2023-09-08, 11:09
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Nu kan man lugnt säga att ingen döms bara sådär i USA till 30års fängelse bara för en brud har sagt han våldtog mig. Men smartare än så är du hoppas jag.

Jamen vad är bevisningen då?
Citera
2023-09-08, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jamen vad är bevisningen då?

Hur ska jag veta? Men självklart finns det bevisning? Inte tomma ord bara och vips så sitter 30 år
Citera
2023-09-08, 11:35
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Så blir det när kvinnorna tar över maktposition i samhället. Det är ni männen som släpper fram dom

Det är oftast män som vill ha hårdare straff för våldtäkt. Många män har egna döttrar. Det är framförallt ett kvinnligt drag att vilja omvända, förlåta och se det goda i sådana människor.

Samtidigt är det också ett kvinnligt drag att vilja straffa obehagliga människor på emotionell grund. Detta blir påtagligt inom vår feministiska rättsapparat, där man gärna bryter mot rättsprinciper bara man får klämma åt obehagliga och omoraliska personer, oftast män i inbillad så kallad maktposition. Lite sharia light.

Men bland män, avseende riktiga våldtäkter, finns mycket liten acceptans. Halshuggning hade nog varit rimligt i ett samhälle som domineras av manliga värderingar.
Citera
2023-09-08, 11:46
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Ge mig grundläggande fakta som befogat ett 30 år långt fängelsestraff? 30 år!

Våldtäkt är vidrigt och självfallet förtjänar en våldtäktsman fängelse men 30 år. Nä.

Skulle gärna se höga beviskrav och livstid som standard för våldtäkt.

Mvh
Citera
2023-09-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Varför skulle han inte komma ut? Man tjänar ju aldrig hela straffet, så han är snarare ute om 20-25 år än 30, då är han bara 70 år cirka, kommer troligen inte har det så dåligt ställt i fängelset heller relativt sett, money talks oavsett brott.
Straffet är 30 till livstid, så minst 30 år.
Citera
2023-09-08, 12:00
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Hur ska jag veta? Men självklart finns det bevisning? Inte tomma ord bara och vips så sitter 30 år

Jag letar men har inte hittat något. Jag försår inte hur det öht är möjligt att dömas för våldtäkt mot sitt nekande 20 år senare.
Citera
2023-09-08, 12:06
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Varför skulle han inte komma ut? Man tjänar ju aldrig hela straffet, så han är snarare ute om 20-25 år än 30, då är han bara 70 år cirka, kommer troligen inte har det så dåligt ställt i fängelset heller relativt sett, money talks oavsett brott.
Nej. Han kommer inte kunna ansöka om villkorlig frigivning förrän efter 24 eller 26 år (minns inte vilket).
Usas fängelsestraff fungerar inte som svensk kriminalvård.

Jag tror han kommer bli mördad i fängelset.

Han har inte haft det fett de sista 10+ åren heller pga sitt rykte. Så så jävla mycket dollars har han inte.
Citera
2023-09-08, 12:31
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Tycker det är otroligt att han får 30 to life för 2 våldtäkter.
På ett bra sätt.
Brotten var riktigt vidriga. Han drogade dem och kvävde dem tex.

Vad hade han fått i "saft och bulle Sverige"?
4 år kanske?

Det som många inte fattar av denna domen är att det faktiskt är livstid han får.
Ett straff som knappt delas ut för mord i detta landet.
Han kommer inte komma ut. Han kommer inte överleva.
Pga sin profil och brottens anseende bland andra kriminella i amerikanska fängelser.

Tycker vi har saker att tänka över i Sverige.
Tex att bestraffa brottslighet.
Som i detta fallet. Detta får svin som funderar i samma banor som DM att avhålla sig. Det är jag övertygad om.

Vad finns det för bevis då? Låter inte rättssäkert om man får ett så hårt straff när det är ord mot ord.
Citera
2023-09-08, 12:33
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Först fladdrar hororna med fittorna framför honom i hans eget hem sen, när de har ångrat sig, skriker de våldtäkt. Man blir så trött. Horbocken får se till att gifta sig innan han sätter igång och pumpar.
Han drogade och våldtog dem. Sedan hotade scientologikyrkan dem till tystnad.
Han var känd under många år som ett creep.
Men det antar jag att du vet.
Så trött på troll som dig.
Citera
2023-09-08, 12:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Som jag förstår det så är det så här: I USA har man en separat förhandling om straffet. Juryn säger att han är skyldig, sen sätter domaren straffet. Vilket kan komma långt senare men ibland i direkt anslutning (don't ask me why). Så i det här fallet tror jag att det redan finns en fällande dom och med det som bakgrund så försöker försvaret yrka på så lågt straff som möjligt.

Vilket är för oss väldigt märkligt. Kan bero på vilken dag den specifika domaren har. På bra eller dåligt humör när han/hon sätter straffet. Den är ju helt upp till domaren. Här verkar det alltså som kvinnornas sista ord inför domaren gjort att det blev 30 istället för 15. Väldigt mycket som handlar om känslor i amerikansk rätt.

Sedan kan domaren strunta i eventuella uppgörelser. Det ska ju ha skett i Roman Polanski fallet. Åklagaren där var ok med ge Polanski villkorlig. Offret var ok med det (efter troligen fått en rejäl slant). Sedan fick Polanski höra innan domen skulle falla att den här domaren skulle strunta i uppgörelsen och ge honom minst 50 år utan möjlighet till villkorligt. Det gjorde att han flydde till Europa.
Citera
2023-09-08, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Han drogade och våldtog dem. Sedan hotade scientologikyrkan dem till tystnad.
Han var känd under många år som ett creep.
Men det antar jag att du vet.
Så trött på troll som dig.
Tack. Jag tog bort min post när jag läste vidare i tråden men du hann, såklart, skriva innan dess.
Citera
2023-09-08, 12:45
Medlem
grekkoz1s avatar
One of the women reported Masterson to the LAPD in 2004, but prosecutors opted not to file charges. The case was revived in 2016, after the three women found each other and went to law enforcement together.

Prosecutors were able to file the charge under a “one-strike” sex crimes law that extends the statute of limitations for multiple forcible rapes.

https://www.egattorneys.com/one-strike-law-penal-code-667-61
"However, there is a specific provision in the law that automatically imposes a sentencing enhancement of 15 years or 25 to life for a first-time conviction of certain sex crimes when they are committed under aggravating circumstances."

Helt rimligt straff, av praxis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in