2023-09-06, 08:20
Medlem
IvanDF2s avatar
LEG- & INJECT DAY

Jag kom precis in från en löprunda. Nytt PB även om det bara handlade om sekunder. Men jag kom under en viss minuttid som jag har jagat i två veckor. Löpningen flyter på lättare nu än i somras. Dels har jag fått lite bättre kondis, dels var det betydligt tyngre att springa när jag körde Tren. Det blev helt enkelt tungt att andas.

Jag ska strax dra till gymet. Jag har bara ett videomöte att klara av. I dag blir det ben och röv. Jag kan inte köra knäböj på grund av min ryggskada så olika maskiner står på schemat och basen i mina benpass är benpressen.

Jag ska även smacka in 300 mg Testo C, 250 mg Deca och 100 mg Mast i min ena, söta lilla schinka. Jag är spruträdd sedan jag var barn men trots det tycker jag det är snudd på mysigt att fibbla med vialer och ampuller, pumpar och kanyler. Hur sjukt är inte det? Snacka om någon slags skruvad drogromantik.

Kör hårt nu alla monsterdiggare, det ska jag göra! // Ivan
Citera
2023-09-07, 09:12
Medlem
IvanDF2s avatar
BEN I GÅR, AXLAR I DAG

Det blev ett helt ok benpass i går. Avslutade som vanligt med benpress. Jag tar det rätt försiktigt där. Eftersom jag har en skada i ländryggen. Nu är den i princip helt avlastad i benpressen men min skada är så pass knepig att minsta lilla över- eller felbelastning kan ställa till det rejält. Så hellre lättare vikter och fler repetitioner än tvärtom.

I dag är det Dagen D. För mina axlar. De har fått vila från just ett riktat axelpass i snart två veckor. De har indirekt belastats i både bröst- och ryggträningen. Det har gått bra även fast den inflammerade muskeln säger till i vissa vinklar och lägen. Jag kan tex inte alls köra sidolyft, vare sig med hantlar eller kabel. Men så länge jag kan träna runt den, förvärras inte skadan. Jag tror - och hoppas - att pressövningar och reversed peck deck ska fungera. Det gjorde de förra året när den här muskeln första gången blev inflammerad.

Förresten insåg jag i går att Mast - liksom Tren - har ännu en fördel. Oljan är blaskig och rinnig. Så när man blandar upp den med Testo eller Deca, blir allt i pumpen blaskigare och lättare att sätta.

Annars fortsätter jag ligga på kaloriunderskott men ser till att få i mig 180-200 gram protein per dag. Jag sköter detta med perfektion, faktiskt. Har ett relativt stort fokus på kardio. I dag blir det en löprunda direkt följt av 5 km PW före middagen. Jag har börjat unna mig Barbell's barer i olika smaker som någon slags belöning på kvällarna i tv-soffan. Tycker de är makalöst goda.

Kör hårt nu alla monsterdiggare! // Ivan
Citera
2023-09-07, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Annars fortsätter jag ligga på kaloriunderskott men ser till att få i mig 180-200 gram protein per dag. Jag sköter detta med perfektion, faktiskt. Har ett relativt stort fokus på kardio. I dag blir det en löprunda direkt följt av 5 km PW före middagen. Jag har börjat unna mig Barbell's barer i olika smaker som någon slags belöning på kvällarna i tv-soffan. Tycker de är makalöst goda.
Hur ser dieten ut?
Citera
2023-09-07, 16:49
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Hur ser dieten ut?

Jag har kört strikt LCHF sedan i mitten av maj + periodisk fasta. Sedan 2-3 veckor tillbaka har jag kunnat addera till lite kolhydrater (ris eller bönor). Fördelningen i den bästa av världar ser ut så här:

15% kolhydrater
50% protein
35% fett

Det blir mycket broccoli, blomkål, avokado, sallader + proteinkällor som fisk/fågel/ljust kött och mellan varven en saftig entrecote eller oxfilé. Ingen alkohol och det kommer det inte bli närmsta året.

