2023-09-05, 00:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
149 mph, wtf

Shelton spelar mixed med Townsend just nu. Ska kolla nåt gem. Vore ju grymt om han drog på några 149 mph servar på en tjej (Schuurs i detta fall, som dock ser rejält manhaftig ut).

Första han slår på henne är 99 mph. Andra - också den en förstaserve - är 86 mph

Tror han sparar sig för imorgon.
Senast redigerad av 800kg 2023-09-05 kl. 00:27.
Citera
2023-09-05, 00:56
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Shelton spelar mixed med Townsend just nu. Ska kolla nåt gem. Vore ju grymt om han drog på några 149 mph servar på en tjej (Schuurs i detta fall, som dock ser rejält manhaftig ut).

Första han slår på henne är 99 mph. Andra - också den en förstaserve - är 86 mph

Tror han sparar sig för imorgon.

"I dubbel är det viktigaste att placera in serven."

Lärde jag mig av nån expert nån gång. Och det låter väl rimligt - dumt att satsa allt på förstaserven och riskera dubbelfel eller att motståndarna attackerar andraserven. Man har ju en kompis också som kan täcka upp även för en hyfsad retur.

Jag blir dock inte förvånad om en sån som Bublik skiter högaktningsfullt i alla bör och skall och dundrar i väg andraservar i >200 km/h även i dubbel. Undrar om han servar underifrån också?

86 mph - 138 km/h - av Shelton är ju dock bara missriktad gentlemanism
Citera
2023-09-05, 01:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Medvedev utspelad av De Minaur i första - 6-2 till australiern. Det finns väl absolut ingen som trott att ryssen kan upprepa triumfen från 2021, men ändå ... Dags att vakna.
Citera
2023-09-05, 01:22
Bannlyst
Dräkten adidas tagit fram för damerna är bland det fulaste jag sett 🤣🤣🤣
Citera
2023-09-05, 05:52
Bannlyst
Zverev är så kass, kan inte slå en krampande spelare 🤣🤣🤣
Citera
2023-09-05, 06:54
Medlem
wwrs avatar
"Blek och knotig som en vampyr som lever på sina yngre motståndares förhoppningar" sätter Medvedev in stöten efter midnatt
Citat:
Perhaps this is not a surprise, for Medvedev had done his best work after midnight in his two prior victories here this year against Chris O’Connell and Sebastian Baez. Pale-skinned and angular, one could imagine the 2021 US Open champion as a vampire preying on the ambitions of young players such as De Minaur, who fancied his chances.
https://www.theguardian.com/sport/2023/sep/05/alex-de-minaur-vs-daniil-medvedev-us-open-2023-tennis

Men den 13-rankade australiern avverkades före midnatt. Medvedev hade två raka ATP-förluster mot De Minaur, men i US Open vände han blad: 2-6, 6-4, 6-1, 6-2

McEnroe anser att Medvedev är modig som går i diskussion med publiken. Fast denna gång var det lugnare.
Citat:
“That's a gutsy thing to do with a New York crowd – to tell people to boo you. I wouldn't advocate that, even though I certainly had my run-ins with crowds. But for an outsider, ex-player, commentator and fan of tennis, I love it. I love to see Medvedev get into it.
https://www.eurosport.com/tennis/us-open/2023/i-love-it-but-i-don-t-advocate-it-john-mcenroe-s-mixed-views-on-daniil-medvedev-fan-clashes-at-us-op _sto9780841/story.shtml

Helryskt i kvarten mot Rublev i morgon.
Senast redigerad av wwr 2023-09-05 kl. 07:08.
Citera
2023-09-05, 12:09
Medlem
Månsans avatar
En åskådare på läktaren ropade hitler-citat under Zverev vs. Sinner. Han blev därefter utkastad under stort rabalder. Enligt Zverev hörde han det mest kända av alla citat av Hitler. Jag är mycket nyfiken, vilket yttrande av Hitler kan det röra sig om?

