2023-09-14, 00:44
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsaknark
Vart ser du det?
"Interna splittringar inom gänget Foxtrot har enligt uppgifter till SVT lett till flera våldsdåd i Turkiet den senaste veckan. Mordet på kvinnan i 60-årsåldern, vars son uppges vara gängkriminell, i Uppsala var sannolikt en hämnd för dåden. Det säger kanalens kriminalreporter Diamant Salihu i Aktuellt.

Enligt hans uppgifter uppstod en splittring mellan olika falanger inom nätverket för några månader sedan. Enligt uppgifterna har en person i samma falang som den mördade kvinnans son tillhörde nyligen blivit kidnappad. Falangen ska då ha svarat med en skjutning mot en adress i Istanbul." Från omni
Citera
2023-09-14, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Tror också utomlands. Mer info om föräldrarna i denna tråd

(FB) Knark och 1 Mkr på hotellrum, Stockholm april 2020. 5 gripna, från 26 till 78 år.

tack
Citera
2023-09-14, 00:47
Medlem
ozyrecons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remixiz
"Interna splittringar inom gänget Foxtrot har enligt uppgifter till SVT lett till flera våldsdåd i Turkiet den senaste veckan. Mordet på kvinnan i 60-årsåldern, vars son uppges vara gängkriminell, i Uppsala var sannolikt en hämnd för dåden. Det säger kanalens kriminalreporter Diamant Salihu i Aktuellt.

Enligt hans uppgifter uppstod en splittring mellan olika falanger inom nätverket för några månader sedan. Enligt uppgifterna har en person i samma falang som den mördade kvinnans son tillhörde nyligen blivit kidnappad. Falangen ska då ha svarat med en skjutning mot en adress i Istanbul." Från omni

Jag har läst för lite men jag uppfattar det som att rånen av de egna kurirerna som räven kört med för att sätta folk i skuld och tjäna dubbelt lett till dåden mot jordgubbens mamma och dåden i turkiet.

Kan jordgubben vara Dr Phil förresten, han verkar ju blivit blåst av Furkan och räven?
Senast redigerad av ozyrecon 2023-09-14 kl. 00:50.
Citera
2023-09-14, 01:13
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon
Jag har läst för lite men jag uppfattar det som att rånen av de egna kurirerna som räven kört med för att sätta folk i skuld och tjäna dubbelt lett till dåden mot jordgubbens mamma och dåden i turkiet.

Kan jordgubben vara Dr Phil förresten, han verkar ju blivit blåst av Furkan och räven?
Mycket möjligt. I dödslistan så stod han som som "Isse, jordgubben, doktorn."
Doktorn skulle kunna vara pga Dr. Phil men kan vara långsökt
Citera
2023-09-14, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normand
Vore Kurdiska Röven och Galna Greken smarta skulle de väl inte vara rikskända mammamördare och barnamördare, kända av hela svenska folket, för att inte nämna hela Skandinavien och Europa.

Minst ett mord eller morsförsök/dag nu. Men så har det väl varit i rätt många år, det känns mera just nu bara för att Kufiska Röven och Galna Greken kör alla mord i samma stad just för stunden. Säkert skönt för Sundsvall, Malmö, Stockholm och övriga Sverige som kan andas ut litegrann.
Haha god för flera hundra miljoner men betalar små barn bajspengar för ett mord, börjar misstänka att den där anonym är någon från deras nätverk som vill hypa upp sin crew, tunga grabbar leker inte med barn kom ihåg det☝🏽
Citera
2023-09-14, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normand
Vore Kurdiska Röven och Galna Greken smarta skulle de väl inte vara rikskända mammamördare och barnamördare, kända av hela svenska folket, för att inte nämna hela Skandinavien och Europa.

Minst ett mord eller morsförsök/dag nu. Men så har det väl varit i rätt många år, det känns mera just nu bara för att Kufiska Röven och Galna Greken kör alla mord i samma stad just för stunden. Säkert skönt för Sundsvall, Malmö, Stockholm och övriga Sverige som kan andas ut litegrann.

Andas ut i Stockholm? Stenen du sovit under måste väga många ton 🤣
Citera
2023-09-14, 01:35
Bannlyst
Finns en bra sammanfattning här

https://www.krimfup.se/articles/intern-splittring-i-foxtrot-har-ar-de-som-krigar-mot-varandra
Citera
2023-09-14, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Turkiet är stort och med 80 miljoner människor. Inte lätt att hitta någon där som vill hålla sig undan. Räven höll dock på att dö för ett par dagar sedan då Az---e skickade en torped mot honom, som dock bara skadade en man i hans krets. Räven har inte direkt hållit sig dold, vare sig han varit i Içmeler eller i Ankara, där han har hus. Mordet på mamman (så snabbt efteråt) var en hämnd för mordförsöket.

