2023-09-03, 01:21
Medlem
MrInks avatar
Hur kom begreppet "gädda" till? Vad är ursprunget? Vad har jag missat?
Citera
2023-09-03, 08:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Hur kom begreppet "gädda" till? Vad är ursprunget? Vad har jag missat?
Så här skriver Sara på Dumpen:

"Varför kallar ni de som ni konfronterar för gäddor?"

"Gäddan är en rovfisk som även hugger en och annan av sina egna artfränder. Vi kan alltså inte konstatera att de som vi konfronterar har en pedofil störning, vad vi däremot kan konstatera är att de faktiskt hugger efter våra barn, i sexuellt syfte. Därför kallar vi dem gäddor."

Källa: https://dumpen.se/2022/03/08/valkommen-till-dumpen/
Senast redigerad av KanotklubbenKermit 2023-09-03 kl. 08:17.
Citera
2023-09-03, 12:12
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit

"Gäddan är en rovfisk som även hugger en och annan av sina egna artfränder. Vi kan alltså inte konstatera att de som vi konfronterar har en pedofil störning, vad vi däremot kan konstatera är att de faktiskt hugger efter våra barn, i sexuellt syfte. Därför kallar vi dem gäddor."

Se där.

Själv har jag associerat det till begrepp som "lurar i vassen" och "en ful fisk".
Citera
2023-09-03, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag vet inte vilken uthängning som diskuteras och jag har inte kollat de fem sista uthängningarna men alla andra dessförinnan och då har det handlat om helt klart opassande sexchattar med uttryck som aldrig borde formulerats av männen.
266 är den snubben i vita tröjan så inom 5. De vinklade skiten så mycket att jag själv först trodde att han var där för att träffa en 14-åring men visar sig till slut att han var där för att träffa en 25:åring eller nått men att de använde den baiten för att kunna knyta han till den tidigare baiten om "jaha och vilket sex gillar du" -> "Jo jag gillar analt" ->> OMFG PEDOFIL.

Sara och Patrick behöver en käftsmäll och den bögen bör raderas från sidan då han inte är något mer än en typisk svensk, kåt liten man som leta efter kuk men som absolut inte var intresserad av eller försökte få till något med ett barn.
Citera
2023-09-03, 18:14
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
266 är den snubben i vita tröjan så inom 5. De vinklade skiten så mycket att jag själv först trodde att han var där för att träffa en 14-åring men visar sig till slut att han var där för att träffa en 25:åring eller nått men att de använde den baiten för att kunna knyta han till den tidigare baiten om "jaha och vilket sex gillar du" -> "Jo jag gillar analt" ->> OMFG PEDOFIL.

Sara och Patrick behöver en käftsmäll och den bögen bör raderas från sidan då han inte är något mer än en typisk svensk, kåt liten man som leta efter kuk men som absolut inte var intresserad av eller försökte få till något med ett barn.

Det framgår tydligt att han chattar med en 14-åring, han är "lite nervös för att träffa en 14-åring", han frågar 14-åringen "men du e sugen på mig lr" "va skulle vi göra"

Han har helt klart tagit det för långt där, hans chattande är efterblivet och fullständigt onormalt. Man uttrycker sig inte så till en minderårig. Om mannen arbetar med minderåriga hade jag som hans chef avslutat hans tjänst omedelbart, hade han varit min partner hade jag sparkat ut honom omedelbart.
Citera
2023-09-03, 18:28
Medlem
Citat:
Det framgår tydligt att han chattar med en 14-åring, han är "lite nervös för att träffa en 14-åring", han frågar 14-åringen "men du e sugen på mig lr" "va skulle vi göra"

Han har helt klart tagit det för långt där, hans chattande är efterblivet och fullständigt onormalt. Man uttrycker sig inte så till en minderårig. Om mannen arbetar med minderåriga hade jag som hans chef avslutat hans tjänst omedelbart, hade han varit min partner hade jag sparkat ut honom omedelbart.

Klart man hade... Som pedagog borde han inte svarat men han borde dessutom slutat chatta efter siffran 14 kom upp. Det var ju inte så att han inte ville träffa 14-åringen utan vågade inte. 🤷‍♀️
Citera
2023-09-03, 18:28
Avslutad
Citat:

Stora kukar var det visst, inte analt nu när jag tittar tillbaka.

Alltså ungen säger = Vill du träffas.
Han säger = Lite nervös för att träffa en 14:åring

Så han backar på det.

Får erkänna att vid en andra överblick av chatten so äcklas jag lite mer av han än när jag först kollade för 15 dar sen eller vad det var. Men jag äcklas samtidigt över hur de manipulerar chatten till att få et att låta som att han gick med på att träffa 14:åringen vilket han absolut inte gjorde.

Jag skiter fullständigt i att de pratar om kukar och hur man knullar hit och dit.
Vad jag ogillar gravt är att han säger att det var "tufft av dig och dem" (20 och 30 åringen som ungen ska ha haft sex med). Alltså som om det vore en bra sak.

Tycker att ni alla är lite väl pryda och/eller hycklare med tanke på vilket ultra-liberalt land vi lever i. Alltså bara dagens barnböcker är något som skulle ha klassificerats som erotik för 50 år sedan, de är sjukt explicita. Så någonstans borde hela samhället dra tillbaka klockan.

Den här killen gick nog för långt, men som sagt nog av helt andra anledningar än vad som anges i tråden och vad de försökte få till det på chatten.

Håller också med att det sätt han yttrar sig på slutet om att vara "för nervös" är en fingervisare. Det indikerar eventuellt vart han ville gå men inte vågade. Alltså att det inte bara skulle bli ett "kompismöte" eller en träff mellan två personer som chattat om tunga ämnen typ.
Citera
2023-09-03, 21:26
Medlem
MrInks avatar
Citat:

Se där. Tack för förklaringen.
Citera
2023-09-03, 21:26
Avslutad
Ny gädda!

https://dumpen.se/2023/09/03/oxykarl-jagar-troll-med-konet-napp-270-jarfalla/
Citera
2023-09-03, 21:32
Avslutad
Citat:
Ny gädda!

Haha, fy fan va påverkad han är.
Citera
2023-09-03, 21:36
Avslutad
Citat:
Ny gädda!

Nästan alla ser ut som losers. Inte ens sådär "skön-flummiga" som vissa uteliggare/glidare kan se ut.

Inklusive denna då. Känner någonstans att om man varit lite snällare mot dessa personer så hade de kanske inte blivit som de blev. Men det är ju ingen ursäkt.
Senast redigerad av Transaktiv 2023-09-03 kl. 21:47.
Citera
2023-09-03, 21:39
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Ny gädda!

Ja det var ju inte svårt att hitta honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera