Citat:
Ursprungligen postat av
Ken Dryden
Turkiet är stort och med 80 miljoner människor. Inte lätt att hitta någon där som vill hålla sig undan. Räven höll dock på att dö för ett par dagar sedan då Az---e skickade en torped mot honom, som dock bara skadade en man i hans krets. Räven har inte direkt hållit sig dold, vare sig han varit i Içmeler eller i Ankara, där han har hus. Mordet på mamman (så snabbt efteråt) var en hämnd för mordförsöket.
Om polisen vill komma åt Räven borde de kontakta Az---e och ge honom lite info, resurser och lös lina så att han kan fixa Räven på plats i Turkiet.
Enligt turkisk media bor och jobbar han i Istanbul.
Står även att han tillfångatogs i Turkiet när han efterlysts på röd notis, men inte utlämnades till Sverige eftersom han var turkisk medborgare.
I den artikeln står det också att
Kommunarbetaren Ali Eren, som städade parken i Marmaris på morgonen den 15 april 2022, hittade en påse på bänken. Han överlämnade väskan innehållande 12 tusen 400 dollar och 2 tusen 400 TL till polisen. Polisen identifierade ägaren till väskan, 'Miran Othman', och kallade honom till polisstationen. Det var underförstått att Miran Othman, som tog emot pengarna, var Rawa Majid, en narkotikahandlare med smeknamnet "Baron" och efterlyst på en röd notis.
Under razzian mot villan där han bodde i Marmaris hittades 2 olicensierade vapen, många kulor och ett svenskt ID utfärdat i namnet 'Rawa Majid'. Nyheter i Turkiet var begränsade till denna information. I själva verket, enligt en nyhetsrapport; 'Miran Othman' sade i sitt uttalande: 'Jag hade min falska legitimation förberedd professionellt. "Trots detta kan jag inte förstå hur min verkliga identitet fastställdes", sa han.
Men det skulle han inte ha sagt. Eftersom Republiken Turkiets ID för denna kriminella organisationsledare inte var falskt och namnet "Miran Othman" stod skrivet på det. Med andra ord, fastän han var efterlyst med röd notis blev han turkisk medborgare. Det var en stor skandal.
Statens Televisions reporter Diamant Salihu, i sin nyhet publicerad den 30 november 2022; Han förklarade att han pratade med 'Rawa Majid', hans nya namn 'Miran Othman', i telefon. Så han evakuerades. Enligt nyheterna; Miran Othman sa: "Jag är en turkisk medborgare." På frågan "Hur blev du medborgare?", svarade han: "Om du investerar i det här landet kan du bli medborgare."
Det syns tydligt i rättegången i Bodrum att Miran Othman är turkisk medborgare. Miran Othman, som arresterades av Marmaris Criminal Court of Peace den 18 april 2022, för "handel och tillhandahållande av droger eller stimulantia", fängslades i fyra månader. Den 4 augusti 2022 inleddes en ex officio-förhandling för frihetsberövandet vid vid Bodrum 1st Criminal Court of Peace.
Hans advokat betonade att Miran Othman är en turkisk medborgare och sa: "Det finns inga bevis för att den misstänkte har begått något brott i Turkiet. Han är turkisk medborgare. Han bor i Istanbul. Han har en arbetsplats i Istanbul. Vi begärde in handlingar angående detta, men vi kan inte presentera dem eftersom vi inte fått dem. Han har barn och har opererat magen.
Fängelseförhållandena är inte lämpliga för klienten. Enligt gjorda överenskommelser översteg häktningstiden 40 dagar. Det finns ingen misstanke om rymning..."
Så Miran Othman hade också hus och arbetsplats i Istanbul. Deras dokument lämnades inte in, men domarkåren beslutade att släppa dem. I sitt beslut att frige Bodrum 1st Criminal Judge of Peace uppgav han att inga konkreta bevis eller dokument skickats från svenska myndigheter om Miran Othman. Däremot sa åklagaren i Sverige att de ansökte om utlämning av Miran Othman kort efter hans gripande."