2023-09-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/diamant-salihu-flera-jag-pratat-med-raknar-med-hamnddad--7vljx0

En splittring inom ”Kurdiske rävens” nätverk tros ligga bakom nattens dödsskjutning i Gränbyområdet. Det uppger flera källor för SVT. Nu befaras hämndaktioner.
Enligt uppgifter till SVT är kvinnan anhörig till en person som kopplas till det kriminella nätverket Foxtrot. Flera källor uppger att det nyligen skett en intern splittring inom nätverket.

– Det finns inflytelserika personer som är inblandade och har valt olika sidor. Enligt mina uppgifter kan den här skjutningen vara ett svar på den splittringen, säger Diamant Salihu.

Kurdiska räven har väl inga släktingar kvar i Sverige.
Citera
2023-09-07, 21:36
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/diamant-salihu-flera-jag-pratat-med-raknar-med-hamnddad--7vljx0

En splittring inom ”Kurdiske rävens” nätverk tros ligga bakom nattens dödsskjutning i Gränbyområdet. Det uppger flera källor för SVT. Nu befaras hämndaktioner.
Enligt uppgifter till SVT är kvinnan anhörig till en person som kopplas till det kriminella nätverket Foxtrot. Flera källor uppger att det nyligen skett en intern splittring inom nätverket.

– Det finns inflytelserika personer som är inblandade och har valt olika sidor. Enligt mina uppgifter kan den här skjutningen vara ett svar på den splittringen, säger Diamant Salihu.

aj aj verkar stämma med splittring, räven börjar måla in sig i ett hörn möjligen? solen har sina fläckar
Citera
2023-09-07, 21:37
Medlem
Då kan vi stryka greken iallafall han har gett upp mot räven garanterat.
Citera
2023-09-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiiter
Nu sitter ju visserligen 35åringen häktad för narkotikabrott så har han verkligen kunnat beordra det?

Det gör han väl inte? Står att han är utomlands i turkiet
Citera
2023-09-07, 21:40
Medlem
Så vad kommer hända nu? Våg av mord på anhöriga och vänner till gängmedlemmarna på bägge sidor?
Måste kännas väldigt otryggt för många nu.
Citera
2023-09-07, 21:43
Medlem
platyzmas avatar
Om det är inbördeskrig i Foxtrot och Rävjäveln just mördat sin mellanchefs mamma, så kan väl sagda mellanchef helt enkelt ge Rävens adress till Greken så löser det sig?

Jag är inte alls så säker på att böganklagelserna mot Räven är ren lögn, han ser ut som en bögig feg fitta, och han sköter sin bizniz som en bögig feg fitta.

Dags för Räven att dö i rävsaxen…
Citera
2023-09-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Så vad kommer hända nu? Våg av mord på anhöriga och vänner till gängmedlemmarna på bägge sidor?
Måste kännas väldigt otryggt för många nu.

Om jag får gissa så kommer inte Räven kunna gå runt öppet i Turkiet i alla fall.
Citera
2023-09-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Kurdiska räven har väl inga släktingar kvar i Sverige.

Kolla dödslistan så ser du släktingar
Citera
2023-09-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Länka gärna? tämligen säker att media skrev att han var efterlyst tidigare idag.

Hittade :

"Den 33-åring vars mor nu är avliden är internationellt efterlyst och häktad i sin utevaro misstänkt för två försök till grova narkotikabrott. I ett fall handlar det om att han enligt häktningsframställan ska ha försökt köpa närmare ett kilo kokain i Mörby, Danderyd. I det andra fallet handlar det om ett försök att köpa 12 kilo amfetamin på en adress i centrala Sundbyberg.

Enligt DN:s poliskällor misstänker man att mannen befinner sig i Turkiet, där han, likt det kriminella nätverkets ledare Rawa Majid, är medborgare."
https://www.dn.se/sverige/grovt-brot...-till-sjukhus/
Kan inte länka, men det är enligt artikeln på Unt.
Citera
2023-09-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Om det är inbördeskrig i Foxtrot och Rävjäveln just mördat sin mellanchefs mamma, så kan väl sagda mellanchef helt enkelt ge Rävens adress till Greken så löser det sig?

Jag är inte alls så säker på att böganklagelserna mot Räven är ren lögn, han ser ut som en bögig feg fitta, och han sköter sin bizniz som en bögig feg fitta.

Dags för Räven att dö i rävsaxen…

Vart kommer ens bögryktena ifrån?
Citera
2023-09-07, 21:48
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Vart kommer ens bögryktena ifrån?

Ska leta upp, vg dröj.

Här började det, och diskuteras fram och tillbaka lite i tråden om 800kg beslagtaget knark;

(FB) 8 åtalas för över 800 kg narkotika kopplat till Kurdiska räven, Stockholm, 2023-08-31
Senast redigerad av platyzma 2023-09-07 kl. 21:54.
Citera
2023-09-07, 21:49
Medlem
Citat:
Kolla dödslistan så ser du släktingar
Han är kurd så säkert har han kusiner som bor här i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto