2023-09-07, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Visst var det olämpligt hennes utbrott, fast vi vet inte om det skedde något innan filmningen. Dock så blir ju "straffet" inte direkt proportionerligt till handlingen., att få schavottera inför i princip hela Sveriges befolkning.

Din liknelse med Breivik tycker jag inte håller det minsta. Breiviks aktion var en noga planerad sådan, inte ett enskilt känsloutbrott.

Just det, vad skedde innan filmningen som kanske triggade henne till detta?

Vi ser inte hela sanningen.
Kanske var kärringen dum och uppförde sig illa.
Kanske hade ungdomarna terrat henne en massa gånger innan eller kanske "bara" den dagen och vad hände innan det började filmas?
Citera
2023-09-07, 08:22
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Visst var det olämpligt hennes utbrott, fast vi vet inte om det skedde något innan filmningen. Dock så blir ju "straffet" inte direkt proportionerligt till handlingen., att få schavottera inför i princip hela Sveriges befolkning.

Din liknelse med Breivik tycker jag inte håller det minsta. Breiviks aktion var en noga planerad sådan, inte ett enskilt känsloutbrott.

Vi behöver inte veta vad som hände innan filmningen. Det räcker med att vi vet vad som händer under filmningen, eftersom det är det beteendet som vi fördömer. Det handlar om att ta ansvar för sitt beteende. Uppträd på ett sätt som du kan stå för, oavsett om det filmas eller inte, så finns det inget att oroa sig för.
Citera
2023-09-07, 08:23
Medlem
Citat:
Håller inte med. På SVT får hon ge sin version av händelsen och förklara sig hur det kunde bli så, dessutom en kvinnas tårar berör många. Tillräckligt många har redan sett filmen på andra medier så det spelar ingen roll ur spridningssynvinkel ifall det tas upp på SVT.

Men Charlotte gav aldrig sin version av händelsen.

Om hon hade gett en ärlig och saklig förklaring av händelsen istället för att enbart tycka synd om sig själv så hade hon växt och blivit respekterad. Nu sjönk hon som en sten.

Charlotte Woon är inte psykiskt frisk. Hoppas hon får den hjälp hon behöver.
Senast redigerad av termometern 2023-09-07 kl. 08:32.
Citera
2023-09-07, 08:27
Medlem
snigel1s avatar
Storm i ett vattenglas. Tacka vet jag stenkastning och brinnande bilar.
Citera
2023-09-07, 08:28
Medlem
Citat:

Din liknelse med Breivik tycker jag inte håller det minsta. Breiviks aktion var en noga planerad sådan, inte ett enskilt känsloutbrott. Breivik mördade massor av unga människor och försökte spränga regeringsbyggnad, den här kvinnan uppträder olämpligt mot några barn. Du bör sätta saken i dess rätta proportion min vän.

Mattias Flink hade bara en dålig dag.
Citera
2023-09-07, 08:32
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
This.

Visst gjorde hon fel, men vadå filma och lägga ut när att en kärring i närområdet får flipp över något som så uppenbarligen inte var deras fel? Så jävlar vekt.
Visst. Och plötsligt sliter hon upp telefonen och två pojkar tas in för ungdomsvård. Tjena.
Citera
2023-09-07, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jag har nu fått höra vad som ska ha hänt, innan Charlotte Woon fick sitt utbrott förevigat på Östermalms IP. Woon hade promenerat in på idrottsplatsen med sin hund en bit bort från där killarna spelade boll. Och killarna hade två bollar med sig till idrottsanläggningen.

Den ena bollen låg vid killarnas jackor, en bit bort. Woon går fram utan att tveka, och tar basketbollen under armen och går därifrån. En av killarna ropar då till Woon att det är deras boll, och att de vill få tillbaka den.

Woon kastar då bollen aggressivt och mycket hårt emot killen, som ändå fångar bollen och lägger ner den på marken igen.

Några minuter senare, ser de Woon igen - med samma boll som killarna ville ha tillbaka. Det var då killen började filma.

Varför ska killarna behöva hålla med främmande människors hundleksaker? Varför är det killarna som påstås vara snåla, när det egentligen är Woon som är alldeles för snål för att köpa egna hundleksaker?

Woon misstänks använda amfetamin och även receptbelagda läkemedel som är narkotikaklassade. Hon har genomgått en smutsig och mycket infekterad separation. Och hon mellanlandar nu i en liten etta sedan ett drygt år tillbaka. Livet är väl inte riktigt på topp. Charlotte Woon är knappast kung i baren just nu.

Ni verkar ha missat detta inlägg så jag lyfter fram det lite.
Citera
2023-09-07, 08:38
Medlem
Alltid väldigt otäckt när den stora korkade massan börjar dreva såhär, man verkar inte fatta heller när det räcker.
Citera
2023-09-07, 08:40
Medlem
TotalWars avatar
Några nya uppdrag från Regeringskansliet lär det iaf inte bli för Charlotte efter detta spektakel.

För övrigt: Charlotte själv var så ful när hon föddes att mamman kastade ut henne genom fönstret och fönstret kastade henne tillbaka.

Någon fostermamma ska sedan ha tagit över. Att sedan projicera sin fulhet på två pojkar som spelar basket löser inget. Det är knappast deras fel att hon blev så ful som hon blev.
Citera
2023-09-07, 08:42
Medlem
BrorGertruds avatar
Kul att SVT vinklar det som att hon haft en dålig dag. Uppenbarligen har hon haft en dålig dag men det är förmodligen mer än så. Man är inte helt psykiskt stabil om man står och slänger ur sig det som hon gör på filmen.

Kanske hon lärt sig en läxa och söker upp den hjälp hon uppenbarligen behöver.
Citera
2023-09-07, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Ni verkar ha missat detta inlägg så jag lyfter fram det lite.

Hur kan du ens veta att det är sant?
Citera
2023-09-07, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Hur kan du ens veta att det är sant?

Sa jag att det är sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto