2023-09-03, 20:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det hade inte Rösler tillåtet. Han hade låst in dem på toaletten.

Jag tyckte dock de flesta jagade hem för att jaga ledningsmål.
2023-09-03, 20:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag såg inte matchen men har vi två anfallare? När man läser kommentarer så verkar det som om vi inte ens har en.
Den omgång fick allt på ett silverfat men schabblade bort chansen. Det blir nog inget guld i år.

Enl. flashscore så var Martin bäst (8.2) i MFF och Johan sämst (5.7), stämmer det?

Ja, är ju en lek med siffror, men vi gick över till 3-5-1-1/3-5-2 i andra när bytte Cesaay mot Ali. Fick ju större kommande över spelet.
2023-09-03, 20:27
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ok då. Det var på kycklingarenan ser jag nu. Men poängen kvarstår. Gojani stoppade en kontring och sköt bort bollen efteråt på precis samma sätt som Pena idag. Men Klitte är en ynklig fjant som inte vågade hålla samma linje emot MFF.

Visst att skillnaden är att Pena inte hade anledning att maska. Men förseelsen är ändock samma.

Men din favorit, mannen du kallar "Tjocko", gjorde en fin match även om man tänker bort målet.

Ceesay torde ha spelat sig ur startelvan, Ponne är än så länge ingen uppgradering jämfört med Nielsen, och Rieks gör sig bäst som inhoppare. Den läskigt enfotade Jörgensen bidrog med rörlighet på slutet.

Ja, ett sjujäkla pussel för Rektor Rydström att lägga.

Tveksamt om MFF tar guldet i år, men huvudsaken är att hålla Djurgården bakom sig.

Gött att se IFK Göteborg lyfta igen! Wendt var främste åldermannen på plan. Läste sönder MFF.

Änglarna behövs i Allsvenskan.
2023-09-03, 20:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tyckte dock de flesta jagade hem för att jaga ledningsmål.

Jag tänkte mest på att de skulle fira poäng lite väl mycket.
2023-09-03, 20:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag tänkte mest på att de skulle fira poäng lite väl mycket.

Det var ingen som firade poängen.
2023-09-03, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Borde ställt upp 3-5-3;från början.
Ni började med 3-5-3 och den elfte spelaren gav ditt lag en poäng ikväll.
2023-09-03, 22:41
Medlem
Otroligt jävla jämn Allsvenska i år.
Tänker främst på botten men även toppen såklart, men som Blåvit ligger ju botten nära till hands

Det är Många lag som kommer vara föremål för nedflyttning eller åtminstone kval, när det ska summeras.
Som Blåvitt spelat sen Askou kom till oss, med värvningarna man gjort, har man fått en helt annan dynamik i laget. Konkurrensen har stärkts i truppen och man har en jävligt bra grund att stå på. Addera därtill fint individuellt kunnande hos i princip alla förvärv. Det har visat sig nu, sista omgångarna. Det är få värvningar (Läs: Ingen) som agerar kung på egen hand och skapar stordåd på en match.
Med det sagt, Blåvitt kommer sannolikt att ta rätt många poäng på de åtta omgångar som är kvar. Jag tror man klarar sig utan större problem, faktiskt. Det trodde jag inte i juni. Då såg det riktigt illa ut, på alla plan. Inte bara i tabellen.
Spelschemat man har har kvar är rätt tacksamt.
Obs, partisk naturligtvis. Men jag har fan gråtit och sett hur USELT Blåvitt var första halvan av säsongen. Laget var en jävla katastrof. Spelet var riktigt uselt.
Sedan vände allt med Askou och man spelar fan bra, med en helt annan dynamik. Man tar inte bara poäng utan man spelar faktiskt sig värda av dem också.
Att man tog poäng idag är fanimej fantastisk. Säsongens svåraste bortamatch möjligen. Det är det varje säsong. Att man nu åker ner och faktiskt spelar sig till ett kryss är sjukt jävla bra. Med lite tur hade man tagit tre, men vi får vara nöjda med kryss trots allt. Innan matchen var kryss en jävla vinst. I halvlek trodde man lite lätt på tre.

För att slippa kval kommer det krävas en bit över 30 poäng.
Det är 24 poäng kvar att spela om och Degen som har platsen ovan kval idag har 23 poäng.
Både Värnamo, Hbk och BP kommer vara där nere och harva till slut.
AIK får vi väl räkna med tar lite poäng av dessa 24? Eller vad säger ni som följer AIK? Förlust idag, men hur spelade man?
Jag tycker deras spelschema ser rätt tufft ut. Matchen mot degen nästa omgång blir ju fan så intressant, men hemma måste det väl vara tre poäng?
Senast redigerad av M.J.A 2023-09-03 kl. 22:43.
2023-09-03, 23:02
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
text
Om AIK hade spelat som idag hade vi legat mycket högre upp. Det är bara defensiven som inte funkar.

Det blir en fight in i det sista för våra lag!
2023-09-03, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Tveksamt om MFF tar guldet i år, men huvudsaken är att hålla Djurgården bakom sig.

Med DIF på bortaplan kvar och 2 riktiga svettiga sista matcher mot elfsborg bollklubb arsle, så är det långt ifrån säkert....

Djurgården har bortsett 2 stockholmsderbyn(visserligen är ett mot AjK) annars är inget vidare svettigt motstånd, oddsen och form talar för DIF....
2023-09-03, 23:12
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Med DIF på bortaplan kvar och 2 riktiga svettiga sista matcher mot elfsborg bollklubb arsle, så är det långt ifrån säkert....

Djurgården har bortsett 2 stockholmsderbyn(visserligen är ett mot AjK) annars är inget vidare svettigt motstånd, oddsen och form talar för DIF....

Fy faen!

Rydström har inte fått ordning på pjäserna. Känns som om laget underpresterat länge nu.

Succéstarten byggde på marginaler, och förmodligen överdriven respekt.

Men bra tryck när det blev treback. Ser gärna Ponne, Cornelius och Olsson framöver.

Med Bosse Nello i en mer framskjuten roll.

Ceesay har fått många chanser att övertyga nu, men ser virrigare ut än någonsin.

Kan Jörgensen köra istället? I ett 3-5-1-1 eller nåt.
2023-09-03, 23:14
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Om AIK hade spelat som idag hade vi legat mycket högre upp. Det är bara defensiven som inte funkar.

Det blir en fight in i det sista för våra lag!

Thychosen borde kanske spela anfallare istället.

Han är resolut och effektiv när lägena uppstår i det andra straffområdet.
2023-09-03, 23:16
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Gött med Halmstadseger, bara skicka ut plastlagshelvete
HBK får nog fortsätta kämpa.

Till och med Ante hamnade i fel positioner idag och vad Martin Olsson sysslade med innan Sirius första friläge ska vi bara inte tala om.

Med sånt försvarsspel lär man få det svettigt mot topplagen som väntar på dem och säkert har sett en del svagheter. Det kändes som om Sirius försökte känna på dessa svagheter men hade lite för dåliga spelare för att kunna utnyttja det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in