2023-09-08, 06:24
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Istället för att tycka synd om offrena, så tycker ni synd om förövaren. Och hade det varit en mörkhyad en hade det varit andra noter. Flashback i ett nötskal - hyckleri.
Så man tycker synd om förövaren om man ifrågasätter detta konceptet?

Något som är väldigt märkligt är att det är bara påstådda våldtäktsoffer som kommer med sådana här anklaagelser 15-20 år senare. Varför för de det? Att bli våldtagen måste ju vara någonting otroligt traumatiskt och hemskt, men samtidigt måste man väl vilja ha någon form av rättvisa ifall man har utsatts för ett så allvarligt brott? Mycket märkligt att det går och döma någon såhär långt efteråt.
Citera
2023-09-08, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Fy fan vad sjukt att man kan anmäla någon för en våldtäkt som hände för tjugo år sedan och sen få den man anklagar inlåst i trettio år. Hur fan bevisar man ens personens skuld? Om det inte är inspelat.

Exakt och komma på att anmäla så långt efteråt också. Klart man ska ruttna bakom galler om man våldtagit men 20 år efter det skulle ha begåtts är konstigt. Vaknar man upp en dag 20 år efter och tänker ”visst ja han har våldtagit mig nu anmäler jag”. Får inte ihop det.
Citera
2023-09-08, 06:32
Moderator
v50s avatar
Skickar över tråden till Kändisskvallen för sammanfogning med befintlig tråd (FB) Danny Masterson (That 70s show) gripen för våldtäkter.

Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2023-09-08, 06:39
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Man väntar inte 15 år med att anmäla någon och gör man det borde det rendera i att man kastar domen i sjön.

Håller med 100%
Citera
2023-09-08, 06:42
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protonen65
Så tragiskt, jäkligt bra skådis

Är han verkligen "jäkla bra skådis"? Nu är visserligen det inte relevant då det inte ska påverka strafflängden, men du är nog den första jag ser eller hör nämna att han är en "jäkla bra skådis". Känns som de flesta sätter honom i segmentet under de bästa och bra.
Citera
2023-09-08, 06:46
Medlem
Mullrets avatar
Om det går att överklaga så hoppas jag på en annan utgång. Lite gråtfärdiga kärringar är.farligt för rättvisan. Något som blir allt vanligare. Och anmäla 20 år efter det händelsen, tyder på desperation, efter pengar.
Citera
2023-09-08, 06:49
Medlem
Vem har fått fängelse i Seinfeld?
Allt med Cosby har väl slutat att sändas?
Nakna Pistolen är ju dock en film och jag funderar mer över TV-serier

Polanski regissör.

Jag fattar din outpur här och jag kunde varit tydligare, men jag tänkte mer att när en en relativt stor TV-serie får en av sina skådespelare att i finkan för grova brott kan den fortfarande sändas? Typ om Ross i vänner skulle våldta någon, en snubbe som är med I mer 300 avsnitt. Backar bolagen/företagen för att sända det för att inte få folk att gå cancel berserk över det hela

Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Seinfeld, Cosby och Nakna Pistolen (OJ) sänds ju fortfarande. Roman Polanski våldtog en 13-åring och gör fortfarande filmer.
Citera
2023-09-08, 06:57
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Fy fan vad sjukt att man kan anmäla någon för en våldtäkt som hände för tjugo år sedan och sen få den man anklagar inlåst i trettio år. Hur fan bevisar man ens personens skuld? Om det inte är inspelat.
Han verkar ha erkänt brottet. Försvaret gick endast ut på att korta fängelsestraffet.
Citera
2023-09-08, 06:57
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retardcarrot
Ofattbart, han var ju snubben i serien som var absolut coolast.

Om man skulle tvingas att peka ut den som var troligast att vara ett svin så var det ju dock han, så inte direkt förvånande.

Sen ska man komma ihåg att det är mycket som man inte får reda på från en artikel (av naturliga skäl ) som kommer fram under en rättegång. Berättelser och förklaringar som på djupare plan kan ge en redogörelse av händelseförloppet kommer nästan alltid att få en rätt ytlig förklaring i artiklar och repotage. Så ifall man endast läser en artikel så kan man lätt få skenet att en dom är felaktigt (säger inte att den dom är helt korrekt då det fortfarande kan bli fel) . Så man bör vara försiktigt i sin kritik utan att ha mer information, för visst kan nog de flesta hålla med om att 30 år för rvå våldtäkter låter högt.
Citera
2023-09-08, 07:09
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Om man skulle tvingas att peka ut den som var troligast att vara ett svin så var det ju dock han, så inte direkt förvånande.

Sen ska man komma ihåg att det är mycket som man inte får reda på från en artikel (av naturliga skäl ) som kommer fram under en rättegång. Berättelser och förklaringar som på djupare plan kan ge en redogörelse av händelseförloppet kommer nästan alltid att få en rätt ytlig förklaring i artiklar och repotage. Så ifall man endast läser en artikel så kan man lätt få skenet att en dom är felaktigt (säger inte att den dom är helt korrekt då det fortfarande kan bli fel) . Så man bör vara försiktigt i sin kritik utan att ha mer information, för visst kan nog de flesta hålla med om att 30 år för rvå våldtäkter låter högt.
Okej, men jag har inte påstått att artikeln berättar hela historien. Det är snarare bara det här fenomenet som har varit populärt de senaste åren; att anmäla någon 20 år senare för någonting, oftast våldtäkt. Hur bevisar man att en sådan har skett? Vore ju intressant o få veta vad som fick honom fälld.
Citera
2023-09-08, 07:19
Medlem
kordens avatar
Sveriges domstolar/lagar kanske ska kanske snegla lite på US and A

Ja nu får svinet skaka galler i ett tag
Citera
2023-09-08, 08:04
Medlem
carminaburanas avatar
Helt galet. Vad tror ni, självmord eller flykt? Sitter han häktad nu eller hur fungerar det därborta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in