2023-09-08, 16:08
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpunodes
Här är några saker som mörkas om Christian Peterson:

Han har en bakgrund i Nordiska motståndsrörelsen. En gruppering som både Jimmie Åkesson (SD) och Kristdemokraterna ser som terrorister. I Finland är grupperingen redan förbjuden.

Han är förintelseförnekare: https://www.youtube.com/watch?v=AAmm...ature=youtu.be

Han har samröre och stöttar anonyma uthängningssajter som Vänsterkollen och Avmaskerat(Extremhögerns motsvarighet till AFA)

Om varken TV4 eller Christians egen kanal redovisar detta så tycker jag man mörkar sanningen!
Ja, båda han och Hubinette verkar vara riktiga svin. Inget av detta förändrar ju dock sakfrågorna, d.v.s. dels om man har rätt att journalistiskt (låt vara att det må vara slaskjournalistik) utreda och bevaka en universitetslärare, dels om man har rätt att sjukskriva sig och vägra föreläsa i en kurs för att man tycker illa om en av kursdeltagarna.
Citera
2023-09-08, 16:17
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Nu får ni ge er .Ni vet inom varför Hubinettte är och stalkad dygnet runt. sjukskriven. Det skulle du också bli om du blir hotad, har du kollat vad hans kurs innehåller.
Den handlar väl om vithet. D.v.s. idén att eftersom vita är mer framgångsrika än andra, har de skapat strukturer(konspirerar) för att behålla sin makt och sina privilegier mot färgade.

Alltså samma som nazisterna använde om judar, att eftersom judarna var mer framgångsrika, berodde det på att de konspirerade för att behålla sin makt och sina privilegier mot tyskarna. Man har förändrat tyskarnas judenarrativ lite och använder andra ord. Men i princip är det samma sak man sprider.

Båda bygger på att det är en folkgrupp som förtrycker andra, bara genom sina gener och är därför onda och bör utrotas.
Kroknäsa där, vit hud här. Same, same.
Moderna åsikter byggda på nazistiska tankar om skuld genom gener och är förstås uppenbart rasistisk.
Citera
2023-09-08, 16:18
Medlem
J.H.s avatar
Vilken soppa.

Måste erkänna att jag att hade dålig koll på vem Hübinett var mer än några tidningsartiklar och kanske något nyhetsinslag där han förekommit.

Men efter att ha läst hans wiki så verkar han vara minst lika galen som Christian
Peterson om än med en annan ideologi. Att någon av de båda släpps in på ett universitetet är uppseendeväckande.
Citera
2023-09-08, 16:19
Medlem
Haha det där är ingen Tobias. Inte undra på att hans psyke är skört. Antagligen helt förvirrad under sin uppväxt utan att kunna passa in någonstans, varken hos svennarna eller brushorna.
Citera
2023-09-08, 16:25
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Vilken soppa.

Måste erkänna att jag att hade dålig koll på vem Hübinett var mer än några tidningsartiklar och kanske något nyhetsinslag där han förekommit.

Men efter att ha läst hans wiki så verkar han vara minst lika galen som Christian
Peterson om än med en annan ideologi. Att någon av de båda släpps in på ett universitetet är uppseendeväckande.

Det enda som är uppseendeväckande är att en flertalet dömd vänsterextrem våldsverkare får betalt för att bedriva kursverksamhet i antivit rasbiologi. Eller tycker du att man ska kontrollera åsikter på vilka elever som får vistas på universitetet? Jag tycker inte att man ska kontrollera åsikter på varken lärare eller elever men jag tycker inte heller att vilka kurser som helt ska berättigas skattemedel.
Citera
2023-09-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Det är omöjligt att förneka att brottsligheten var i stort sett obefintlig i Sverige innan 1960-talet.

För det första finns det ingen mänsklig samvaro, samhälle eller samverkan nånsin, som aldrig upplevt brottslighet. Menar du verkligen allvar? eller har du rökt nåt ovanligt starkt?
Om du tar Sveriges officiella brottsstatistik från SCB, lyfter in den i MS Excel, och sparar ut dom siffrorna som en grafisk bild, så är relationen till befolkning och brottslighet mellan 1940-2021 såhär: https://tempfile.io/en/hA2TysiPlfGOX8q/preview

SCB förnekar att "brottslighet var i stort sett obefintlig i Sverige innan 1960-talet".
Vad får dig att påstå det du säger?
Citat:
Många nationalister och konservativa användare på Flashback argumenterar för att detta har en genetisk grund.