//Ivan
Citera
2023-09-08, 10:28
Medlem
IvanDF2s avatar
FREDAG OCH DIETFRAMGÅNG + BRÖST/TRICEPS

Dagen började bra. Drog direkt ut och sprang min löprunda. Tiderna blir allt bättre och det känns som jag nu på ett helt annat vis har både luft och klipp i stegen. Andningen är så lätt att jag inte ens tänker på den. Till skillnad för 1-2 månader sedan när jag sprang med Tren i systemet.

En snäll våg
Ställde mig på vågen och den fortsätter vara snäll. Jag har prydligt droppat 1 kilo sedan förra fredagen. Totalt har jag nu blivit av med snart 9 kilo sedan början av juni. Allt enligt plan. Speciellt nu när min trögstartade förbränning är i gång.

Passet i dag blir lite tyngre än det förra
Det blir ett lunchpass i dag. Bröst och triceps. Förra pecspasset var semi-tungt. Kanske runt 70-80% av mina vanliga vikter. För att testa hur axeln kändes och reagerade. Det gick bra så i dag ska jag köra snäppet tyngre men avstå det allra tyngsta arbetssetet. Om det fortsatt känns bra så återgår jag till mina vanliga vikter/set/reps vid nästa bröstpass.

Välmående, bieffekter mm
I övrigt mår jag bra. Välmående är på topp. Förutom axeln som spökar mår jag bättre fysiskt än på länge. Trots att jag ligger relativt högt på doseringen (1,625 gram/vecka) märker jag inte av några som helst sides. Så när som på kanske något ökad kroppsbehåring. Jag kommer också på mig själv med att bita ihop tänderna och käkarna ovanligt ofta (vilket jag alltid gör när jag är ON). Jag har turen att ha en kropp som hanterar prepp bra. Eller mindre dåligt, kanske man ska säga. Jag slipper många av de bieffekter som andra upplever både under och efter en kur. Det är jag glad för. Lite av en lyx, faktiskt.

Kör hårt nu (för det ska jag snart göra) och trevlig helg på er alla! // Ivan
Citera
2023-09-08, 14:01
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Jag har kört strikt LCHF sedan i mitten av maj + periodisk fasta. Sedan 2-3 veckor tillbaka har jag kunnat addera till lite kolhydrater (ris eller bönor). Fördelningen i den bästa av världar ser ut så här:

15% kolhydrater
50% protein
35% fett

Det blir mycket broccoli, blomkål, avokado, sallader + proteinkällor som fisk/fågel/ljust kött och mellan varven en saftig entrecote eller oxfilé. Ingen alkohol och det kommer det inte bli närmsta året.

//Ivan

Jag saknar brysselkål där i matlistan den är ju supergod
Citera
2023-09-08, 20:27
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Jag saknar brysselkål där i matlistan den är ju supergod

Jag har brysselkål i frysen. Det är gott. Då och då. Broccoli däremot kan jag äta snudd på varje dag utan att tröttna
Citera
2023-09-08, 23:10
Medlem
Citat:
Passet i dag blir lite tyngre än det förra
Det blir ett lunchpass i dag. Bröst och triceps. Förra pecspasset var semi-tungt. Kanske runt 70-80% av mina vanliga vikter. För att testa hur axeln kändes och reagerade. Det gick bra så i dag ska jag köra snäppet tyngre men avstå det allra tyngsta arbetssetet. Om det fortsatt känns bra så återgår jag till mina vanliga vikter/set/reps vid nästa bröstpass.
[/b]
Att ha en problematisk axel hade jag inte önskat min värsta fiende om han styrketränade, det förstör otroligt mycket. Hoppas att axeln är tillbaka i sitt normala stadie inom kort.