Jag funderade på något av dessa kända citat av Hitler men de passar inte riktigt in under en tennismatch:

”Framgång är världens enda domare över rätt och fel”

”Det är inte sanningen som räknas utan segern”

”Humanismen är uttrycket för dumhet och feghet”

”Jag kan inte se någon anledning till varför inte människan skulle vara lika grym som naturen”

Har ni några teorier? Hörde ni nåt under matchen? Vilket mycket känt hitler-citat var det som Zverev hörde och som fick den skrikande mannen utkastad?

Edit: han ska tydligen ropat ”Deutschland über alles”. Fan vad dumt, fanns ju med som en textrad i tyska nationalsången så sent som 1990. Är ju för fan inget hitler-citat. Störtlöjligt!
Senast redigerad av Månsan 2023-09-05 kl. 12:16.
Citera
2023-09-05, 12:18
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En åskådare på läktaren ropade hitler-citat under Zverev vs. Sinner. Han blev därefter utkastad under stort rabalder. Enligt Zverev hörde han det mest kända av alla citat av Hitler. Jag är mycket nyfiken, vilket yttrande av Hitler kan det röra sig om?

En sång, om jag tolkar SVT rätt. Hitler var väl inte mycket för att sjunga? Nej, det måste ha varit nåt annat. Kanske...

"Lebensraum!"

"Arbeit macht frei!"

"Ich liebe dich, Eva Braun!"

Citat:
Utkastad efter nazi-incident

Vid 2-2 i det fjärde setet uppmärksammade Alexander Zverev domaren på att en åskådare gjort en nazistisk anspelning, varpå domaren vände sig om och bad åskådarna att uppföra sig.

-Han sa precis den mest kända Hitlerfrasen som världen känner till, sa den upprörde tysken till domaren.

Kort därefter blev åskådaren identififierad och kastades ut av vakter.

-Han började sjunga "Deutschland über alles" och det blev bara för mycket, sa Zverev som är van vid att bli häcklad - dock inte med naziudd.
(SVT Text)
Citera
2023-09-05, 12:46
Medlem
Månsans avatar
Frasen ”Deutschland, Deutschland über alles” finns i en dikt från 1841 som långt senare fick utgöra texten i tyska nationalsången (åratal innan Hitler och nazzarna grep makten).

Zvereb är rätt och slätt en korkskalle, påståendet att han trakasserats från läktaren med ”hitler-citat” är således helt grundlöst.
Citera
2023-09-05, 13:00
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Frasen ”Deutschland, Deutschland über alles” finns i en dikt från 1841 som långt senare fick utgöra texten i tyska nationalsången (åratal innan Hitler och nazzarna grep makten).

Zvereb är rätt och slätt en korkskalle, påståendet att han trakasserats från läktaren med ”hitler-citat” är således helt grundlöst.

Jag tänker att Zverev som ryss inte har full koll på den tyska historien ...

Borde inte åskådaren ha rätt till skadestånd för att ha blivit utkastad och uthängd som "nazist"? Han befinner sig ju iaf i rätt land om han vill dra i gång en process.
Citera
2023-09-05, 13:14
Medlem
wwrs avatar
Så här ser kvartarna ut i alla fall. Alla utom Shelton seedade under 12.
Citat:
United States
9 T. Fritz

Serbia
2 N. Djokovic

----

United States
10 F. Tiafoe

United States
B. Shelton

----

Russia
3 D. Medvedev

Russia
8 A. Rublev

----

Spain
1 C. Alcaraz Garfia

Germany
12 A. Zverev
Senast redigerad av wwr 2023-09-05 kl. 13:17.
Citera
2023-09-05, 13:47
Medlem
Sinner fick nitlotten i dragningen. Zverev är den enda rankad 9-16 som har en någorlunda form. Övriga 9-16-spelare (och lägre rankade) hade Sinner slagit. Nu är det Carlos som har nitlotten. Ska bli kul att se. Framförallt för att Carlos mot någon annan än Zverev/Medvedev/Djokovic hade varit lika ointressant som Carlos-Arnaldi. Men Carlos är favorit förstås.
Senast redigerad av psonpson 2023-09-05 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in