2023-09-06, 13:28
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Vad då för dator?

Presterar dåligt oavsett vilken hårdvara man har, ospelbart för mig med 13900K och 3090.

Vad menar du med ospelbart? Flyter hur fint som helst för mig på 3060/Ryzen 5 5600G.
Citera
2023-09-06, 13:32
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Vad menar du med ospelbart?
1% low under 100fps.
Citat:
Flyter hur fint som helst för mig på 3060/Ryzen 5 5600G.
Hur många fps får du? (average och 1% low).
Citera
2023-09-06, 13:52
Medlem
H24s avatar
Citat:
1% low under 100fps.

Hur många fps får du? (average och 1% low).

Ospelbart på grund av enstaka drops under 100 fps???

Herrejesus haha, du kan inte ha mycket roligt i livet.
Senast redigerad av H24 2023-09-06 kl. 13:59.
Citera
2023-09-06, 14:03
Avstängd
JojoRabbits avatar
Citat:
Ospelbart på grund av enstaka drops under 100 fps???

Ved du inte vem det är du diskuterar med? Tillåt mig :
Citat:

Självklart stödjer man globo-homo och framförallt globo-trans.

Cyberpunk 2077 är bättre där då man kan spela som en transa där (kvinna med kuk) vet inte om det går än i starfield.

Citera
2023-09-06, 14:06
Medlem
guderis avatar
Citat:
Att spela på HDD idag är fruktansvärt. I bästa fall får man brutala laddningstider, oftast laggar skiten ur helt. Vissa spel har ett Slow HDD-mode i menyn men nyare spel har börjat släppa även detta. Om du har en rigg med 4080 bör du definitivt prioritera bara SSD.

Citat:
Ursprungligen postat av Cowpoke
Hade också detta problem i början, löste sig mycket riktigt av att installera det på ett SSD. Såg på reddit att många har problem med detta

Japp verkar som det löste problemet. Nu flyter det på väldigt bra.

Ok, har aldrig haft riktigt dessa problem förut även om jag installerat på HDD, senaste köper BG 3 hade också SSD krav men testade först utan och märkte inte något större problem, annat än laddningstid vilket är överkomligt för min del.
Men då vet man, dags att börja hushålla med SSD plats igen då och inte bara slänga in allt på en stor HDD och hoppas det funkar.
Citera
2023-09-06, 14:09
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Japp verkar som det löste problemet. Nu flyter det på väldigt bra.

Ok, har aldrig haft riktigt dessa problem förut även om jag installerat på HDD, senaste köper BG 3 hade också SSD krav men testade först utan och märkte inte något större problem, annat än laddningstid vilket är överkomligt för min del.
Men då vet man, dags att börja hushålla med SSD plats igen då och inte bara slänga in allt på en stor HDD och hoppas det funkar.

BG3 har ett "Slow HDD Mode" i Options f.ö.
Citera
2023-09-06, 14:51
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
[b]Ospelbart på grund av enstaka drops under 100 fps???
Rörde sig inte om enskilda drops.

Kan testa igen med uppdaterad drivrutin (om det kommit) men problemet är att min CPU (13900KF) inte är tillräckligt snabb, skulle behöva lite flytande kväve. Sista gången jag testar det innan jag avinstallerar allt för att frigöra SSD utrymme.

Citat:
Hade gott om kul i "Flight of Nova", inte jättebra grafik men det flöt på fint (konsekvent över 120fps) och det var intressant gameplay.
Citera
2023-09-06, 17:12
Moderator
^Eazs avatar
Om sisådär 5 år så hoppar jag på Starfield tåget.

https://www.wargamer.com/warhammer-40k/starfield-mod-recruiting

Citat:
Warhammer 40k Starfield mod project seeks contributors
Starfield doesn’t drop until Wednesday, but already a Warhammer 40k modding project is recruiting writers, artists, and lore masters.

The Starfield release date isn’t until Wednesday September 6, but fans are already planning a Warhammer 40k Starfield mod project. Yungsofa, a Warhammer 40k fan and the lead on the ‘Starfield: 41st Millennium’ project, is looking for writers, artists, and lore masters to join the team and be part of a project he says could last “five to ten years”.

Kommer det en mod framöver där det är i 40K universumet, med stora Imperial Cruisers och världar med de olika raserna i 40K så köper jag spelet.
Citera
2023-09-06, 18:24
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Så dåligt kan det väl inte vara. Gmanlives på yt säger att det är bra och en stor bedrift. Ändå en ganska stabil recensent.
Citera
2023-09-06, 18:27
Avstängd
JojoRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Så dåligt kan det väl inte vara. Gmanlives på yt säger att det är bra och en stor bedrift. Ändå en ganska stabil recensent.

Om några år när det är färdig patchat så kommer det rankas som ett av tidernas spel! Finns väldigt mycket potential, men det är ju alltid trevligt om slutprodukten hade var mer färdigt på day Zero.
Citera
2023-09-06, 18:42
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojoRabbit
Om några år när det är färdig patchat så kommer det rankas som ett av tidernas spel! Finns väldigt mycket potential, men det är ju alltid trevligt om slutprodukten hade var mer färdigt på day Zero.

Men just nu är det ospelbart eller?
Inte testat det än, men tänkt på det.
Citera
2023-09-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Men just nu är det ospelbart eller?
Inte testat det än, men tänkt på det.

Nej, det är verkligen inte ospelbart, ligger själv på runt 15h speltid, fortfarande inte stött på buggar, fpsen har jag fixat till lite med DLSS mod och performance textures.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in