Du skriver 70-80% av dina vanliga vikter, vad ligger dina vanliga vikter på? Kör du "låga" vikter nu med fler reps?
Citera
2023-09-09, 09:04
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Att ha en problematisk axel hade jag inte önskat min värsta fiende om han styrketränade, det förstör otroligt mycket. Hoppas att axeln är tillbaka i sitt normala stadie inom kort.

Du skriver 70-80% av dina vanliga vikter, vad ligger dina vanliga vikter på? Kör du "låga" vikter nu med fler reps?

Tack! Ja, det ställer till det rätt rejält. Många favoritövningar måste sättas på paus men tur i oturen är jag i alla fall kan träna runt inflammation med de övningar som återstår.

Ja, jag kör lite lägre vikter nu och med högre reps. Fast jag brukar med någon slags automatik falla in i perioder av tyngre veckor med 4-6 repetitioner och sedan blir det en fas med 8-12 reps. Fast jag varierar alltid en hel del, speciellt eftersom jag i princip kör pyramid på alla övningar och då brukar mina arbetsset landa runt just 4-6 repetitioner. Att jag alltid stegrar vikterna och aldrig varit viktkåt och aldrig försökt maxa ett PB med bara en 1-2 reps är nog förklaringen till att jag aldrig under alla år har skadat mig av styrketräningen. Det och - faktiskt - bra teknik. Faktum är att min muskelinflammation inte uppkom av styrketräning utan en idiotisk j*vla idé om att stretcha pecsen med hjälp av mer vikt än bara min kroppstyngd. Är så irriterad på mig själv och jag kan än i dag, 1 1/2 är senare, inte begripa var det infallet kom ifrån.

Jag är inte speciell stark i bröstet. Till skillnad från axlar och viss mån rygg där jag är oproportionerligt stark. Men jag tror alla har en eller två muskler som alltid leder styrkeutvecklingen. I vanliga fall kör jag på (i arbetsseten) 100-110 kg i sned bänkpress i smiten, 120-130 kilo i bröstpressen med fria vikter och i per deck kör jag flygs på hela viktmagasinet (65 kg). Så i går låg jag på ca 80% av det (valde att inte kliva upp till 90%) och ja, då blir det fler repetitioner.

//Ivan
Citera
2023-09-09, 09:13
Medlem
IvanDF2s avatar
RYGG & KARDIO & OLJOR

Tidigare i morse blev det 16 arbetsset för ryggen. Jag har två köttarövningar som jag baserar mina ryggpass på: T-bar och Pull Downs i maskin med fria vikter. Pga inflammationen i höger axel får jag avstå ett par övningar som jag annars alltid kör (tex pullovers med hantel) så nu blev det bara latsdrag med V-handtag och sittande rodd med medelbrett grepp. Ett bra pass. Jag blev helt slut, svettades som en häst, andades som en tjur. I sista seten slog det lock för öronen och det började susa. Jag får det rätt ofta när jag tar ut mig maximalt. Ibland får susningar sällskap av att det börjar gnistra framför ögonen och jag blir yr. Det är inte helt mysigt men jag gillar det samtidigt. För då vet jag att jag verkligen pressat mig själv till bristningsgräsen.

Jag har även hunnit med att putsa ett PB i en av löprundorna. Med nästa en halv minut. Vilket är mycket. Ett otippat jättekliv framåt.

Ska strax sätta min vanliga dos (tills dess att Masten tar slut):

300 mg Testo C
250 mg Deca
100 mg Mast

Jag åt en alldeles för stabbig middag ute i går kväll. Så i dag blir det en "lätt" dag i form av proteinshakes och sallader. Jag mår generellt så mycket bättre av att inte äta tungt. Men middagen i går var både smaskig och trevlig så det var lätt värt det.

