2023-09-06, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
Ersättningsbuss tror jag inte nödvändigt, det är 5min promenad till Gamla stan/Medborgarplatsen där man kan åka vidare.

21min enl Googlemaps. Det är också en brand uppförsbacke mellan Slussen och Medborgarplatsen (Götgatsbacken).

Mellan Gamla stan och Mariatorget är det 19min promenad (till röda linjen).

Ett svårt dilemma, men man ändå måste väga både passagerarnas och chaufförernas säkerhet som nummer 1 på priolistan.
Citera
2023-09-06, 09:48
Medlem
RickRozays avatar
"Den gamla tunnelbanebron bredvid vilar däremot på pålar som inte når ner till berget, utan som är neddrivna i sand, grus, sten och fyllnadsmassor från 1800-talet."

Och det här är acceptabelt alltså?
Citera
2023-09-06, 09:58
Avstängd
Citat:
Ersättningsbuss tror jag inte nödvändigt, det är 5min promenad till Gamla stan/Medborgarplatsen där man kan åka vidare.

Vad fan snackar du om.
Från Gamla stans t-bana till Medborgarplatsens?
Snarare 15 min och det kommer bli kaos om fulla tåg, som går var 3 minut ska lasta av och på en stor andel människor samtidigt.
Det kommer bli kaos.
Citera
2023-09-06, 10:30
Medlem
1984evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Kör på i U-landsstil. Går det så går det. Annars blir det en megakatastrof med tåg ner i havet. Som Gröna Lund fast lite värre. Allt för oss cyklister

En nätt liten förlängning av restiden på sisådär 20min enkel väg varje dag om man stänger ner. Tur att man cyklar. Fast det får nog bli Västerbron för att undvika det enorma kaoset.

Det låter också som man egentligen behöver göra om tunnelbanebron från grunden. Man borde väl kanske passat på med det samtidigt också.

Se upp bara det är ju puckelpist på Västerbrons cykelbana sen de "reparerade" den.
Oj vad folk kommer cykla om kull där när det blir halt, ett litet gupp och sen försvinner cykeln under en.

https://www.youtube.com/watch?v=qTE2JxNUTW8

Får ta cykeln på pendeltåget från Södra station till Odenplan, nu har de sabbat alla vägar norr-syd. Stängs södermalmsborna in med flit för en kommande slutgiltig lösning? Jag anar en nationell konspiration.
Citera
2023-09-06, 10:49
Medlem
Citat:

Det är absolut INTE 5 min promenad.
Det är utan tvekan 10-15 perrong till perrong..
Citera
Medlem
Barentss avatar
Stockholms tunnelbana är fantastisk, ett av Sveriges underverk. Enda misstaget är getingmidjan som är ofattbart skör, fokuseringen på mitten av Stockholm, man skulle haft en ringlinje istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vad fan snackar du om.
Från Gamla stans t-bana till Medborgarplatsens?
Snarare 15 min och det kommer bli kaos om fulla tåg, som går var 3 minut ska lasta av och på en stor andel människor samtidigt.
Det kommer bli kaos.

Det är 20 min promenad tom längre tid mellan gamla stan och Medborgarplatsen.
Citera
2023-09-06, 10:56
Medlem
1984evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Guldbron är 140 m lång, verkar som fjollholmarna är en aning curlade. Visst det kanske är bekvämt att åka den sträckan också.

Stationerna ligger inte vid brofästena och det handlar om 400 000 människor per dag som passerar slussen med tunnelbanan. Fatta när de ska trängas med cyklar, bilar och bussar över guldbron som redan är för trång i rusning.
Det kanske är 1 km att gå men det är kaoset när alla ska byta som kommer ta evigheter och sabba trafiken helt för resten av staden. Bara att alla kliver av vid Slussen samtidigt och sen på vid Gamla stan räcker, oavsett hur de kom dit.
All tunnelbanetrafik norr-syd passerar där.
Citera
2023-09-06, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
De får väl helt enkelt jobba hemifrån under dom här 13 veckorna

En del kan säkert jobba på distans. En del cykla. En del ta SL-båtar, en del att gå.

13 veckor låter inte som en evighet. Frågan är om jobbets blir klart på 13 veckor? 🤔

Jag kan inte se detta som en katastrof, trots att det flr många blir besvärligt ett tag.

Man får väl prenumerera böcker och lyssna på dem och försöka tänka positivt 🤓
Citera
2023-09-06, 11:04
Medlem
HeroicDozes avatar
Människoliv är inget en socialdemokrat värderar, kolla hur många liv kommunismen har skördat. Om det röda, vänsterblivna styret hade fått bestämma så hade de kört tunnelbanan med riskerna det hade inneburit. Deras slogan är ju ”Vi såg det inte komma” eller ”Vi har varit naiva”.

Respekt till alla bootlickers som försvarar Sveriges nedmontering. 13 veckor är 1/4 av året, en del av er pratar som om det handlar om en eftermiddag. Citerar pajasen med inlägget över detta,
”Man får väl prenumerera böcker och lyssna på dem och försöka tänka positivt 🤓”
Senast redigerad av HeroicDoze 2023-09-06 kl. 11:08.
Citera
2023-09-06, 11:07
Medlem
1984evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det är 700 meter mellan stationernas utgång.
För att klara det på en minut behöver man ha gånghastighet i snitt på 42 kilometer i timmen.
Världsrekordet ligger tydligen på 44.72 km/h, så visst är det möjligt!

Det kommer bli som en gångtävling med 400 000 deltagare varje dag och sen någon sorts gladiatorspel vid rusning!
Ska säga upp mig, ställa mig med min mobil där och bli tiktok miljonär!

Men fatta den totala livsfaran på perrongerna sen när alla ska på och av, någon som minns när det var totalstopp sist några veckor?
Citera
2023-09-06, 11:09
Medlem
Trolltestets avatar
Vilken pålningsteknik är det som avses då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in