2023-09-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlvonRosen
Min vän bor i samma hus som henne. Hon är yyp sådär jämt.

Subban är allmänt knäpp? För full tycker jag att hon inte verkar
Citera
2023-09-06, 17:31
Medlem
Hon är 54 år gammal, bor ensam i en lägenhet på 33 kvadrat tillsammans med sin stackars hund. Hon är nog ensam som blir allt mer knäpp med tiden
Citera
2023-09-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Kränkande fotografering och spridande av materialet utan tillåtelse vilket är allvarliga brott speciellt då videon har har fått en sån spridning

Kränkande fotografering? Du vet inte vad du pratar om. Det finns absolut inget i videon som kan räknas som kränkande fotografering.
Citera
2023-09-06, 17:39
Medlem
GPTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Hon är 54 år gammal, bor ensam i en lägenhet på 33 kvadrat tillsammans med sin stackars hund. Hon är nog ensam som blir allt mer knäpp med tiden
Är hon utan barn också? Tänkte om tidigare förhållande eller ej.
Gissar hon valde karriären, smått feministiskt, anser inte sig behöva män (som hon ej behöver speciellt om ej ens vill ha barn eller familj).
En dopamin beroende person , tjäna pengar för sedan konsumera allt som ger hög dopamin (droger samt allt annat möjligt). Ingen känsla för vilja ta ansvar eller tänka på konsekvenser, blivit mer sur genom åren och kanske börjar ångra sig att hon själv inte skaffat barn som nu då antagligen försent.
Kanske hon påmindes av ungdomarna av hon hade kunnat ha barn som dom och vände sin inre aggression emot dom.
Citera
2023-09-06, 17:45
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Kränkande fotografering och spridande av materialet utan tillåtelse vilket är allvarliga brott speciellt då videon har har fått en sån spridning
Mig veterligt räknas det inte som kränkande fotografering om man står på avstånd på en offentlig plats och den filmade inte befinner sig i ett utsatt läge och då är ju inte heller olagligt att sprida det. Men det finns kanske någon välutbildad i juridik som kan reda ut det
Citera
2023-09-06, 17:52
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Detta är motsatsen till kränkande fotografering. Detta pojkarna gör här är grundlagsrätt.
Citera
2023-09-06, 18:00
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Man kunde önska det var lite mer stake i svenska killar, spring fram och ta tillbaka bollfan istället för att lägga upp ett klipp som en skvallerkärring.

Ja, den plattansiktade kvinnan skulle haft ett par rediga örfilar. Då hade hon fått rosor på kind.
Citera
2023-09-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Man kan ifrågasätta att Expressen tar upp detta. Det är ingen sådan "nyhet" som ska avhandlas i ett stort organ. Som du skriver så vet Expressen heller inte om hennes måendestatus, så därför kan man ur pressetiskt perspektiv ifrågasätta publiceringen.

Ja, den känns oerhört mycket som ett gränsfall.
Citera
2023-09-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Detta är motsatsen till kränkande fotografering. Detta pojkarna gör här är grundlagsrätt.

Tveksamt med tanke på vilken spridning filmen har fått.
Citera
2023-09-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Mig veterligt räknas det inte som kränkande fotografering om man står på avstånd på en offentlig plats och den filmade inte befinner sig i ett utsatt läge och då är ju inte heller olagligt att sprida det. Men det finns kanske någon välutbildad i juridik som kan reda ut det

Jag är absolut ingen jurist, men kränkande fotografering är att i hemlighet ta bilder eller filma någon som befinner sig inomhus i en bostad, på en toalett, i ett omklädningsrum eller ett annat liknande privat utrymme. Att t.ex. gömma en kamera och filma i hemlighet när någon duschar är kränkande fotografering. Att fota eller filma någon på offentlig plats är däremot fullt tillåtet.
Senast redigerad av termometern 2023-09-06 kl. 18:11.
Citera
2023-09-06, 18:12
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Ok, jag ska inte försöka försvara henne eller hennes beteende. Men här kommer mina 2 cents.

För det första så borde man aldrig ta förhastiga slutsatser, vilket de flesta gör. Naturligtvis. Vad som helst kan ju ha hänt henne. Tex. har hon precis förlorat alla sina aktier på 3 miljoner. Eller så kanske är hon bipolär. Att ena stunden är hon snäll, den andre inte...vilket inte är hennes fel pga. "sjukdomen"?

Hon kan ju ha blivit dumpad av sitt livs största kärlek? Eller kanske har hon en invalid eller smått förståndshandikappad son...som inte kan spela boll. Och därför reagerade hon så.

Men ni förstår vad jag menar. Vad som helst dåligt.. och i detta fall gissar jag på väldigt dåligt har hänt henne. Och hon vill ge igen.

Men jag försvarar absolut inte hennes beteende. Men kom ihåg människor. Dra aldrig förshastiga slutsatser... i onödan.

Absolut, men isåfall är fan en offentlig ursäkt till ungarna på sin plats samt en förklaring av hennes beteende. För just nu är det svårt att ha nån sorts sympati för henne.
Citera
2023-09-06, 18:18
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Tveksamt med tanke på vilken spridning filmen har fått.
Det har inte att göra med vad för spridning filmen får. Det har att göra med om den filmade är i en särskilt utsatt position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in