Citat:
Ursprungligen postat av
Robbinist
Åjo, det är det mängder som nekar till. Det är vidspridd ”sanning” särskilt på Flashback, att Sverige ska ha varit veritabla paradiset, redan Atlantis, innan ”alla svartingar kom”; precis som tyskarna sa att Tyskland varit, innan alla judar kom dit.
Atlantis var ju Ariernas hemvist och ursprung, en Edens lustgård, inte judarnas. Och Arierna var nu tyskar, ansåg vissa. Självklart utan belägg, som idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Robbinist
Sammansättningen av vår befolkning förändras ju ständigt? Alltid gjort. Så vad är det för ”frid” du säger Sverige hade 'före 1960'?
Det är omöjligt att förneka att brottsligheten var i stort sett obefintlig i Sverige innan 1960-talet. Många nationalister och konservativa användare på Flashback argumenterar för att detta har en genetisk grund. De hävdar att MENA-invandrare ställer till problem på grund av faktorer som låg impulskontroll, lägre intelligens och bristande konsekvenstänk. Men när jag talar om att vi vita levde i fred innan 1960-talet, så menar jag inte detta. Jag syftar på att vi levde i fred som en homogen och vit nation, utan att staten tvingade oss att ta emot icke-vita invandrare.
Därför är önskan att leva i en vit och homogen nation, något som var normen i Sverige och Europa i tusentals år före 1960-talet, varken "höger" eller "extremt" på något sätt. Det är helt enkelt en naturlig strävan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Robbinist
Jag flyttade om ordningen på två stycken i din text, ovan, så att det framgår tydligt hur du talar rakt emot dig själv. Det du skrev är en prakt-formulering på vad konventionen höger-extrem avser.
Det du skrev är precis vad t.ex. Nazisterna, och NMR och alla liknande höger-extrema partier/organisationer i alla tider tänker, även SDs ledning gör det och har alltid gjort.
Så benämningen extrem, och höger-extrem, stämmer helt och fullt på företeelsen du hänvisar till.
Höger = Fri marknad, ingen välfärd, ingen statlig inblandning, minimala skatter och så vidare.
Så om jag förstår dig rätt, om vita människor vill fortsätta existera i denna värld utan att riskera att bli en minoritet i våra hemländer och försvinna, så eftersträvar de en slags libertarianisk utopi à la Milton Friedman?