Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
1Ok, men M1 är väl på väg snart och där finns det ytterligare 3000st så det ska nog gå bra ändå trots att Ukraina förlorat 1(!) Challenger.
2Jo, men det var väl mycket minor i området som hindrade stridsfordon effektivt i första linjen. Sedan ska stridsvagnar användas i formation med IFV och infanteri och det gör de väl?
3Känner du till framkomligheten för en Archer alltså?
Jag som fetat och tagit bort en del tjat ur ditt inlägg.
1 Eftersom Ukraina inte verkar ha någon större användning av dem så håller jag med dig. Men det har ju av Nato-troll sagts att det inte gör så mycket att vagnar slås ut så länge den välutbildade besättningen klarar sig och engelsmännen kommer skicka ersättningsvagnar.
2 Så anfaller Ukraina numera nästan aldrig, de gjorde det några gånger i början av juni med känt resultat.
2 Ja, jag är relativt erfaren av off-road/icke byggd väg körning på svensk jord med lätta/tunga fordon. Archer är skapt för byggda svenska vägar och torr pinnmo och har begränsad användning på fuktig ukrainsk lerjord.
Ukraina kanske kan plocka av kanonen (sälja?) och använda dem som transportfordon?
(I Nato-runkarnas bästa lyckodrömmar om "motoffensiven" har ju Archer åkt runt och slagit ut ryskt artilleri på löpande band och när ryzzen pejlat in dem har de redan åkt därifrån efter att snabbt skjutit. Det finns en grej i detta krig som ryssarna gör som kan vara riktigt farligt för Archer. De har drönare med direktkontakt med sitt artilleri och då går det nog snabbt nog för att slå ut en Archer som ställt sig i eldställning.)