Citat:
Ursprungligen postat av
TruthAboutU
Är väl många goldiggers just där, som söker en "sugardaddy" För de som är rika och är beredda att betala för kvinnan, finner man ju sällan bland vackra yngre män.
Om de inte rör sig om eliten inom sporten eller annat kändisskap.
Så den där lilla forskningsstudien säger inte så mkt egentligen. Är väl inte heller baserat på om man söker ett seriöst förhållande.
Inget slår väl en vacker ung man med vältränad kropp, även vi kvinnor påverkas av vår partners utseende.
Men för den saken skull är det inte det viktigaste i ett förhållande, och därför kan man istället föredra att välja en i samma ålder eller äldre. Utifrån personlighet, utstrålning osv
Men gäller det enbart sex utifrån det estetiska, skulle förmodligen de flesta kvinnor oavsett ålder, välja en vacker man i 20 - års åldern.
Fast det där stämmer inte, det har gjort kontinuerliga undersökningar som har visat att majoriteten av kvinnor, unga som äldre tycker att äldre/medelålders män är mer attraktiva än yngre. Så statistiken påvisar att mer än majoriteten av kvinnor vill ha äldre män. Medelålders män har oftare mer fördelaktiga egenskaper framför yngre så som stabilitet, mognadsgrad osv.
Tror du verkligen att kvinnor finner en festande vild 20 åring attraktiv? Kanske om man vill ha en snabb fling inget mer än det. Äldre män är oftast mer romantiska, har fast jobb och inte behöver låna pengar av mamma, samt att vi kan erbjuda en trygghet och stabilitet som en yngre 20 åring omöjligt skulle kunna.
Däremot förstår jag äldre och medelålders män som dejtar yngre kvinnor mer, och när jag är ute ser jag det vääldigt ofta. 20 åriga kvinnor är mycket mer attraktiva än medelålders kvinnorna, det är ett säkert val om man vill skapa familj med någon också. Varför skulle en man med ett värde vilja ha en avdankad promiskuös singelmamma på 37 år när han kan få så mycket bättre av en yngre tjej?
Man ser knappt äldre tjejer med yngre män ute som håller handen och är nykära, yngre män vill knulla milfs en gång and thats it inte ha dom för ett förhållande, detta är fakta.