2023-02-20, 19:15
Medlem
Bertil85s avatar
Stoli är även kosher så ni j vet.
Citera
2023-03-07, 17:50
Medlem
Charles-Lyntons avatar
https://www.dn.se/ledare/erik-helmerson-darfor-finns-inte-ukrainsk-vodka-pa-systembolaget/

Citat:
Till de mer beryktade ukrainska vodkamärkena hör Khor, Nemiroff och Pervak. På Systembolaget finns dock inte ett enda. Enligt pressavdelningen beror det på att man varken har sett någon efterfrågan på den svenska marknaden eller känner till någon svensk importör som arbetar med ukrainsk vodka.

Uppriktigt sagt en skandal att inte svenskar med åldern inne får stödkröka ukrainsk vodka. Kommer Liberala ungdomsförbundet eller någon liknande organisation att starta en namninsamling?
Citera
2023-03-07, 18:25
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
https://www.dn.se/ledare/erik-helmerson-darfor-finns-inte-ukrainsk-vodka-pa-systembolaget/

Uppriktigt sagt en skandal att inte svenskar med åldern inne får stödkröka ukrainsk vodka. Kommer Liberala ungdomsförbundet eller någon liknande organisation att starta en namninsamling?

strålad vodka är säkert jättehöjande?
Citera
2023-03-08, 09:45
Medlem
orrecrists avatar
Tycker inte det spelar så stor roll vilken sort de är behöver inte vara så dyr blir liksom samma smak.. vem fan dricker ren vodka liksom?
Citera
2023-09-04, 13:47
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Någon som testat den Ukrainska vodkan Nemiroff Vodka de Luxe? 279 kr på Bolaget. Bra vodka? Funkar den att dricka rent med en isbit i?
Citera
2023-09-04, 13:56
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Tycker inte det spelar så stor roll vilken sort de är behöver inte vara så dyr blir liksom samma smak.. vem fan dricker ren vodka liksom?

Jag gör. Iskall och gärna en burk fin hel saltgurka till det.
Citera
2023-09-05, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlphilipkba
Hejsan!
nu när sommaren är på gång innebär det även mycket fester med alkohol som flödar. Är i behov av att köpa några flaskor vodka på systemet men vill ej lägga för stor summa på spriten! någon som har några bra förslag på god och hyffsat billig alkohol?
Mvh Philip

Koskenkorva är ganska god och kostar endast 230 kr.

Sedan är seglarvatten inte så jävla illa och kostar bara 200 kr, kör på explorer!
Citera
2023-09-05, 15:07
Medlem
Farbaute666s avatar
Elin vodka, 129 kr för en halvflaska. Den är len och smakrik, tar den med is eller bara ren.

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/elin-272502/
Citera
2023-09-05, 15:47
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Elin vodka, 129 kr för en halvflaska. Den är len och smakrik, tar den med is eller bara ren.

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/elin-272502/

En vodka som heter Elin. I Petflaska. Nej tack.
Citera
2023-09-05, 17:30
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
En vodka som heter Elin. I Petflaska. Nej tack.

Jag förstår dig, jag brukade också snobba till det lite när jag var yngre :-) Men Elin är organisk och har en trevlig smak fast den ska vara okryddad.

Idag finns det riktigt hyfsade viner på burk (!) och dito rosé- och röda viner på tetra.

Min vodkafavorit är annars Zubrowka och Absolut Peppar, som väl tyvärr inte produceras längre.
Citera
2023-09-05, 18:10
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Elin är organisk och har en trevlig smak.

Jamen du hör ju själv?

Citat:

Min vodkafavorit är annars Zubrowka och Absolut Peppar, som väl tyvärr inte produceras längre.

Då testar jag Zubrowka så får du ha Pet-Elin för dig själv.
Citera
2023-09-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Någon som testat den Ukrainska vodkan Nemiroff Vodka de Luxe? 279 kr på Bolaget. Bra vodka? Funkar den att dricka rent med en isbit i?

Ska prova till helgen.. kanske. Vodksa ska inte behöva is. ställ i kyl eller frys förfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in