Otroligt jävla jämn Allsvenska i år.
Tänker främst på botten men även toppen såklart, men som Blåvit ligger ju botten nära till hands
Det är Många lag som kommer vara föremål för nedflyttning eller åtminstone kval, när det ska summeras.
Som Blåvitt spelat sen Askou kom till oss, med värvningarna man gjort, har man fått en helt annan dynamik i laget. Konkurrensen har stärkts i truppen och man har en jävligt bra grund att stå på. Addera därtill fint individuellt kunnande hos i princip alla förvärv. Det har visat sig nu, sista omgångarna. Det är få värvningar (Läs: Ingen) som agerar kung på egen hand och skapar stordåd på en match.
Med det sagt, Blåvitt kommer sannolikt att ta rätt många poäng på de åtta omgångar som är kvar. Jag tror man klarar sig utan större problem, faktiskt. Det trodde jag inte i juni. Då såg det riktigt illa ut, på alla plan. Inte bara i tabellen.
Spelschemat man har har kvar är rätt tacksamt.
Obs, partisk naturligtvis. Men jag har fan gråtit och sett hur USELT Blåvitt var första halvan av säsongen. Laget var en jävla katastrof. Spelet var riktigt uselt.
Sedan vände allt med Askou och man spelar fan bra, med en helt annan dynamik. Man tar inte bara poäng utan man spelar faktiskt sig värda av dem också.
Att man tog poäng idag är fanimej fantastisk. Säsongens svåraste bortamatch möjligen. Det är det varje säsong. Att man nu åker ner och faktiskt spelar sig till ett kryss är sjukt jävla bra. Med lite tur hade man tagit tre, men vi får vara nöjda med kryss trots allt. Innan matchen var kryss en jävla vinst. I halvlek trodde man lite lätt på tre.
För att slippa kval kommer det krävas en bit över 30 poäng.
Det är 24 poäng kvar att spela om och Degen som har platsen ovan kval idag har 23 poäng.
Både Värnamo, Hbk och BP kommer vara där nere och harva till slut.
AIK får vi väl räkna med tar lite poäng av dessa 24? Eller vad säger ni som följer AIK? Förlust idag, men hur spelade man?
Jag tycker deras spelschema ser rätt tufft ut. Matchen mot degen nästa omgång blir ju fan så intressant, men hemma måste det väl vara tre poäng?