Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
För det första är det vanligt med hjärtinfarkt även hos grupper som både äter nyttigt och som är fysiskt aktiva. På dig låter det som att ingen drabbas som inte vräker i sig chips och pommes och ligger i soffan.
För det andra så smittar inte hjärtkärlsjukdomar och cancer till skillnad från covid. Den tanken har inte slagit dig?
Såg att nån redan hade svarat på ditt "för det första...", så då slipper jag förklara självklarheter.
Svaret på ditt "för det andra..." är två saker.
För det första

så smittar dåliga vanor absolut. I det fallet handlar det om social smitta. Vi är sociala varelser och vi gör i mångt och mycket liknande val som vi ser att andra i vår sociala omgivning gör. Vilket såklart har enorma implikationer på både hjärt-kärl och cancer-sjukdomar. Men trots det så skulle jag aldrig komma på tanken att inskränka folks frihet för att tvinga dom till att leva mer hälsosamt. Och det skulle nog ingen annan vettig människa göra heller. Knappast ens du, tror jag.
För det andra vet varken du eller jag om covid smittar. För varken du eller jag vet vad covid är. Vi vet inte om det är någon unik sjukdom. Det enda vi vet är att vissa testar positivt på diverse ytterst tvivelaktiga PCR-test, som tagits fram med hjälp av pseudovetenskapliga metoder. Och PCR-test smittar inte. Så mycket vet vi iallafall.