Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Jag försöker titta på alla källor. Därmed uttrycket "att zooma ut". Det finns för många källor (även om de är andra/tredjehand) för att snacka bort dem.
Jag är inte övertygad om att SE som GM förutsatte det. Han kan ha velat placera sig själv så nära LP som möjligt bara. Därmed drar han till med jackan som han trodde att hon hade berättat om på brottsplatsen. Det blir lite dubbel vinst för honom. 1. Han har sprungit i gränden. 2. Han har pratat med LP.
Worst case kan han ju alltid säga att han inte visste att de hade signalementet redan.
Ja, det är ju ett antagande om och en chansning från SE(GM)'s sida.
Och han hade tur och ordagrant rätt i vad hon sagt.
Vidare där språngmarschen och dess syfte, att förmedla ett signalement.
Även där turen då att poliserna sprang iväg utan signalement(och var i behov av ett), vilket gör hans påstående mindre misstänkt.
Väl åter så får han höra ett vittne som står och lämnar ett helt annat signalement till en polis. (Ett som han "tror handlar om honom själv", enligt uppgifterna).
Lögner och en förväxlingsteori, medan vi samtidigt har uppgifterna om Delsborn och Windén.
Tur där igen med att dessa lögner stämmer rätt bra in på övriga uppgifter från mordplatsen.
I allt detta handlar det om samtal både med Lisbeth och en polis. Räknade SE(GM) kallt med att detta inte skulle kontrolleras. För tur är att polisen inte gick till botten med samtalen.
Återigen så var det det understrukna ovan som diskussionen från min sida handlade om, men dina svar handlar om annat.
Mina funderingar kvarstår. Medveten om att man endast kan spekulera, men SE's lögn just där behöver ju förklaras på något sätt.
Edit: Nu såg jag din sista mening, det besvarade min fundering.