2023-08-29, 01:20
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?

Det känns väl rätt för mannen. Vem vill inte ha en ung snygg tjej?

Kvinnorna lär heller inte blivit tvingade.

Vad hade det här med dig att göra? Fåru inge fetta?
Citera
2023-08-29, 01:28
Medlem
Dofternas avatar
Blev för nåt år sen uppraggad av en kvinna yngre än mig själv. Blev en "affär", det som kändes weird för mig var att hon var yngre än min dotter.
Jag är en sk "morfar".
Citera
2023-08-30, 22:55
Medlem
Citat:
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?

Gillar inte att generalisera men skulle våga påstå att män 40+ som jagar yngre kvinnor inte är de vettigaste å samma gäller yngre kvinnor som söker sig till män 40+.
Vettiga män 40+ blir sällan gubbsjuka på det sättet o inser hur äckligt det är att dejta en tjej i samma ålder som deras döttrar (om de har några). Samma gäller unga kvinnor som attraheras av män 40+, daddyissues eller ute efter pengar.
Om man frågar 100 vettiga män resp unga kvinnor skulle 98-99 av de aldrig ens tänka tanken.
Min åsikt😎 o viss fakta då jag lyft frågan med både män 40+ o yngre kvinnor.
Citera
2023-08-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humbug1986
Det är inte dumt. Vi män är kåta djur. Yngre tjejer är kåtare och villigare

Nog den dummaste kommentaren hittills😝
Alla män är inte kåta djur, bara BS o samma gäller yngre tjejer.
Hört om bilologi? De facto att t ex en 20-årig kille är på samma nivå vs sexlust o sin sexuella pik som en kvinna 40+?! Gäller inte omvänt, ja en man 40+ o tjej på 20.
Just sayin...😎
Citera
2023-08-31, 06:57
Medlem
Citat:

Vi kan producera bra i hög ålder men inte kvinnor därför är det inte det.
Citera
2023-08-31, 10:01
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Vad är en "äldre man"?
En 40 åring med en 25 åring?
En 50 åring med en 35 åring?
En 60 åring med en 45 åring?
En 70 åring med en 55 åring?

Det är väl så dom flesta förhållanden ser ut idag? Såvida dom inte hållit ihop sedan länge. När en man blir singel på äldre dar, är kvinnorna i samma ålder inte särskilt attraktiva. Män söker efter attraktiva tjejer primärt.

Sedan om en 70 åring går runt med en 20 åring är det ju skillnad. Men då är det är ju 50 års skillnad.
Citera
2023-08-31, 10:31
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
De yngre damerna brukar vara mer sugna på äventyr i sovrummet än gamla utgångna surtanter.

Män mognar som vin, damer blir som utgången mjölk.

Dom förädlas precis som surströmming man sparar i källaren några år efter bäst före datum..

Men för att återgå till TS frågaställning.

Vad du än tycker är otroligt oväsentligt.
Ska vi ha ett samhälle där människor har rätt att bestämma över sina egna liv eller inte?

Vill du omyndigförklara kvinnor så är det en tuff strid du ger dig in på, jag skulle ivrigt heja på dej men sitta tyst i skuggorna tills det är ett faktum.
Senast redigerad av FriedrunVonSchlitz 2023-08-31 kl. 10:33.
Citera
2023-08-31, 13:18
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrunVonSchlitz
Dom förädlas precis som surströmming man sparar i källaren några år efter bäst före datum..

Men för att återgå till TS frågaställning.

Vad du än tycker är otroligt oväsentligt.
Ska vi ha ett samhälle där människor har rätt att bestämma över sina egna liv eller inte?

Vill du omyndigförklara kvinnor så är det en tuff strid du ger dig in på, jag skulle ivrigt heja på dej men sitta tyst i skuggorna tills det är ett faktum.

De får göra vad de vill för min del. Jag håller inte på med damer.
Som man är man mer värd som äldre än som yngre.

En man som håller sig i form vid 40 kan sätta på 20 åriga tjejer hur lätt som helst. Varför ska han åka på jämnåriga tanter?
Citera
2023-09-01, 08:59
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
De får göra vad de vill för min del. Jag håller inte på med damer.
Som man är man mer värd som äldre än som yngre.

En man som håller sig i form vid 40 kan sätta på 20 åriga tjejer hur lätt som helst. Varför ska han åka på jämnåriga tanter?
Japp håller med fullständigt, varför käka surströmming när det finns färsk fisk?
Citera
2023-09-05, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Är väl många goldiggers just där, som söker en "sugardaddy" För de som är rika och är beredda att betala för kvinnan, finner man ju sällan bland vackra yngre män.
Om de inte rör sig om eliten inom sporten eller annat kändisskap.
Så den där lilla forskningsstudien säger inte så mkt egentligen. Är väl inte heller baserat på om man söker ett seriöst förhållande.

Inget slår väl en vacker ung man med vältränad kropp, även vi kvinnor påverkas av vår partners utseende.
Men för den saken skull är det inte det viktigaste i ett förhållande, och därför kan man istället föredra att välja en i samma ålder eller äldre. Utifrån personlighet, utstrålning osv
Men gäller det enbart sex utifrån det estetiska, skulle förmodligen de flesta kvinnor oavsett ålder, välja en vacker man i 20 - års åldern.

Fast det där stämmer inte, det har gjort kontinuerliga undersökningar som har visat att majoriteten av kvinnor, unga som äldre tycker att äldre/medelålders män är mer attraktiva än yngre. Så statistiken påvisar att mer än majoriteten av kvinnor vill ha äldre män. Medelålders män har oftare mer fördelaktiga egenskaper framför yngre så som stabilitet, mognadsgrad osv.
Tror du verkligen att kvinnor finner en festande vild 20 åring attraktiv? Kanske om man vill ha en snabb fling inget mer än det. Äldre män är oftast mer romantiska, har fast jobb och inte behöver låna pengar av mamma, samt att vi kan erbjuda en trygghet och stabilitet som en yngre 20 åring omöjligt skulle kunna.

Däremot förstår jag äldre och medelålders män som dejtar yngre kvinnor mer, och när jag är ute ser jag det vääldigt ofta. 20 åriga kvinnor är mycket mer attraktiva än medelålders kvinnorna, det är ett säkert val om man vill skapa familj med någon också. Varför skulle en man med ett värde vilja ha en avdankad promiskuös singelmamma på 37 år när han kan få så mycket bättre av en yngre tjej?
Man ser knappt äldre tjejer med yngre män ute som håller handen och är nykära, yngre män vill knulla milfs en gång and thats it inte ha dom för ett förhållande, detta är fakta.
Citera
2023-09-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRNG
Fast det där stämmer inte, det har gjort kontinuerliga undersökningar som har visat att majoriteten av kvinnor, unga som äldre tycker att äldre/medelålders män är mer attraktiva än yngre. Så statistiken påvisar att mer än majoriteten av kvinnor vill ha äldre män. Medelålders män har oftare mer fördelaktiga egenskaper framför yngre så som stabilitet, mognadsgrad osv.
Tror du verkligen att kvinnor finner en festande vild 20 åring attraktiv? Kanske om man vill ha en snabb fling inget mer än det. Äldre män är oftast mer romantiska, har fast jobb och inte behöver låna pengar av mamma, samt att vi kan erbjuda en trygghet och stabilitet som en yngre 20 åring omöjligt skulle kunna.

Däremot förstår jag äldre och medelålders män som dejtar yngre kvinnor mer, och när jag är ute ser jag det vääldigt ofta. 20 åriga kvinnor är mycket mer attraktiva än medelålders kvinnorna, det är ett säkert val om man vill skapa familj med någon också. Varför skulle en man med ett värde vilja ha en avdankad promiskuös singelmamma på 37 år när han kan få så mycket bättre av en yngre tjej?
Man ser knappt äldre tjejer med yngre män ute som håller handen och är nykära, yngre män vill knulla milfs en gång and thats it inte ha dom för ett förhållande, detta är fakta.
Visa mig den statistiken eftersom vetenskap visar att kvinnor dras till män omkring 2-4 år äldre än dem medan män dras till större glapp både äldre som yngre i högre utsträckning.

