2023-09-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Jeg begynner å slite litt med å se linken mellom drapet på JAH og hendelsen på Modum...bortsett fra at det ble brukt motorsykkel i det ene tilfellet og kanskje i det andre. Ser vel også ut som to ulike persongallerier som i liten grad krysser hverandre.

eller har jeg gått glipp av noe her?

Det kan jo være tilfeldig . Jeg har bodd i Buskerud i mange år å aldri opplevd skyte episoder inni skogen med GM på MC. Det er et veldig rart sammentreff i såfall. Hvis det har vært skyting så er det vært enten mc fyr som ble skutt langs e134 for over 20 år siden, diverse partnerdrap og noe knivstikkinger.

At politiet kan gå ut så tidelig å si at det ikke er noe sammenheng er også veldig rart da de ikke aner GM i Jonas saken eller drolsum saken....
Citera
2023-09-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Det er én ting som plager meg, vedrørende JAHs forklaring om overfallet. Han forteller, mot slutten av forklaringen om den episoden, at han løp inn igjen fordi telefonen lå igjen inne.

Han var egentlig på vei til jobb. Da stusser jeg over at han forteller at telefonen lå igjen inne, som den mest naturlige ting i verden. "Og da oppdaget jeg at jeg hadde glemt telefonen inne" burde han sagt. Men han sier ikke det. Han sier "for telefonen lå jo inne".

Noen detaljer fra forklaringen stemmer nok. Mens enkelte andre skurrer veldig.
Det kan være en lignende "freudian slip" i episode 2 når han forteller om samme episode. Rett etterpå blir han spurt om taggingen og om det at han er tyster:

Da sier han veldig overbevisende "det er ikke det denne saken handler om" før han retter seg og demper seg. Akkurat som om han, i likhet med telefonen, skjønte at han sa litt mye.
Citera
2023-09-05, 17:04
Medlem
Ny sak om åstedet

https://www.nrk.no/norge/nye-detaljer_-her-ser-politiet-etter-spor-som-kan-felle-gjerningspersonen-1.16543064
Citera
2023-09-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Det kan være en lignende "freudian slip" i episode 2 når han forteller om samme episode. Rett etterpå blir han spurt om taggingen og om det at han er tyster:

Da sier han veldig overbevisende "det er ikke det denne saken handler om" før han retter seg og demper seg. Akkurat som om han, i likhet med telefonen, skjønte at han sa litt mye.

Enig, la merke til det flere ganger. Så åpenbart fortalte han ikke hele bildet, og på det tidspunktet hadde det jo heller ikke skjedd et drap. Så jeg tipper at han tilpasset historien noe, og utelot enkelte detaljer.

"Jeg løy jo ikke, jeg bare unnlot å fortelle enkelte detaljer" sier han i podcasten, da han blir spurt om bakgrunnen for den påsatte brannen. Jeg tenker at det utsagnet er representativt for tankegangen bak denne historien også.
Citera
2023-09-05, 18:16
Medlem
"I dag 17:04.
Politiet etter drapet på Jonas Henriksen: Får inn relevant informasjon.
Det er fortsatt mange ubesvarte spørsmål etter drapet på Jonas Henriksen, men politiet mener de daglig får informasjon som er viktige brikker i etterforskningen.
17. august ble 30 år gamle Jonas Henriksen funnet død like ved en hytte ved Nes i Ådal. Av mange ubesvarte spørsmål i saken, er dette er av hovedspørsmålene, sier politiadvokat Tine Henriksen til NTB.
Status nå er at vi ikke vet hvorfor han var der. Det er et pågående arbeid å kartlegge, sier Henriksen."
https://www.ringblad.no/nyhetssenteret/s/5-45-1338242?p=lc-6391109-17663
Citera
2023-09-05, 18:27
Medlem
Kom vi noe nærmere navnet til denne RO som nevnes?

Og, dere må ikke være så sure på de som kamuflerer navn på en måte dere ikke liker... Alternativet er jo å ikke få noen navne i det hele tatt.
Senast redigerad av Ronsangel 2023-09-05 kl. 18:37.
Citera
2023-09-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Og, dere må ikke være så sure på de som kamuflerer navn på en måte dere ikke liker... Alternativet er jo å ikke få noen navne i det hele tatt.
eneste jeg fant i går var en som har pøbel som mellomnavn.. men smartere om noen som vet uttaler seg..
Citera
2023-09-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
eneste jeg fant i går var en som har pøbel som mellomnavn.. men smartere om noen som vet uttaler seg..

Hvis du tenker på R*nny er det en middels kjent artist.
Citera
2023-09-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Sitter å tenker litt på «fraværet» av pressedekning.

Når det først ble gitt «frislipp» i AEH-saken var det drøssevis med lekkasjer og spekulasjoner i media.

Her har det etter forholdene, en veldig «populær» sak som mediene ser direkte i sine statistikker fint lite av både det ene og det andre.

Det er bare å se på hvor mange nye brukere som har meldt seg på her for å mene noe om en ekstraordinær interesse som ikke harmonerer mot dekningen.

Kan du oppdatere meg litt?

1. Hvem solgte hytta til nåværende eier?
2. Info om eier av lokalet J leide av?
3. G*årdham*er?
4. Kan det bekreftes at eier av bobil pleide og sove der? Eventuelt J?
Citera
2023-09-05, 20:40
Medlem
Er det ingen lokale som har noe nytt å komme med?
Veldig stille fra alle kanter nå.
Citera
2023-09-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Skal væte Rob*in O*en (b?, i), i følge Skrulle (kommentar 2600).
Citera
2023-09-05, 21:03
Medlem
Har noen av dere lest denne plussartikkelen som ble publisert i kveld?
Hadeland(+)

"Reagerer på én spesiell detalj i Jonas-saken: – Det er noe underlig her.
Krimforfatter og tidligere politimann, Jørn Lier Horst, mener det er flere ting ved drapet på Jonas Aarseth Henriksen som framstår underlig."
https://www.hadeland.no/reagerer-pa-n-spesiell-detalj-i-jonas-saken-det-er-noe-underlig-her/s/5-21-1155038

Kanskje samme artikkel i Ringerikes blad her?
"Reagerer på én spesiell detalj i Jonas-saken: –⁠ Det er noe underlig her"
https://www.ringblad.no/reagerer-pa-n-spesiell-detalj-i-jonas-saken-det-er-noe-underlig-her/s/5-45-1720832
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-05 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in