2023-09-03, 21:35
Medlem
Herregud vad överlägsen Erabi var i dueller med gnagets mittbackar. Vill bara att vi förlänger med monstret.
Citera
2023-09-03, 21:37
Moderator
vfs avatar
Surt att tappa 2 poäng mot MFF, tyvärr fick de en billig straff som gjorde att de kom ikapp, tycker Blåvitt gör det jävligt bra. Dansken har fått lite ordning på laget. Imponerande att Berg inte kan spela men att man ändå gör en bra match mott MFF borta.

Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Han kanske var en av dom på läktaren som firade kvitteringen som en vm-finalsvinst?

Trodde i min enfald att enbart deltagarlag firade kvitteringar.

Vi får kolla med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tyckte dock de flesta jagade hem för att jaga ledningsmål.

Det firades ganska vilt på läktaren, märkligt, trodde inte peddomalmö firade kvittering mot bottenlag hemma.
Citera
2023-09-03, 21:39
Medlem
QuantumQuills avatar
Hur kommer det sig att Jones Kusi Asares grabb lirar i Aik och inte Dif?

Som att typ Sulan Sleyman skulle tillåta sina barn att gå till Aik. Dvs otänkbart.
Citera
2023-09-03, 21:43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Poängtapp? Inga problem. Vi vann bollinnehavet med 75 % idag. Rydström runkar sig gott till sömns med det. Snubben kanske borde beordra sitt eget lag fram innan han gnäller på andra. Olssons ansikte vid 2-2. Finns inte ett face jag skulle vilja ge en knytnäve mer i Allsvenskan. Mög. Är det ordet man använder i malmöstan för ett sånt ansikte.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Inget lag är bra nog för guldet i år.
Börjar likna, 2021, tror jag det var. När lagen i toppen tävlade om att inte vilja vinna guldet och snubblade väl många gånger mot slutet. Elfsborg är ursäktade. Dom har varit bättre än förväntat. En man mindre igår. MFF är det inte med sina förutsättningar. Häcken hade varit ursäktade med Europacupspel om det inte varit för att dom haft det bästa mittfältet i Allsvenskan någonsin och var superförberedda på att dubblera och skulle klara det utan problem. Fruktar att det slutar som 21. Elfsborg faller på mållinjen. Häcken klarar inte av dubbleringen som blir tuffare i gruppspelet och får se sig bakom ryggen. 4 poäng. Är vibreringen jag känner i marken hisingens feta häckar som dallrar.

Förövrigt sjukt att de 3 inblandade lagen alla spelar mot varandra sista 2. Kan nog fan bli ett nytt IFK-AIK i sista. Är nog en av de mer spännande säsongsavslutningarna vi haft med 8 omgångar kvar med botten inräknat
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2023-09-03 kl. 21:46.
Citera
2023-09-03, 22:03
Medlem
Teus avatar
Kul med fotboll hörrni. Skitbra domarinsats också, verkligen balanserade domslut. Märks att Bajen har tränare från Spanien. Nordfeldt ska vara glad över övergången till det kontantlösa samhället annars är risken att han fått några mynt på sig ganska hög. Sopa. Durmaz hade man klagat på också men då landar man väl på Efterlyst för HMF eller något liknande.

Men nej, det behövs inga ursäkter. Att förlora mot vraken på det sättet borde rendera i tvångsdegradering. Så här utskämd har man inte blivit sen man fick, väldigt offentligt, reda på att morsan och svenska läraren i högstadiet hade gått igenom hippiestadiet tillsammans med allt vad det innebär.

Nä, skit samma. Nu struntar vi i detta. Salorm, sparkar du igång AIK snooker så vi kan ha något att titta på istället för det här jävla eländet? Jag sa till frun när jag kom hem att jag skulle börja följa Solna VBK istället och fick en sko i ansiktet som svar så den funkar tyvärr inte.

Och sist men inte minst till alla vrak i tråden så vill jag påminna i er segerfrossa om att vi förlorade mot Halmstad så ni ska inte tro att ni är speciella.

Skit ner er.
Citera
2023-09-03, 22:11
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kul med fotboll hörrni. Skitbra domarinsats också, verkligen balanserade domslut. Märks att Bajen har tränare från Spanien. Nordfeldt ska vara glad över övergången till det kontantlösa samhället annars är risken att han fått några mynt på sig ganska hög. Sopa. Durmaz hade man klagat på också men då landar man väl på Efterlyst för HMF eller något liknande.

Men nej, det behövs inga ursäkter. Att förlora mot vraken på det sättet borde rendera i tvångsdegradering. Så här utskämd har man inte blivit sen man fick, väldigt offentligt, reda på att morsan och svenska läraren i högstadiet hade gått igenom hippiestadiet tillsammans med allt vad det innebär.

Nä, skit samma. Nu struntar vi i detta. Salorm, sparkar du igång AIK snooker så vi kan ha något att titta på istället för det här jävla eländet? Jag sa till frun när jag kom hem att jag skulle börja följa Solna VBK istället och fick en sko i ansiktet som svar så den funkar tyvärr inte.

Och sist men inte minst till alla vrak i tråden så vill jag påminna i er segerfrossa om att vi förlorade mot Halmstad så ni ska inte tro att ni är speciella.

Skit ner er.

Vad hade du väntat dig? Upp på hästen igen! Degerfors ska krossas!
Citera
2023-09-03, 22:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Det firades ganska vilt på läktaren, märkligt, trodde inte peddomalmö firade kvittering mot bottenlag hemma.

Såg dock ingen som gick hem jublandes. Folk suckade och traskade iväg och kände besvikelse, men du var kanske på en MFF-sektion och såg annat.
Citera
2023-09-03, 22:16
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Såg dock ingen som gick hem jublandes. Folk suckade och traskade iväg och kände besvikelse, men du var kanske på en MFF-sektion och såg annat.
Vem ersätter Pena i nästa omgång?
Citera
2023-09-03, 22:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad hade du väntat dig? Upp på hästen igen! Degerfors ska krossas!
Dagen jag förväntar mig förlust mot bajen är dagen jag börjar lära mig knyta rep.
Citera
2023-09-03, 22:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vem ersätter Pena i nästa omgång?

Ingen aning just nu. Tänker ändå inte hjälpa dig med ditt Fantasylag.
Citera
2023-09-03, 22:19
Medlem
lyktstolpes avatar
Kul omgång, tror Malmö tar det tillslut. De har totaldominerat senaste matcherna men inte lyckats fått målen och därmed poängen med sig. IKT nitade säkert från straffpunkten. Han kommer nog igång och vinner skytteligan komfortabelt.

AIK har tufft spelschema, Sirius mycket lättare. Blir nog en rysare vem som blir nästsist.
Citera
2023-09-03, 22:20
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det tror vi inte. Första halvan av säsongen gick man ju runt och undrade hur i helvete vi kunde vara det enda laget som då hade torskat mot AIK, så bedrövligt usla som ni var.

Men idag är vi helt klart ett bättre fotbollslag än vad AIK är, och det känns bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in