2023-09-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bra namn. Tror det blir världsrekord.

Va??
Citera
2023-09-07, 14:04
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Va??

Jo, jag sa "Bra namn. Tror det blir världsrekord".
Citera
2023-09-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jo, jag sa "Bra namn. Tror det blir världsrekord".

Ok?, världsrekord i vad?
Citera
2023-09-07, 14:07
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Har bara sett en Lakers match och i den vet jag inte om McLaughlin såg speciellt bra ut med puck men ok det bör ju du sett, vem är spets i Lakers förutom Rosen och en skadad Kossila ingen med säkerhet...

McLaughlin ser väldigt bra ut enligt mig och flera andra som sett matcherna, Höken sa i Sanny och Svensson att någon sportchef hade sagt att han har en rejäl uppsida och skulle inte förvåna om han blev en succé. Han låg ute till klubbarna i SHL men det var ingen förutom Växjö som vågade värva honom pga att han var skadad mer eller mindre hela förra säsongen. Var ju likadant med Ågren, han hade inte spelat på en hel säsong, då borde motivationen vara högre från spelaren också att visa vad man går för och vad man kan.
Dansken är som en helt ny spelare så han kommer göra det bra, gjort två eller tre mål på två matcher i CHL. Vidare har vi Mackan Sylvegård, även Hugo och Ågren kommer blomma ut ännu mer. Östlund kommer också även han göra bra ifrån sig. Så spets finns bland forwards, bland backarna har vi Persson och Martinsson som offensiva hot.
Citera
2023-09-07, 14:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ok?, världsrekord i vad?

I ishockey.
Citera
2023-09-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
McLaughlin ser väldigt bra ut enligt mig och flera andra som sett matcherna, Höken sa i Sanny och Svensson att någon sportchef hade sagt att han har en rejäl uppsida och skulle inte förvåna om han blev en succé. Han låg ute till klubbarna i SHL men det var ingen förutom Växjö som vågade värva honom pga att han var skadad mer eller mindre hela förra säsongen. Var ju likadant med Ågren, han hade inte spelat på en hel säsong, då borde motivationen vara högre från spelaren också att visa vad man går för och vad man kan.
Dansken är som en helt ny spelare så han kommer göra det bra, gjort två eller tre mål på två matcher i CHL. Vidare har vi Mackan Sylvegård, även Hugo och Ågren kommer blomma ut ännu mer. Östlund kommer också även han göra bra ifrån sig. Så spets finns bland forwards, bland backarna har vi Persson och Martinsson som offensiva hot.

Oj ännu en lakers supporter i tråden trodde inte det fanns några..., nä men seriöst så är det väl ett väldigt bra svar, Mclaughlin är ju utifrån det du skrev en typisk Evertsson värvning då ju, det garanterar ju inte succe men finns uppsidan där så är det ju verkligen ett försvarbart drag i en klubb som har råd att gambla i värvningarna på ett sätt som många andra klubbar inte har utrymme till. Blichfeld var väl på väg bort till Malmö i våras eller nåt och jag var förvånad att han blev kvar men han bör ju verkligen ha en nivå till. Östlund är ju dock ingen man kan lägga någon större press på eller kan man?, det är ju frågan när det gäller många i den åldern, likadant med hans djurgårds kompisar i Örebro och Färjestad
Citera
2023-09-07, 14:33
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Oj ännu en lakers supporter i tråden trodde inte det fanns några..., nä men seriöst så är det väl ett väldigt bra svar, Mclaughlin är ju utifrån det du skrev en typisk Evertsson värvning då ju, det garanterar ju inte succe men finns uppsidan där så är det ju verkligen ett försvarbart drag i en klubb som har råd att gambla i värvningarna på ett sätt som många andra klubbar inte har utrymme till. Blichfeld var väl på väg bort till Malmö i våras eller nåt och jag var förvånad att han blev kvar men han bör ju verkligen ha en nivå till. Östlund är ju dock ingen man kan lägga någon större press på eller kan man?, det är ju frågan när det gäller många i den åldern, likadant med hans djurgårds kompisar i Örebro och Färjestad

Haha, är inte så aktiv här på Flashback numera utan läser mest. Ja, men precis. Eftersom Blichfeld inte var med i VM vilket dom flesta danskar brukar vara med i så tackade han säkert nej efter samtal med Jörgen och Evertsson, så han var ju med på försäsongen från start vilket hjälper en sådan spelare mycket så han har en eller två nivåer till. Vet att det var många andra supportrar som inte ville ha honom kvar men detta är hans säsong som skrivet. Östlund kommer spela som andra eller tredje center utan press på sig och med bra lekkamrater. Ska bli intressant att se vem som kommer gå som första center, Kossila eller Dylan kommer det stå mellan iallafall.
Citera
2023-09-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Haha, är inte så aktiv här på Flashback numera utan läser mest. Ja, men precis. Eftersom Blichfeld inte var med i VM vilket dom flesta danskar brukar vara med i så tackade han säkert nej efter samtal med Jörgen och Evertsson, så han var ju med på försäsongen från start vilket hjälper en sådan spelare mycket så han har en eller två nivåer till. Vet att det var många andra supportrar som inte ville ha honom kvar men detta är hans säsong som skrivet. Östlund kommer spela som andra eller tredje center utan press på sig och med bra lekkamrater. Ska bli intressant att se vem som kommer gå som första center, Kossila eller Dylan kommer det stå mellan iallafall.

Ja det lär väl gå knackigt under hösten o sen på nåt j*vla sett får de ihop det till våren ändå, men deras forwardssida är ju väldigt annorlunda byggt jämfört med andra SHL-lag men det gäller väl Örebro också egentligen. Det med Blichfeld är ju intressant om han skulle lyckas för känslan är väl att i princip alla andra klubbar hade gett upp på honom, skulle han utvecklas till en 35 poängspelare med bra tvåvägspel samt skickar in ett par avgörande mål i slutspelet eller nåt så är ju det rena genidraget, Kossila bör väl gå före Dylan som skadefri trots allt men vem vet.
Citera
2023-09-07, 15:55
Medlem
Citat:
Oskarshamns bästa värvning är Langhamer alternativt Engsund och på tredje plats Lodin enligt mig
Jag tycker Hutsko har sett bättre ut än Lodin nu på försäsongen.
Citera
2023-09-07, 17:37
Medlem
metnocs avatar
Citat:
Hehe, här är en till Lakers supporter. Växjö kommer som de brukar tugga igång och efter sådär 15 omgångar ligga hyfsat bra till i tabellen, och de kommer komma högre upp än vad experter som Sanny Lindström tror när han satt den på 7:e plats. Svårt att tippa något om guld eller inte, men säg topp 4 och minst semi. Växjö går oftast lite bättre än vad folk tror att de ska göra när det tippas innan seriestart.
Citera
2023-09-07, 17:55
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Toppspelare i Frölunda, då förtjänar man ond bråd död

Anser du Tömmernes som en bättre/viktigare spelare för Frölunda än vad Magnus Nygren är för Färjestad?
Citera
2023-09-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Anser du Tömmernes som en bättre/viktigare spelare för Frölunda än vad Magnus Nygren är för Färjestad?

Förlåt jag flikar in. Jag tror Tömmernes är viktigare än Nygren. Jag känner mig inte hundra säker när det gäller Nygren. Visst, ett benbrott tar sin tid att rehaba och komma i form efter. Ändå är det något med honom som gnager lite. Kommer han att leva upp till hajpen som somliga journalister, som verkar älska honom, säger? Hur bra är han efter alla år i Schweiz? Upp till bevis enligt mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in