Citat:
Ursprungligen postat av
Lastinloses
Det handlar inte om ointresse. Både min fru och jag arbetar till 18.00 varje dag och har inte möjlighet att hämta våra barnbarn. När vi blir pensionärer om några år så kommer vi avlasta om vi inte är på resor som vi har sett fram emot. Nej, vi är inte rika, tvärtom, men några hundra i månaden har vi sparat i många år
Vi har också varit i din situation, men inte fan gnällde vi på något jävla livspussel som inte gick ihop. Heller inte på våra föräldrar som ibland (eller sällan) inte kunde ställa upp. Sluta att lipa och pipa och gå ner i tid vad det gäller arbete! Och har ni tagit en massa lån för att få en trivsam tillvaro så får ni skylla er själva om ni inte klarar eller orkar att ta hand om era egna barn. Det skulle ni ha tänkt på innan och kanske minnas tillbaka till när ni själva var små och hur det var då för era föräldrar. Dagens mammor och pappor är så förbannat bortskämda!
Håller med. Man orkar inte ta med sina barn idag, de ska sitta som några glosögda puckon och tomglo. Man orkar inte uppfostra heller, den delen gnäller man över när ungarna är 17 och sitter vid sin dator och skiter i skolan.
Jag har två barn strax över tio år gamla, de har fått lära sig att följa med på allt sedan ung ålder , handling, gym, ja allt egentligen. När jag lämnar till morsan eller farsan ska det handla om kvalitetstid, inte för att jag inte klarar av att ta hand om min egen skit