förgöra USA än vice versa. Vem vet om Sarmat ens fungerar? Av Rysslands senaste prestation på månen verkar Roskosmos har vissa problem i produktionslinjerna.

Min fråga är, vad är ditt syfte med att försöka skrämma upp folk här? Ska man ge Ryssland fri hand i Ukraina för att de har kärnvapen? Förstår du vilket exempel det kommer sätta och hur många av Rysslands grannar som sedan kommer skaffa egna kärnvapen?
Senast redigerad av Rodimusprime 2023-09-08 kl. 20:00.
Citera
2023-09-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
3. Ukraina kastar ut ryssen.

Varför kommer nu just såna personer som du in och verkar neutrala och vill förhandla?

Det är ju typiskt för ryska troll då det går dåligt för deras misslyckade motoffensiver...

3 är samma som 1. De måste du väl förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in