2023-09-04, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lloydfabege
Hittade Dooer som är gratis och ser på filmen ut som Bokio. Men känner inte till företaget, scam?

https://www.dooer.com/

Bara att läsa deras villkor gör att man blir tveksam:
Dooer förbehåller sig rätten att ensidigt ändra dessa Allmänna villkor när som helst och de kommer att förändras över tiden. Det är Kundens skyldighet att löpande se till att Kunden tar del av de gällande Allmänna villkoren som finns tillgängliga på https://www.dooer.com/ (”Webbplatsen”). Uppdaterade Allmänna Villkor träder i kraft direkt när de publiceras på Webbplatsen.

De kan alltså ändra villkoren när som helst utan att meddela på annat sätt än att nya villkor läggs ut på sidan. Villkoren som ändras börjar gälla omgående.
Citera
2023-09-07, 08:06
Bannlyst
Finns det inte bokföreringsprogram ifrån VISMA och Hogia längre? Eller har allt blivit moln? Bättre att äga sin egna data än att ha det i en molntjänst.
Citera
2023-09-07, 08:07
Medlem
Bokio är skit. Nu slutade de med sitt gratisprogram då går man bara tillbaka till Fortnox eller Visma. Hogia vet jag inte längre hur det är, har inte använt sedan 2007.
Citera
2023-09-07, 08:56
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Finns det inte bokföreringsprogram ifrån VISMA och Hogia längre? Eller har allt blivit moln? Bättre att äga sin egna data än att ha det i en molntjänst.

Jag skulle vilja ha ett eget bokföringsprogram och jag tror det finns men det är väldigt skönt med integrationen av inkomstdeklaration 2, momsrapport och årsredovisning så slipper jag göra det manuellt. Har aktiebolag. Men det borde väl gå att få ut SIE-filer från ett offline-program också och ladda upp det till en tjänst som e-deklarera antar jag?
Citera
2023-09-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vem vill sälja ett program en gång när man kan ta betalt varje månad istället?
Citera
2023-09-10, 08:45
Medlem
Fejkits avatar
Har två polare som körde Bokio.
En gick till Dooer, han har bara två kunder han fakturerar per månad.

Den andra gick till Björn Lindén för 149kr per månad.

Jag gick till Fortnox.
Citera
2023-09-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackWerner
Om du kör Mac är detta program vettigt:
https://www.aderstedtsoftware.com/iordning/
Och mycket prisvärt (500 kr/år)

Håller med om ovanstående!

Mycket bra, snabb support på de fåtal frågor jag haft.
Citera
2023-09-10, 14:41
Medlem
R.Rs avatar
Jag anser också att Bokio gjort en fuling (plockat bort gratisvarianten + höjt kostnaden för premium i samma veva). Kommer dock ändå fortsätta använda det i dagsläget då det är så pass enkelt. Man får betänka att tid är pengar - tar bokföringen längre tid spelar det ingen roll om kostnaden för programmet är lite lägre. Känns som många ekonomer och företagare hakar upp sig på småkostnader men driver man en framgångsrik verksamhet spelar de slantarna ingen roll.

I övrigt så tycker jag Visma är bra och även Björn Lundén. Fortnox verkar lättarbetat även om jag själv inte suttit i det. Ska man ha det så billigt som möjligt får man nog ta någon mindre känd onlinetjänst men räkna med att så småningom kommer den också börja kosta pengar. Vi såg ju vad som hände med Bokio.
Citera
2023-09-11, 10:50
Medlem
Ni som är besvikna på Bokio och nämner Visma som alternativ; ni vet att Bokio är en del av Vismas utbud va?

https://www.bokio.se/press/bokio-bli...smaforetagare/
Citera
2023-09-11, 19:44
Medlem
Har inte Fortnox någon mer basic version för mindre bolag?

Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Hej,

Nu har Bokio skitit i det blå skåpet igen så dags att se sig om efter annat. För min del som bara har runt 1-5 verifikationer i månaden så är ju ett närmast gratis alternativ det bästa.

Kollade lite på enkelbok men verkade otroligt rörigt.

Spanat in wrebit lite, något som kör bas versionen?

Tips på andra? Fortnox och dom här är bara att glömma, är alldeles för dyra med tanke på det lilla jag håller på i programmet.

Synd, gillade Bokio annars pga. Enkelheten.
Citera
2023-10-01, 17:35
Medlem
Tycker det blev lite väl dyrt med 300 i månaden för Bokio. Vad ska man köra istället?

Behöver fakturering, löner (med aga fil till skatteverket) momsrapport med fil till skatteverket. Bokslutsstöd tex genom årsredovisning.se som Bokio kör

Tips?

Edit: gärna kostnadsställen också
Citera
2023-10-03, 17:18
Medlem
Bokios dyraste alternativ "premum plus" kostar 599kr/månad men om man har typ 180 000 på kontot så ger dom 4% cashback om man har företagskontot via svea bank. Någon som törs använda detta och ser det som ett alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in