Är det "en genetisk grund" att vår befolkningssammansättning alltid förändras? På Vikingatiden invandrade folk från nuvarande Ryssland och Östeuropa, under 1400-talet var en tredjedel av borgarna i Stockholm holländare och tyskar, osv osv osv. Ända sen minst 1928 har Sveriges invandring varit högre än utvandringen, och en stor betydelse för det är de mer tillgängliga resmöjligheterna med båt och även flygplan. Ökningen av flygtrafik går nästan hand i hand med en del utomskandinavisk invandring. Finnar, med deras brokiga etniska rötter, har invandrat i stora mängder till Sverige sen långt innan Finland existerade som självständig nation, finns troligen nära 1 miljon människor med finskt modersmål i Sverige idag. Vår befolkningssammansättning har alltid varit i ständig förändring.
Citat:
De hävdar att MENA-invandrare ställer till problem på grund av faktorer som låg impulskontroll, lägre intelligens och bristande konsekvenstänk. Men när jag talar om att vi vita levde i fred innan 1960-talet, så menar jag inte detta. Jag syftar på att vi levde i fred som en homogen och vit nation, utan att staten tvingade oss att ta emot icke-vita invandrare.
Man kan hävda mycket, men det är ungefär lika lätt för dom att belägga, som att homosexualitet är en sjukdom eller har mentala eller fysiska, eller ens ärftliga förtecken. Det går inte. Beteende sitter inte i hudfärgen. Hade det gjort det, så hade inga ljushyade personer kunnat bete sig lika illa- eller långt värre än några menar att mörkhyade gör, och mörkhyade hade inte heller kunnat bete sig lika gott eller långt bättre än många ljushyade gör.

Staten, är vi. Det är folket som röstar för den generella politiska inriktningen Sverige ska ha. Politiker är ett yrke, inte en annan slags människa eller en annan samhällsklass. Politiker röstar själva, har barn och hus och bil och hund som alla andra. Det är inga politiker som 'tvingar på' nånting ovanpå någon annan?
Du måste börja lära dig respektera "demokrati" som vi har i Sverige. Folk tycker olika, och många som tycker annorlunda än dig är långt mer förståndiga än att hävda att Sverige hade ingen brottslighet innan 1960, wtf?! Vad tror du isf vi hade- och skapade nya lagstiftningar hela tiden mot brottslighet för??
Citat:
Därför är önskan att leva i en vit och homogen nation, något som var normen i Sverige och Europa i tusentals år före 1960-talet, varken "höger" eller "extremt" på något sätt. Det är helt enkelt en naturlig strävan.
Det var inte normen, och har aldrig varit. Det är definitivt höger-extremt, i konventionell mening, att det är traditionell frånkoppling från den bevisliga verkligheten till att bli en önskevärlds-fantasi likt den små barn har.
Citat:
Så om jag förstår dig rätt, om vita människor vill fortsätta existera i denna värld utan att riskera att bli en minoritet i våra hemländer och försvinna, så eftersträvar de en slags libertarianisk utopi ā la Milton Friedman?
Milton Friedman? Mannen, all mänsklig samvaro, och alla mänskliga samhällen är 100% progressiva, aldrig statiska. Samhällen förändras ständigt, kontinuerligt, såväl kulturellt som etniskt osv och inget samhälle återvänder någonsin till ett tidigare fungerande eller stadium; lika lite som att en människa kan återvända till en tidigare ålder i sitt liv. Det går bara framåt, i konstant gradvis och mångfacetterad förändring, precis som din egen kropp gör och din mentala förändring med ålder gör.

Det säger ju sig självt, att konservatism (önskan att stanna tiden/förändringen) är en slags idé som verkligheten inte kan svara upp emot, nånsin. Höger-extremism betecknas bl.a. av tron att man kan styra över verkligheten, när alla med förstånd högre än en fiskmås förstår att vi sitter alla i passagerar-sätet.
Det är bara åka med. Livet är så, i alla avseenden. Konservativa personer är som regel livrädda för detta, och det är pga den inre osäkerheten som man vill utöva en så frenetisk kontroll över allt. Historien har väl visat oss tillräckligt många gånger var det leder nånstans?

Lyssna på höger-extremisternas favoritfilosof Charles Darwin: "De som anpassar sig efter förändrande omständigheter, kan överleva de som inte anpassar sig."
Senast redigerad av Robbinist 2023-09-08 kl. 16:57.
Citera
2023-09-08, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Christian är en bluff. Han är inte journalist. Han trakasserar hela kursen och sprider nedsättande tweets.

en skattefinansierad kurs är inte vänsterns safe space.