Om polisen vill komma åt Räven borde de kontakta Az---e och ge honom lite info, resurser och lös lina så att han kan fixa Räven på plats i Turkiet.

Enligt turkisk media bor och jobbar han i Istanbul.
Står även att han tillfångatogs i Turkiet när han efterlysts på röd notis, men inte utlämnades till Sverige eftersom han var turkisk medborgare.

I den artikeln står det också att
Kommunarbetaren Ali Eren, som städade parken i Marmaris på morgonen den 15 april 2022, hittade en påse på bänken. Han överlämnade väskan innehållande 12 tusen 400 dollar och 2 tusen 400 TL till polisen. Polisen identifierade ägaren till väskan, 'Miran Othman', och kallade honom till polisstationen. Det var underförstått att Miran Othman, som tog emot pengarna, var Rawa Majid, en narkotikahandlare med smeknamnet "Baron" och efterlyst på en röd notis.

Under razzian mot villan där han bodde i Marmaris hittades 2 olicensierade vapen, många kulor och ett svenskt ID utfärdat i namnet 'Rawa Majid'. Nyheter i Turkiet var begränsade till denna information. I själva verket, enligt en nyhetsrapport; 'Miran Othman' sade i sitt uttalande: 'Jag hade min falska legitimation förberedd professionellt. "Trots detta kan jag inte förstå hur min verkliga identitet fastställdes", sa han.

Men det skulle han inte ha sagt. Eftersom Republiken Turkiets ID för denna kriminella organisationsledare inte var falskt och namnet "Miran Othman" stod skrivet på det. Med andra ord, fastän han var efterlyst med röd notis blev han turkisk medborgare. Det var en stor skandal.

Statens Televisions reporter Diamant Salihu, i sin nyhet publicerad den 30 november 2022; Han förklarade att han pratade med 'Rawa Majid', hans nya namn 'Miran Othman', i telefon. Så han evakuerades. Enligt nyheterna; Miran Othman sa: "Jag är en turkisk medborgare." På frågan "Hur blev du medborgare?", svarade han: "Om du investerar i det här landet kan du bli medborgare."

Det syns tydligt i rättegången i Bodrum att Miran Othman är turkisk medborgare. Miran Othman, som arresterades av Marmaris Criminal Court of Peace den 18 april 2022, för "handel och tillhandahållande av droger eller stimulantia", fängslades i fyra månader. Den 4 augusti 2022 inleddes en ex officio-förhandling för frihetsberövandet vid vid Bodrum 1st Criminal Court of Peace.

Hans advokat betonade att Miran Othman är en turkisk medborgare och sa: "Det finns inga bevis för att den misstänkte har begått något brott i Turkiet. Han är turkisk medborgare. Han bor i Istanbul. Han har en arbetsplats i Istanbul. Vi begärde in handlingar angående detta, men vi kan inte presentera dem eftersom vi inte fått dem. Han har barn och har opererat magen.

Fängelseförhållandena är inte lämpliga för klienten. Enligt gjorda överenskommelser översteg häktningstiden 40 dagar. Det finns ingen misstanke om rymning..."

Så Miran Othman hade också hus och arbetsplats i Istanbul. Deras dokument lämnades inte in, men domarkåren beslutade att släppa dem. I sitt beslut att frige Bodrum 1st Criminal Judge of Peace uppgav han att inga konkreta bevis eller dokument skickats från svenska myndigheter om Miran Othman. Däremot sa åklagaren i Sverige att de ansökte om utlämning av Miran Othman kort efter hans gripande."
Citera
2023-09-14, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Lutar åt att det är en anhörig som betalat priset igen.

Frågan är om det är Greken som slagit till - eller Rävens egna.

Sverige borde ge turkarna vad dom vill ha för att kunna få Räven utlämnad och här sätta honom bakom lås och bom för alltid.

Finns inget för alltid i Sverige. Det finns däremot 10 års lyxboende.
Citera
2023-09-14, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon

Jag har vagt minne av dr phil blev lurad i en tråd då räven körde dubbelspel o skulle råna sin köpare/springis. Har du mer info
Citera
2023-09-14, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Finns tråd med namnen osv. (FB) Dödslistan: SÖDERTÖRNS TINGSRÄTT B 4367-23 (FUP)

Tackar
Citera
2023-09-14, 08:39
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1815
Skulle nog vara jävligt svårt att hålla koll på då de iblandade själva inte har så bra koll på vilka som står på deras sida och vilka inte.

Grupperingarna förändras varje dag.
En vän idag blir en dödsfiende imorgon.
Det är just som en savant skulle kunna hålla reda på

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Savantsyndrom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här