2023-09-05, 05:40
Medlem
Operatör inom produktion. Ytterst få som kan räkna antal finger på sina händer.
Citera
2023-09-05, 05:52
Medlem
Awkwardmans avatar
Chefer på diverse kommunala bolag. Fast å andra sidan är ju dom på sätt och vis per definition subventionerade.
Citera
2023-09-05, 05:59
Medlem
DoktorNos avatar
Dörrvakt är ju nämnt tidigare men vi kan ju lägga till fler titlar inom samma skrå.
Parkeringsvakter, ordningsvakter och trygghetsvakter i köpcenter och tunnelbana samt säkerhetsvakter hos företag.
Citera
2023-09-05, 06:02
Medlem
CarlvonRosens avatar
Vet inte om detta gäller all offentlig verksamhet men min erfarenhet är att just kommun och region består av mkt avfällingar. Lite som att Staten samlar på mongon.
Citera
2023-09-05, 06:19
Medlem
LSS.
Mer korkade individer får man leta efter..
Citera
2023-09-05, 06:57
Medlem
Vargunge1s avatar
Flest lågbegåvade jobbar nog inom offentlig sektor, där de klipper gräs skottar snö med spade och tömmer sopkorgar.
Citera
2023-09-05, 07:00
Bannlyst
Vänsterpartiet Riksdag kansli - Där dom skriker jävla fitta.

Dom som jobbar åt kommunen verka vara extremt sinnesslöa.

Annars OV är en grupp som är exremt lågutbildade för den roll som dom skall ha, inte många där som kan maxa SID chipet och koda 6502 asm, och skulle inte ens få ingå en styrka som skall storma en grundstött rysk ubåt.

Citat:
Ursprungligen postat av RiktigSvensk
Operatör inom produktion. Ytterst få som kan räkna antal finger på sina händer.

Att vara NC operatör kräver att du kan läsa ritning, göra mätningar och även ändra i koden till det som skall göras. Att du är noggrann.

Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
Flest lågbegåvade jobbar nog inom offentlig sektor, där de klipper gräs skottar snö med spade och tömmer sopkorgar.

Såg en lastbil på en gångbana igår på järva fältet, stod grön stad på den. Satt 3 st gubbar framsättet. Det behövs 3 gubbar för att åka runt att tömma sopkorgar. Det är kommunal verksamhet det.
Senast redigerad av 53280 2023-09-05 kl. 07:08.
Citera
2023-09-05, 07:08
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Städare, särskilt sådana man ser ute på stan som typ plockar upp cigarettfimpar.
Mentalt verkar dom knappt kunna lyfta fötterna när dom går, utan släpar dom efter sig.
Citera
2023-09-05, 07:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Städare, särskilt sådana man ser ute på stan som typ plockar upp cigarettfimpar.
Mentalt verkar dom knappt kunna lyfta fötterna när dom går, utan släpar dom efter sig.

Det är oftast socialfall som har fått straffkommedering av socialtjänsten som gör sådana jobb.. Man ser sällan den typen av städare i Sverige pga höga lönekostnader.

Men dom behövs, särskilt dom i tunnelbanna. Visst dom gör kanske ett jobb som en del här på flashback förakta, men utan dem skulle inte tunnelbanan vara en trevligt plats att vara på.
Senast redigerad av 53280 2023-09-05 kl. 07:44.
Citera
2023-09-05, 07:29
Medlem
Onan-erarens avatar
Kommunarbetare, att de ens kan knyta sina skor, eller gör dom ens det. En av mina polare jobbar kommunalt sen i januari å han har historier att berätta. Han brukar ibland knulla städerskan å hon kan inte ens städa ordentligt. Undrar om han är den enda som knullar henne. Men det är ett jobb iallafall han får lön, fast för vad kan man undra.
Citera
2023-09-05, 07:38
Avstängd
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen69
Vilka riktiga jobb finns det för människor med svag begåvning? Vilka yrken upplever ni hag hög/högst andel svagbegåvade/-lätt-utvecklingsstörda?

Det är utan tvekan uska (undersköterska) som jag kommer att tänka på när jag läser vad du eftersöker.

Jag vet då jag sommarjobbat och sedan i äldre dagar suttit som enhetschef över dessa nästan alltid kvinnor.
Konstant bråk o h liv om småsaker.
Lågbegåvade och totalt omöjligt att ha och göra med.
Citera
2023-09-05, 07:50
Medlem
Svavelbryggas avatar
Det finns säkert mer kvalificerade sådana, men de sommarjobb jag haft som maskinoperatör har varit så hjärndödande ostimulerande att det är svårt att säga om folk var idioter när de började eller blev det av 30 års arbete enbart bestående av ta de där grejerna och lägg i maskinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in