Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-28, 12:39
  #1
Medlem
carlphilipkbas avatar
Hejsan!
nu när sommaren är på gång innebär det även mycket fester med alkohol som flödar. Är i behov av att köpa några flaskor vodka på systemet men vill ej lägga för stor summa på spriten! någon som har några bra förslag på god och hyffsat billig alkohol?
Mvh Philip
Citera
2007-05-28, 12:45
  #2
Avstängd
Bolvags avatar
http://www.apk.se/sprit/ om du är ute efter billigast fylla...
Citera
2007-05-28, 13:15
  #3
Medlem
wilt99s avatar
Bols Vodka är helt ok, en hel del krogar som kör på den också. 199 SEK för en sjuttis.

"Bols vodka hamnade i toppskiktet när tidningen Apéritif gjorde blindtest av tjugofyra olika vodkor.

Juryns kommentar blev "Testets raket!" Panelen blev överraskad när flaskorna avslöjades efter testet – och Bols vodka låg i toppskiktet. Tre personer, av testpanelens fyra, hade rankat Bols vodka som en av de allra bästa.

Panelens omdömme löd "God, balanserad. Känns lyxig. Vuxen och kaxig!""

http://vinguiden.com/dricka/vin/inde...kelID=541&M=10
Citera
2007-05-28, 13:19
  #4
Medlem
Ska jag handla på bolaget så köper jag alltid explorer för att den är mest neutral i smaken och för priset.
Citera
2007-05-28, 14:53
  #5
Medlem
plles avatar
Nu svarar jag inte på din fråga. MEN - jag tycker du ska köra på vanlig hederlig Absolut (eller annan som du föredrar - men ej skabbvodka).
Billigaste på Systemet kostar ung. 200 medan Absolut kostar 230.
Jag tycker inte att trettio kronor är så mycket att böla om.

Dock skulle jag föredra Koskenkorva före Explorer och Smirnoff före Absolut.
Jag vill även (som alltid) slå ett slag för Cariel T&Q - vaniljvodka. Underbar!
Citera
2007-05-28, 15:16
  #6
Medlem
Handlar man på bolaget är det Koskenkorva som gäller... alltid.
Citera
2007-05-28, 17:19
  #7
Medlem
carlphilipkbas avatar
aja tackar för alla svar. Får väll ta mig till systemet och handla lite nu då=) men blir antagligen en ett dussin flaskor av absoluts olika smaker
Citera
2007-05-28, 17:25
  #8
Medlem
fëanáros avatar
Explorer!
Citera
2010-02-22, 19:40
  #9
Medlem
Ovcharkas avatar
Den lilla vodka-tråden

Sökte men fann till min bestörtning att det inte fanns någon vodka-tråd att tillgå i "Livsnjutare och finsmakare". Månne finns det en i alkoholforumet, men diskussionerna där är ovidkommande då det främst handlar om Jeltzin och dylikt där.

Nåväl. Har nu provat Stolichnaya, den vanliga varianten, både rent och som ingrediens i en screw driver. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig mer än att det var förbannat bra. Att denna bara kostar 219:- på Systembolaget (mindre än Aboslut som kostar 239:-) är ett under. Låt oss hoppas att prissättning förblir som den är.

Utöver Stolichnaya har jag provat Nils Oscar's Maltvodka, finns en tråd om det. Bra grejer, men håller Stolichnayan högre.

Att det fanns god vodka, det trodde jag inte för blott några månader sen. Vad dricker ni? Hur dricker ni? Låt oss dialoga om vodka uti denna tråd!
Citera
2010-02-22, 19:47
  #10
Medlem
abbe101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Sökte men fann till min bestörtning att det inte fanns någon vodka-tråd att tillgå i "Livsnjutare och finsmakare". Månne finns det en i alkoholforumet, men diskussionerna där är ovidkommande då det främst handlar om Jeltzin och dylikt där.

Nåväl. Har nu provat Stolichnaya, den vanliga varianten, både rent och som ingrediens i en screw driver. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig mer än att det var förbannat bra. Att denna bara kostar 219:- på Systembolaget (mindre än Aboslut som kostar 239:-) är ett under. Låt oss hoppas att prissättning förblir som den är.

Utöver Stolichnaya har jag provat Nils Oscar's Maltvodka, finns en tråd om det. Bra grejer, men håller Stolichnayan högre.

Att det fanns god vodka, det trodde jag inte för blott några månader sen. Vad dricker ni? Hur dricker ni? Låt oss dialoga om vodka uti denna tråd!

Jag dricker min Stolichnaya ren antingen slängt ut den i kylan eller rumsvarm men även ibland blandad med tex dry martini.
Citera
2010-02-22, 19:51
  #11
Medlem
Awesomes avatar
Jag har aldrig förstått hur man kan tycka att vodka är gott. Visst kan jag förstå att det finns riktiga finsmakare som kan känna en vodkas balans, robusthet, stramhet och elegans. Men tycker de verkligen att ren vodka är gott?
Citera
2010-02-22, 20:14
  #12
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Jag har aldrig förstått hur man kan tycka att vodka är gott. Visst kan jag förstå att det finns riktiga finsmakare som kan känna en vodkas balans, robusthet, stramhet och elegans. Men tycker de verkligen att ren vodka är gott?


Precis! Skulle en vodka som inte innehöll alkohol, men smakade likadant, vara god?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback