Citat:
Ursprungligen postat av
maag80
Mycket bra reaktion!
Södertälje kan bli farliga, ses av mig som ett slags fjärde lag, men jag kanske underskattar de av tradition.
Däremot tror jag inte lika hårt på AIK.
Missförstå mig rätt men jag som Djurgårdare vill att det ska gå lagom bra för AIK, det optimala vore om båda kom tillbaka till SHL men det blir nog svårt, i dagsläget tror jag inte AIK utmanar om topp 4, topp 6 kanske.
sen Västerås blir intressant, ofta tippade hyfsat men har haft lite kaosigt.
Når de topp 6?
Jag tror både AIK och Södertälje kommer chocka andra lag väsentligt sen hur långt det når vet man ju inte men jag ser båda som definitiva kandidater till en SHL plats om alla lagdelar faller på plats, frågetecknen för båda är ju rimligtvis målvaktssidorna och det krävs att AIK:s backförvärv är lyckade med, däremot ser jag inga som helst frågetecknen på forwardssidorna för nåt av lagen
Brynäs tror jag såklart kommer vara med i toppen, hål i huvet hade man ju haft annars men jag tror att de kommer förlora många poäng under hösten för att de ser sig själva som ett SHL-lag
Djurgården är för mig svårplacerade, backsidan är definitivt ett frågetecken och jag tycker även forwardssidan hyser ett par sådana, det är ju inte självklart att Gradin kommer in och bli målkung direkt, kolla bara på andra spelare som slagit igenom i Tingsryd senaste åren som sen floppat i andra HA-lag, Andren bör dock kunna bli viktig i slutspelet