2023-09-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Skulle säga att mitt karaktärsmord var på de klyschor som följer med när någon stryker med. Min erfarenhet är att föräldrar ofta minst är medberoende och gärna med på tåget när barnen är med i "utanförskap" som genererar rothschildsk fejkvaluta. Sad fact of life.
Det år din åsikt. Men de som bor i Uppsala är givetvis mer intresserade om vilka som är MGM. För det fall att det skulle bli mer skjutningar och annat hämndvåld med anledningen av mordet på kvinnan.
Citera
2023-09-07, 20:20
Medlem
Sillberts avatar
Storkällsvägen 19 såldes för 5.5 miljoner 2018. Står som 7 rum, 85 + 85 m², vilket borde vara ett enplanshus på 85 kvm med inredd källare.

https://www.booli.se/bostad/2094128
Citera
2023-09-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Om jag förstått det rätt från den infon jag fått till mig så har följande hänt

En 35 årig man från Stockholms trakterna har varit rävens högra hand under många år
Det har sedan månader tillbaka skurit sig mellan dom två
För nån/några dagar sedan ska 35 åriga högra handen ha beordrat/utfört ett attentat mot någon/några ur nätverket foxtrot varpå dom sedan hämnats med att döda 35åringens mamma

Vill också flika in att det igår hittades en grovt misshandlad man nära Bandidos lokaler i Brandbergen. Då det varit lugnare ett litet tag sista tiden med våldsdåd så kanske även detta hör ihop med aktuell tråd, då Bandidos och räven haft krig. 35 åringen och Bandidos kanske gjort något ihop, alternativt att det bara är en slump/tillfällighet.

Nu sitter ju visserligen 35åringen häktad för narkotikabrott så har han verkligen kunnat beordra det?
Citera
2023-09-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiiter
Nu sitter ju visserligen 35åringen häktad för narkotikabrott så har han verkligen kunnat beordra det?

Han är efterlyst, inte häktad enligt info i tråden, ska enl uppgifter också hänga i turkiet och köpt medborgarskap...
Citera
2023-09-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Fast greker brukar ju inte vara muslimer, eller är det något jag missat?
Ledaren för Dalen-nätverket. ”Greken” är lite missvisande. Bara araber och Somalier i nätverket. En kriminell som råkar ha grekisk bakgrund /släkt.
Citera
2023-09-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av computerflash
Ledaren för Dalen-nätverket. ”Greken” är lite missvisande. Bara araber och Somalier i nätverket. En kriminell som råkar ha grekisk bakgrund /släkt.

Bara araber och somalier? vad jag vet var det väl gambia dominerat förr i tiden och den riktiga ledaren Mario och hans bror är väl bulgarer? Dalen nätverket är väl jävligt mångkultirellt
Citera
2023-09-07, 21:01
Medlem
Ryktet säger att hon sköts med en 22:a

Mycket litet ingångshål

Låter inte mycket

Med ljuddämpare i princip ingenting

Därför trodde man det var hjärtstillestånd.

Skott hål hittades först på Akademiska sjukhuset
Citera
2023-09-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Han är efterlyst, inte häktad enligt info i tråden, ska enl uppgifter också hänga i turkiet och köpt medborgarskap...
Jag baserade bara på vad som står i tidningen, där står det att han sitter häktad och inte häktad i sin frånvaro eller något liknande.
Citera
2023-09-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiiter
Jag baserade bara på vad som står i tidningen, där står det att han sitter häktad och inte häktad i sin frånvaro eller något liknande.

Länka gärna? tämligen säker att media skrev att han var efterlyst tidigare idag.

Hittade :

"Den 33-åring vars mor nu är avliden är internationellt efterlyst och häktad i sin utevaro misstänkt för två försök till grova narkotikabrott. I ett fall handlar det om att han enligt häktningsframställan ska ha försökt köpa närmare ett kilo kokain i Mörby, Danderyd. I det andra fallet handlar det om ett försök att köpa 12 kilo amfetamin på en adress i centrala Sundbyberg.

Enligt DN:s poliskällor misstänker man att mannen befinner sig i Turkiet, där han, likt det kriminella nätverkets ledare Rawa Majid, är medborgare."
https://www.dn.se/sverige/grovt-brot...-till-sjukhus/
Senast redigerad av Bigmike90 2023-09-07 kl. 21:11.
Citera
2023-09-07, 21:16
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Ryktet säger att hon sköts med en 22:a

Mycket litet ingångshål

Låter inte mycket

Med ljuddämpare i princip ingenting

Därför trodde man det var hjärtstillestånd.

Skott hål hittades först på Akademiska sjukhuset

Salongs .22lr, petflaska amatöraktigt - oljefilter fattigt men bägge fungerande dock.
Ljuddämpare av en lite mer normal typ säkerligen, säkert stulet med tillhörande studsare och 12a från nåt skåp i almtuna eller dylikt.

Men känns lite oseriöst för det finns säkerligen lite stålar i bufferten någonstans i'll guess...
Citera
2023-09-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilhelmlundstrom
287 personer skrivna på den adressen... Tjock-steffe verkar ha haft en stor kåk.

Det är några som bor där men inte så många som 287 . Använd inte hitta.se utan mrkoll eller ratsit istället. Tydlig koppling, även här, till matbutik i Tjärna ängar.
Citera
2023-09-07, 21:26
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/diamant-salihu-flera-jag-pratat-med-raknar-med-hamnddad--7vljx0

En splittring inom ”Kurdiske rävens” nätverk tros ligga bakom nattens dödsskjutning i Gränbyområdet. Det uppger flera källor för SVT. Nu befaras hämndaktioner.
Enligt uppgifter till SVT är kvinnan anhörig till en person som kopplas till det kriminella nätverket Foxtrot. Flera källor uppger att det nyligen skett en intern splittring inom nätverket.

– Det finns inflytelserika personer som är inblandade och har valt olika sidor. Enligt mina uppgifter kan den här skjutningen vara ett svar på den splittringen, säger Diamant Salihu.
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2023-09-07 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in