Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Ja de förutsätter väl att mor- och farföräldrarna ska agera lekstuga där barnen kan kaosa runt som de vill så de själva slipper städa, laga mat osv. Det är väl jättepraktiskt att få hem slutkörda ungar som går och lägger sig direkt.
Det är av ofattbart värde för en modern familj att få avlastning t.ex en lördag i veckan och kunna ägna sig åt annat än småbarn. Den största tänkabra lyx som finns. En morförälder som inte fattar det måste totalt sakna minne från sin egen föräldratid.
EN lagad middag när föräldrarna kommer hem från jobbet och maten står klar på spisen och barnen leker och har kul är värt 1 miljon kronor.
Det är av ofattbart värde för ett litet barn 2-5 år att få hämtas kl 15 av morfar från dagis och vara med honom i parken till kl 18 istället för att barnet harvar där till kl 1730 med värstingarna som är kvar och en helt slut förälder hämtar.
Jag har 5 barn. Jag kommer att FLYTTA till en bostad nära någon av dem bara för att få vara morfar. Ska bli underbart. Om jag får barnbarn i två städer kommer jag nog att flytta mellan dem ibland. Otroligt mycket roligare att vara med sina barn och barnbarn än häcka på kontor. Om man har ekonomi för det.