Kör hårt nu alla monsterdiggare! // Ivan
Citera
2023-09-10, 09:07
Medlem
IvanDF2s avatar
RÖV, VADER & LÅR

Jag snudd på hatar att träna vader och rumpan. Just därför ska från och med i dag alltid placera dom först i mina benpass. Ägnade en kvart och 4-5 set åt röven och lika mycket tid och set fick vaderna. Jag har en tid att passa nu på morgonen så jag hann bara avsluta det här passet med benpress. Men jag ska tillbaka till gymet i eftermiddag för dagens andra pass (bröst/triceps/mage) och då inleder jag det med att komplettera morgonpasset med leg curl, benspark och en maskin för insida lår. I eftermiddag blir det en löprunda.

Kosten i dag lär bli sallader och proteinshakes. Kanske att jag unnar mig 50 gram okokt ris till lunch, efter gympasset och innan löpningen.

Annars är välmåendet på topp. Det känns antagligen extra bra nu eftersom min förbränning äntligen är igång. Nu droppar jag successivt i vikt. I går använde jag skärp för första gången på 2-3 veckor. Upptäckte att jag behövde spänna åt bältet hårdare och jag fick inviga ett nytt hål som tidigare var omöjligt. En sådan där skön liten seger. Sedan början av juni har jag droppat 9 cm i midjan och ungefär lika många kilon.

Inflammation i axeln hänger envist kvar. På ungefär samma nivå. Men det gjorde det förra våren också. Det skänker ändå ett visst lugn i och med att jag gjort den här resan tidigare och vet att det tar tid men att det i slutändan blir bra. Jag fortsätter helt enkelt att träna runt just den här muskeln.

Kör hårt nu (det ska jag göra om ett par timmar)! // Ivan
Citera
2023-09-10, 15:32
Medlem
IvanDF2s avatar
ETT PASS PECS SENARE

38 minuter bröstträning. 18 set. Jag var otippat svag i dag. Uppskattningsvis var min styrka 20-30% sämre än vad den brukar vara. Men jag har sådana här pass lite då och då. För progression följer sällan en spikrak kurva uppåt. För mig går både styrka- och muskelutveckling mer som ett sågblad. Samma sak med löpningen. Efter en period av medvind, finner man plötsligt själv med att stå och stampa, tycker inte att det händer något. Tvärtom känner man sig svagare och känslan av 1 steg fram, 2 tillbaka börjar infinna sig. Det kryper in under skinnet. Men efter en platå brukar oftast en ny medvind blåsa upp. Känner du igen dig i det här?

Så jag oroar mig inte. Det är som det brukar vara. Och trots att jag fick sänka vikterna i dag så tog jag ut mig maximalt. Jag kan verkligen känna (man ska inte underskatta självsuggestion) hur alla muskelfibrer i mina pecs är söndertrasade.

Jag har också kommit fram till att jag ska ge armar (inkl underarmarna) och mage ett eget pass. Vader och röven är också prio men de kan jag inkludera i mina benpass. Jag har svårare att få med armarna i axel-, bröst- eller ryggpassen. För efter ca 35-36 minuter i högt tempo är jag så slut att alla mina energireserver är nere på noll. Det brukar susa i öronen och då och då ser jag stjärnfall gnistra förbi mina ögon. Så lösningen blir istället att ge armarna sitt eget pass. Jag har redan rätt bra utveckling av den indirekta aktiveringen de får under överkroppspassen. Men de kan allt bli lite större så jag får ordinera mig själv ett extra pass i veckan

Jag ska strax ut på en PW. Jag tycker promenader är svintrist. Jag önskar att jag kunde älska dom sådär som många andra gör. Visst, lite musik i lurarna eller en podd gör en PW lite mer överkomlig men: det går fortfarande långsamt och är mest trist. Ingenting händer. Förutom att man bara går och går. Men, men, vill man vara fin får man lida pin. Antar jag. Jag ska springa en lite längre runda direkt efter promenaden. Det är kanske inte direkt skitroligt det heller men det är i alla fall mindre tråkigt.

Kör hårt! // Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in