Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Sen är inte nasa den mest tillförlitliga källan heller.
Har du hört talas om en fisheye lens? För det är det Nasa använder sig av när dom har tagit sina bilder, det gör så att horisontella linjer böjer sig, och dessa bilder är inget bevis på jordens krökning. Däremot har det postats bilder här redan där privat personer har använt sig av heliumballonger där man tydligt ser att globens horisont alltid förblir rak, och den böjer sig aldrig. Horisonten är alltid rak i ögonnivå oavsett hur långt upp du åker.
Detta är ett empiriskt bevis ni också kan göra om ni vill.
Jag har sett jordens krökning med fish eye också så lägg ner det svara på frågorna istället.
Jag har sagt det ett flertal gånger här i tråden redan.
Har du varit och tittat med kikare nu prata jag inte om fisheye byt inte ämne.
Har du varit på observatorium och kollat på planeterna
Gör det och kom tillbaka i tråden när du gjort det.
1973 blue marble är taget med hasselbladskamera så där gick det inte med dina skitsaker om fisheye.
Finns foto på jorden taget från 1950 och framåt inte bara Nasa har tagit foton utan alla rymdstyrelser i varje land som varit i rymden och på månen.
Och även austronaturna har tagit med sina egna kameror så lägg ner det med fish eye bara ett på hitt från plattisar när ni inte har nåt annat att säga.
Varför tar du inte och fixar ett kort på denna platta jord själv har inte funnits på över 70 år.
Men det finns miljoner kort videos på jorden
Jag har sett filmer med heliumballonger och stridsplan varit uppe i rymdens atmosfär och sett krökningen så lägg ner det också
Plattisar har fått erbjudande att åka med i stridsplan som visar krökningen men dem vägrade.
Svara på dem frågorna