Majoriteten av 20-åriga män kanske inte riktigt väcker ens sexlust när man är medelålders nej men medelålders män kan absolut inte konkurrera när de är 40-50 med män som är 25-35. De flesta män omkring 35 ser värre ut än vad jag gör som äldre även om jag har dragit på mig en del rynkor och sanningen är att jag börjar titta mer på äldre män för att jag gillar mitt eget ansikte och åldrande. Mitt åldrande ansikte hör inte ihop med en 25-åring. En fin självinsikt majoriteten män saknar.

Sedan finns det absolut män omkring 20 som är attraktiva. Saken är att de är färre pga att de utvecklas långsammare i ansiktet. Inte alla men många. Och då blir en halvfull 20-25 årig man en riktig snygging jämför mot han som är 40+. För det är egentligen de pojkigare eller mer söta som inte ser bra ut vid 20. Majoriteten män är dock inte söta som unga vuxna.

Majoriteten unga tjejer/kvinnor anser att äldre medelålders män är gubbar precis som vi kvinnor är kärringar. Ta dig i kragen och landa på fötterna. Det är på tiden.
Citera
2023-09-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame
Visa mig den statistiken eftersom vetenskap visar att kvinnor dras till män omkring 2-4 år äldre än dem medan män dras till större glapp både äldre som yngre i högre utsträckning.

Majoriteten av 20-åriga män kanske inte riktigt väcker ens sexlust när man är medelålders nej men medelålders män kan absolut inte konkurrera när de är 40-50 med män som är 25-35. De flesta män omkring 35 ser värre ut än vad jag gör som äldre även om jag har dragit på mig en del rynkor och sanningen är att jag börjar titta mer på äldre män för att jag gillar mitt eget ansikte och åldrande. Mitt åldrande ansikte hör inte ihop med en 25-åring. En fin självinsikt majoriteten män saknar.

Sedan finns det absolut män omkring 20 som är attraktiva. Saken är att de är färre pga att de utvecklas långsammare i ansiktet. Inte alla men många. Och då blir en halvfull 20-25 årig man en riktig snygging jämför mot han som är 40+. För det är egentligen de pojkigare eller mer söta som inte ser bra ut vid 20. Majoriteten män är dock inte söta som unga vuxna.

Majoriteten unga tjejer/kvinnor anser att äldre medelålders män är gubbar precis som vi kvinnor är kärringar. Ta dig i kragen och landa på fötterna. Det är på tiden.

Sök på google. Det finns hur mycket statistik som helst som talar för det.
40/50 åriga kvinnor har passerat bäst för datumet för längesedan och inte ens äldre män vill ha rynkiga tanter när dom kan få 20 åriga unga fräscha pigga och krya tjejer. Absolut inte alla 40/50 åriga män som kan få yngre men jag har t.om sett riktiga gubbar med ölmage som har dejtat yngre tjejer du borde gå ut mer så skulle du se det också. Tar man hand sin kropp osv så kan man få fler yngre tjejer än vad 20 åringar kan få, i överflöd också.
Det finns ingen anledning för ens en tjock framgångsrik man att ha en rynkig tant som du. T.o.m han får lättare yngre tjejer än 20 åringar, du verkar inte ha någon koll på något du.

Söta hahah du låter mycket vilsen, söt är inte en egenskap som yngre kvinnor vill ha, dom vill ha manliga män. Dina ord är tomma.

Nej precis det är ingen konkurrens en medelåldersman som har sitt liv uttänkt, med bra inkomst, tränar och tar hand om sin kropp. Ingen 20åring konkurrerar med han, du kanske tror det i din lilla fantasi värld du lever i. Du borde inse det och vakna upp lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in