2023-09-03, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Män är genomgående bättre på allt över tid, ingen konkurrens ens.

Dina operationer har jag redan berört och du kunde inte besvara någon av mina invändningar och jag har fler än de jag redovisade. En av alla invändningar är att du inte ens vet om det är så att män i högre utsträckning tar fler svåra fall just eftersom de är bättre. Du kan därför inte avgöra vem som är bäst baserat på komplikationer i ett utvalt land under en begränsad tid. Det är inte ens så att risken för komplikationer är en given indikator på vem som är bäst.
Men genom att räkna antal företag kan man objektivt mäta vilka som är bäst?
Citera
2023-09-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men genom att räkna antal företag kan man objektivt mäta vilka som är bäst?

Du kan ju se på vilka det är som har lyckats skapa företag med högt börsvärde.
Det är alltid män.

Du skulle inte ens kunna skriva här om det inte vore för all teknik män har skapat.
Citera
2023-09-03, 20:24
Avslutad
Citat:
Du kan ju se på vilka det är som har lyckats skapa företag med högt börsvärde.
Det är alltid män.

Du skulle inte ens kunna skriva här om det inte vore för all teknik män har skapat.
Och det är ett objektivt mätvärde som du använder för att konstatera att män troligen är bättre kirurger än kvinnor, till skillnad från överlevnadsgrad och förekomst av komplikationer efter operationer som inte säger någonting.
Citera
2023-09-03, 20:27
Medlem
Citat:
Och det är ett objektivt mätvärde som du använder för att konstatera att män troligen är bättre kirurger än kvinnor, till skillnad från överlevnadsgrad och förekomst av komplikationer efter operationer som inte säger någonting.

Som sagt, det är inte en slump att män är bäst på allt som är objektivt mätbart. Det finns underliggande faktorer som lett till det. Dessa faktorer som t.ex. högre drivkraft är en gemensam faktor som gör män bättre på allt.
Citera
2023-09-03, 20:32
Avslutad
Citat:
Som sagt, det är inte en slump att män är bäst på allt som är objektivt mätbart. Det finns underliggande faktorer som lett till det. Dessa faktorer som t.ex. högre drivkraft är en gemensam faktor som gör män bättre på allt.
Och med allt objektivt mätbart menar du alltså vissa sporter, vissa startade företag och vissa forskare.
Citera
2023-09-03, 21:05
Medlem
Citat:
ja, du räknar bort att operationer utförda av kvinnliga kirurger har färre komplikationer och en högre överlevnadsgrad när du ska fastslå vilka som är bäst kirurger, men räknar med antal sporter som män vinner och antal företag startade av män.

Nej det gjorde jag inte, jag sågade bara dina slutsatser om att kvinnor skulle operera bättre eftersom du inte har underlag för det påståendet. Du vet inte ens om männen generellt sett tar flera svåra fall eftersom de är bättre. Uteblivna komplikationer betyder heller inte att operationen lyckades. Du har inget underlag alltså.
Citera
2023-09-03, 21:09
Avslutad
Citat:
Nej det gjorde jag inte, jag sågade bara dina slutsatser om att kvinnor skulle operera bättre eftersom du inte har underlag för det påståendet. Du vet inte ens om männen generellt sett tar flera svåra fall eftersom de är bättre. Uteblivna komplikationer betyder heller inte att operationen lyckades. Du har inget underlag alltså.
Förlåt, vad baserade du din slutsats på att män sannolikt var bättre kirurger än kvinnor på nu igen?
Citera
2023-09-03, 21:16
Avslutad
Citat:
Läs ovan. Jag har skrivit det många gånger nu.
Tröga kvinna.
Ja precis, du räknade bort färre komplikationer och en högre överlevnadsgrad i operationer utföra av kvinnliga kirurger till förmån för antal sporter som män vinner och antal företag män startar.

SÅ kommer man fram till att män är bäst på allt.
Citera
2023-09-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ja precis, du räknade bort färre komplikationer och en högre överlevnadsgrad i operationer utföra av kvinnliga kirurger till förmån för antal sporter som män vinner och antal företag män startar.

SÅ kommer man fram till att män är bäst på allt.

Du har inget underlag för att detta gäller generellt för kvinnor, du vet inte hur stora skillnaderna är, du vet inte om de är bestående över tid, du har ingen som helst aning om operationerna ens varit lyckade eftersom uteblivna komplikationer inte betyder detta. Du har alltså noll att komma med och vet inte ens om män generellt tar fler svåra fall med högre risk för komplikationer, just eftersom männen är bättre.
Citera
2023-09-03, 21:24
Avslutad
Citat:
Du har inget underlag för att detta gäller generellt för kvinnor, du vet inte hur stora skillnaderna är, du vet inte om de är bestående över tid, du har ingen som helst aning om operationerna ens varit lyckade eftersom uteblivna komplikationer inte betyder detta. Du har alltså noll att komma med och vet inte ens om män generellt tar fler svåra fall med högre risk för komplikationer, just eftersom männen är bättre.
Och ditt underlag för att män är bäst på allt, inklusive att de troligen är bättre kirurger än kvinnor, är att män vinner i fler sporter och har startat fler företag.
Citera
2023-09-03, 21:27
Medlem
Citat:
Och ditt underlag för att män är bäst på allt, inklusive att de troligen är bättre kirurger än kvinnor, är att män vinner i fler sporter och har startat fler företag.

Du. har fått det svaret snart 10 gånger, läs ovan tröga kvinna.
Du tjänar som bra exempel på att kvinnor är sämre å allt, du är verkligen supertrög.
Citera
2023-09-03, 21:29
Avslutad
Citat:
Du. har fått det svaret snart 10 gånger, läs ovan tröga kvinna.
Du tjänar som bra exempel på att kvinnor är sämre å allt, du är verkligen supertrög.
Ja precis, svaret var precis som jag sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in