Att kontakta Tobias Hübinette och be om en intervju är inte att "trakassera hela kursen". Har du något exempel på hur Christian har trakasserat enskilda kursdeltagare? Att ifrågasätta någons uppfattning eller ställa kritiska frågor är inte trakasserier.
Citera
2023-09-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Kan du utveckla exakt hur det är ett bra initiativ att kartlägga sina medstudenter och sedan håna dem i sociala medier till den grad att dessa studenter känner så stort obehag att de hoppar av kursen. Kan du tala om varför det är ett beteende som är eftersträvansvärt?

Kan du ge något exempel på hur han "kartlagt sina medstudenter"?
Citera
2023-09-08, 16:38
Medlem
Hübinette tjänar över 50 000 kr/mån, han har råd att vara sjukskriven ett tag
(FB) Vem är den kända debattören som greps för mordbrand? Tråden om Tobias Hübinette
Citera
2023-09-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det är ju du som inte är intresserad av att hålla en seriös diskussion. Det är bara Hübinettes version som gäller för dig, för du har ingen aning om hur Peterson agerat på föreläsning/lektion.
Men jag har inte påstått jag känner till hur vare sig Hubinette eller Peterson agerat på föreläsning/lektion?
Citat:
Vad anser du om Hübinettes våldsamma historia? Dömd minst fyra gånger, våldsam, psykiskt instabil. Nära kännedom om ett olöst mord. Aggressiv retorik mot vita människor. Finner du ingen rasism i det? Vad är det för konstigt att vilja granska en sådan jeppe?
Jag känner ärligt talat inte till mycket om Hubinette, men igen jag har inte påstått att jag gör det. Men som svar på konkret fråga så ser jag ingen tydlig "rasism" i (påstådd) dömd för brott, våldsam och psykiskt instabil, ev kännedom om olöst mord osv. Aggressiv retorik mot vita människor känner jag inte heller till. Men anledningarna till varför höger-extrema unga med kopplingar till NMR vill smutskasta grundaren av Expo, det är inte alls konstigt nej.
Citat:
Och vilket brottsregister har Peterson? Jag vet ingenting om honom, men har ännu inte fått något konkret på hur hemsk han är, bortsett från att han är sarkastisk mot Hübinettes narrativ.
Jag känner till lite om Peterson, men inte om han förekommer i belastningsregistret eller inte.
Senast redigerad av Robbinist 2023-09-08 kl. 17:02.
Citera
2023-09-08, 16:45
Medlem
vittbruss avatar
Det som alltid slagit mig är att vänstern aldrig kan bete sig bättre än tex nazzarna på kristallnatten. Det enda som skiljer är vem som anser sig ha rätt att berätta historien. Vänsterslödder har alltid gräddfil till hat, rasism, hot, konfliktskapande och krig. Det är själva ryggraden i allt som har med vänster att göra.

Jag tar avstånd från alla former av radikala nätverk, men att vänstern aldrig någonsin tål en granskning är något vi humanister alltid känt till och vi skall tvingas till att acceptera "det goda hatet och den goda rasismen", från personer som inte har en aning om vad de pratar om eftersom allt som sådana som Hübinette framför är fantasier, falsarier och bedrägerier eller en enorm glidning av sanningen. De har usla belägg för sin sk "forskning". Hur en sådan som Hübinette ens får hålla kurser i rasism är groteskt.

Dert som stör ännu mer är att JAG betalar för skiten
Citera
2023-09-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Femtiotalets värsta brottsling i sverige var tumba tarzan.

Han gjorde inbrott i sommarstugor. Vid ett tillfälle sköt han med pistol rakt upp i luften, när han var jagad av polis.
En pistol han f.ö. stulit i en sommarstuga.

Om han hade fått ens en endaste notis idag, så hade det varit för att han var vit.
Så kan det kanske vara Man brukar hamna i tidningen delvis för att man har mörk hudfärg. Tidningarnas algoritmiska sammanställning visar att det ger lite fler läsare, så då publicerar man mer sånt.

Jag har själv föräldrar som kan berätta om brottsligheten i Sverige på 40- och 50-talet, det har många här på FB, iaf om man är typ 35 år eller äldre. Det fanns många rikskända storbusar, Clark Olofssons t.ex. var väl känd redan tidigt, likaså hans föregångare och 'kollegor' i branschen. Fanns fängelser och ungdomsvård-institut då precis som idag. Fanns lagar mot brott som ständigt fick förbättras/justeras efter brottens skiftande karaktär över tid, precis som idag.
Senast redigerad av Robbinist 2023-09-08 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in