2023-09-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
McLaughlin, är i Lakers kommande säsong, men hade en svår skada förra säsongen och spelade bara några matcher förra säsongen, och därför lite av en chansning och lägre lön. Ser bra ut, med puck och väldigt rörlig, både som center och vinge.

Hutsko ser jag som möjlig ersättare till poängkungarna som lämnat Oskarshamn senaste 2 åren. Rörlig, hittar målchanser och får in pucken. Kommer få chansen högt upp i laget. Kan bli mycket poäng på en ganska låg lön.

Tror mer på Jasek än Hutsko men hans lön är väl rimligen högre
Citera
2023-09-06, 21:52
Medlem
Citat:
McLaughlin, är i Lakers kommande säsong, men hade en svår skada förra säsongen och spelade bara några matcher förra säsongen, och därför lite av en chansning och lägre lön. Ser bra ut, med puck och väldigt rörlig, både som center och vinge.

Hutsko ser jag som möjlig ersättare till poängkungarna som lämnat Oskarshamn senaste 2 åren. Rörlig, hittar målchanser och får in pucken. Kommer få chansen högt upp i laget. Kan bli mycket poäng på en ganska låg lön.

Oskarshamns bästa värvning är Langhamer alternativt Engsund och på tredje plats Lodin enligt mig
Citera
2023-09-06, 21:53
Medlem
Citat:

Har bara sett en Lakers match och i den vet jag inte om McLaughlin såg speciellt bra ut med puck men ok det bör ju du sett, vem är spets i Lakers förutom Rosen och en skadad Kossila ingen med säkerhet...
Citera
2023-09-06, 22:11
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Har bara sett en Lakers match och i den vet jag inte om McLaughlin såg speciellt bra ut med puck men ok det bör ju du sett, vem är spets i Lakers förutom Rosen och en skadad Kossila ingen med säkerhet...

Du vet att det var klubben som vann guld förra säsongen, med Kossila borta i semifinal och final. Spets, vad sägs om Martin Lundberg. 9 finaler, 5 Guld, 4 Silver.
Citera
2023-09-06, 22:17
Medlem
Citat:
Du vet att det var klubben som vann guld förra säsongen, med Kossila borta i semifinal och final. Spets, vad sägs om Martin Lundberg. 9 finaler, 5 Guld, 4 Silver.

Lundberg spets?, nej men han är mycket annat men spets är han verkligen inte, förstår din poäng men då hade man den bästa backsidan genom tiderna i SHL och en målvakt i sin livsform, samt ett spelsystem som motståndarna borde hantera bättre i år, och av de anledningarna behövs det mer offensiv kraft, vem är deras nya matchvinnare efter Sexton?
Citera
2023-09-07, 09:23
Medlem
Lite reflektioner över lag och silly nu när det börjar närma sig SHL-start.
Ett jäkligt stort frågetecken är för mig HV71.
En del säger att de kommer vara "lika dåliga" som förra säsongen, en del säger att de är klart bättre rustade.
Men VILKA ska de putta ner då?
Det är ju en ruggig konkurrens där runt mitten av tabellen kan man tänka.
Leksand då?
Är på väg neråt enligt många, och tränaren är sjuk i Parkinson, men tänk!! ...om Hrivik, Cehlarik och Veronneau gör succe?
Svårt.
Luleå, hur mycket bättre bli dem med Omark?
Försvaret ser ut att äntligen pröva Lassinantti, ska bli intressant om målvakten kommer stå emot med ett förmodat tunnare försvar.
Malmö då?
Fortfarande i botten, eller har laget en något starkare trupp?

Jag är Djurgårdare, så ni kan räkna med att jag är objektiv inför SHL.

Allsvenskan däremot, hoppas på en toppstrid mellan Djurgården, Löven och Brynäs?!
Citera
2023-09-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Lite reflektioner över lag och silly nu när det börjar närma sig SHL-start.
Ett jäkligt stort frågetecken är för mig HV71.
En del säger att de kommer vara "lika dåliga" som förra säsongen, en del säger att de är klart bättre rustade.
Men VILKA ska de putta ner då?
Det är ju en ruggig konkurrens där runt mitten av tabellen kan man tänka.
Leksand då?
Är på väg neråt enligt många, och tränaren är sjuk i Parkinson, men tänk!! ...om Hrivik, Cehlarik och Veronneau gör succe?
Svårt.
Luleå, hur mycket bättre bli dem med Omark?
Försvaret ser ut att äntligen pröva Lassinantti, ska bli intressant om målvakten kommer stå emot med ett förmodat tunnare försvar.
Malmö då?
Fortfarande i botten, eller har laget en något starkare trupp?

Jag är Djurgårdare, så ni kan räkna med att jag är objektiv inför SHL.

Allsvenskan däremot, hoppas på en toppstrid mellan Djurgården, Löven och Brynäs?!

Södertälje och AIK då??
Citera
2023-09-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Södertälje och AIK då??

Mycket bra reaktion!
Södertälje kan bli farliga, ses av mig som ett slags fjärde lag, men jag kanske underskattar de av tradition.
Däremot tror jag inte lika hårt på AIK.
Missförstå mig rätt men jag som Djurgårdare vill att det ska gå lagom bra för AIK, det optimala vore om båda kom tillbaka till SHL men det blir nog svårt, i dagsläget tror jag inte AIK utmanar om topp 4, topp 6 kanske.
sen Västerås blir intressant, ofta tippade hyfsat men har haft lite kaosigt.
Når de topp 6?
Citera
2023-09-07, 13:05
Medlem
RedXs avatar
Dylan Sikura klar för Skellefteå.
Citera
2023-09-07, 13:42
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Bra namn. Tror det blir världsrekord.
Citera
2023-09-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Mycket bra reaktion!
Södertälje kan bli farliga, ses av mig som ett slags fjärde lag, men jag kanske underskattar de av tradition.
Däremot tror jag inte lika hårt på AIK.
Missförstå mig rätt men jag som Djurgårdare vill att det ska gå lagom bra för AIK, det optimala vore om båda kom tillbaka till SHL men det blir nog svårt, i dagsläget tror jag inte AIK utmanar om topp 4, topp 6 kanske.
sen Västerås blir intressant, ofta tippade hyfsat men har haft lite kaosigt.
Når de topp 6?

Jag tror både AIK och Södertälje kommer chocka andra lag väsentligt sen hur långt det når vet man ju inte men jag ser båda som definitiva kandidater till en SHL plats om alla lagdelar faller på plats, frågetecknen för båda är ju rimligtvis målvaktssidorna och det krävs att AIK:s backförvärv är lyckade med, däremot ser jag inga som helst frågetecknen på forwardssidorna för nåt av lagen

Brynäs tror jag såklart kommer vara med i toppen, hål i huvet hade man ju haft annars men jag tror att de kommer förlora många poäng under hösten för att de ser sig själva som ett SHL-lag

Djurgården är för mig svårplacerade, backsidan är definitivt ett frågetecken och jag tycker även forwardssidan hyser ett par sådana, det är ju inte självklart att Gradin kommer in och bli målkung direkt, kolla bara på andra spelare som slagit igenom i Tingsryd senaste åren som sen floppat i andra HA-lag, Andren bör dock kunna bli viktig i slutspelet
Citera
2023-09-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Känns som Agostino minus Europa erfarenhet, kan bli mycket bra, kan bli 15 matcher och ett dra åt H*lvete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in