2023-09-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
Ifrån Gamla stan kan du byta till blåa vid T-centralen.
Du verkar glömma röda, tror det var det som avsågs.
Citera
2023-09-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Du verkar glömma röda, tror det var det som avsågs.
Det är 5 min promenad ifrån Slussen till MariaTorget eller Zinken, Zinken kanske är närmare? Det är kort sträcka hur som helst.
Citera
2023-09-05, 16:30
Medlem
Citat:
Det är 5 min promenad ifrån Slussen till MariaTorget eller Zinken, Zinken kanske är närmare? Det är kort sträcka hur som helst.
Men det är ju från gamla stan du behöver gå till slussen och omvänt vilket drabbar grön och röd.
Senast redigerad av tjanska 2023-09-05 kl. 16:33.
Citera
2023-09-05, 16:32
Medlem
Citat:
Men det är ju från gamla stan du behöver gå till slussen och omvänt
Då får man gå till T-centralen, kanske lite mer, 8 min längs Drottninggatan ingen Big Deal.
Citera
2023-09-05, 16:36
Medlem
Citat:
Då får man gå till T-centralen, kanske lite mer, 8 min längs Drottninggatan ingen Big Deal.
Du menar fortfarande att man skall gå längre än nödvändigt?
Som sagt, inga problem om man är frisk och kry.
Citera
2023-09-05, 16:40
Medlem
Citat:
Du menar fortfarande att man skall gå längre än nödvändigt?
Som sagt, inga problem om man är frisk och kry.

Att ta ersättningsbuss kanske gör du slipper gå men det lär ta längre tid och dessutom inte så kul att stå och trängas med massa folk, speciellt inte på vintern där alla har på sig mer kläder som gör att det bli ännu trängre. Då går nog de flesta hellre i 5 min. Ni får det att låta som att man ska gå flera km.
Citera
2023-09-05, 16:44
Medlem
Citat:
Att ta ersättningsbuss kanske gör du slipper gå men det lär ta längre tid och dessutom inte så kul att stå och trängas med massa folk, speciellt inte på vintern där alla har på sig mer kläder som gör att det bli ännu trängre. Då går nog de flesta hellre i 5 min. Ni får det att låta som att man ska gå flera km.
Jag har inte påstått det, bara att du räknar från fel stationer, bussar finns inte som kan täcka upp överhuvudtaget då både grön och röd drabbas, under brorenoveringen körde man skyttel eller fick byta röd/grön.
Citera
2023-09-05, 16:57
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ersättningsbuss tror jag inte nödvändigt, det är 5min promenad till Gamla stan/Medborgarplatsen där man kan åka vidare.
Det tar åtminstone 10 min att gå mellan Slussens och Gamla Stans tunnelbana, från perrong till perrong. Och det lär troligtvis ta längre tid om 1000-tals andra ska göra det samtidigt i rusningstrafik. Det lär bli trångt i trappor etc.

Dessutom kanske varken slussen eller gamla stan har stor kapacitet/växlar för att tåg ska kunna vända där. Promenaderna kan bli längre...
Senast redigerad av Madagascar 2023-09-05 kl. 17:15.
Citera
2023-09-05, 17:13
Medlem
halaltarzans avatar
Nej, det kommer ju naturligtvis inte bli roligt för de drabbade, men inget ont som inte har något gott med sig. Ska bli jävligt skoj och se hur cykeldårarna kommer att agera där vid Slussplan när det kommer en typ 200 meter lång orm av människor och som ska över på övergångsstället där gångbanan möter cykelbanan.
Citera
2023-09-05, 17:47
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nej, det kommer ju naturligtvis inte bli roligt för de drabbade, men inget ont som inte har något gott med sig. Ska bli jävligt skoj och se hur cykeldårarna kommer att agera där vid Slussplan när det kommer en typ 200 meter lång orm av människor och som ska över på övergångsstället där gångbanan möter cykelbanan.
Ett under att det inte avlidit någon än när de där galna cyklisterna kommer farandes.
Citera
2023-09-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Vilken dröm för pendlarna med en timmes extra resväg varje dag. SL går från klarhet till klarhet. Tur att man inte påverkas av deras fantastiska inkompetens.

Jävla clownföretag - men ta betalt, det kan dem.
Hur menar du att det är SL:s fel om MP-idioterna i stadshuset sabbar tunnelbanan för att bygga en cykelbro?
Citera
2023-09-05, 17:52
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
De kan ju bygga en uppgång från Slussen så man kommer ut vid början av gångbron bredvid Centralbron, och ta den vägen till Gamla Stan. Eller iaf en uppgång så man kan ta det hållet utan att passera över en vältrafikerad väg, där någonstans vid Hilton(?) hotell.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2023-09-05 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in