ETT PASS PECS SENARE
38 minuter bröstträning. 18 set. Jag var otippat svag i dag. Uppskattningsvis var min styrka 20-30% sämre än vad den brukar vara. Men jag har sådana här pass lite då och då. För progression följer sällan en spikrak kurva uppåt. För mig går både styrka- och muskelutveckling mer som ett sågblad. Samma sak med löpningen. Efter en period av medvind, finner man plötsligt själv med att stå och stampa, tycker inte att det händer något. Tvärtom känner man sig svagare och känslan av 1 steg fram, 2 tillbaka börjar infinna sig. Det kryper in under skinnet. Men efter en platå brukar oftast en ny medvind blåsa upp. Känner du igen dig i det här?
Så jag oroar mig inte. Det är som det brukar vara. Och trots att jag fick sänka vikterna i dag så tog jag ut mig maximalt. Jag kan verkligen känna (man ska inte underskatta självsuggestion) hur alla muskelfibrer i mina pecs är söndertrasade.
Jag har också kommit fram till att jag ska ge armar (inkl underarmarna) och mage ett eget pass. Vader och röven är också prio men de kan jag inkludera i mina benpass. Jag har svårare att få med armarna i axel-, bröst- eller ryggpassen. För efter ca 35-36 minuter i högt tempo är jag så slut att alla mina energireserver är nere på noll. Det brukar susa i öronen och då och då ser jag stjärnfall gnistra förbi mina ögon. Så lösningen blir istället att ge armarna sitt eget pass. Jag har redan rätt bra utveckling av den indirekta aktiveringen de får under överkroppspassen. Men de kan allt bli lite större så jag får ordinera mig själv ett extra pass i veckan
Jag ska strax ut på en PW. Jag tycker promenader är svintrist. Jag önskar att jag kunde älska dom sådär som många andra gör. Visst, lite musik i lurarna eller en podd gör en PW lite mer överkomlig men: det går fortfarande långsamt och är mest trist. Ingenting händer. Förutom att man bara går och går. Men, men, vill man vara fin får man lida pin. Antar jag. Jag ska springa en lite längre runda direkt efter promenaden. Det är kanske inte direkt skitroligt det heller men det är i alla fall mindre tråkigt.
Kör hårt! // Ivan