2023-08-09, 02:08
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Hur kan du ha missat att #Sturuf har sagt detta typ 15 gånger sen h*n dök upp här i tråden?
H*n skrev inte elever som fakta.
Klart det var elever är ett antagande. För han sade att han har kontaktat andra barn via chatt.

Men å andra sidan. Finns det nån som tror att han inte har gjort närmanden?
Citera
2023-08-09, 02:11
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle

Tycker det är väldigt specifikt faktiskt att påstå att någon har sexchattat med elever.

Jag tolkar det som ett faktum från dennes sida att det är just elever som alla har varit 14 år gamla som har råkat ut för #266 och hans sexchattande.

Men det stämmer alltså inte då?

Citera
2023-08-09, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Klart det var elever är ett antagande. För han sade att han har kontaktat andra barn via chatt.

Precis, jag skrev elever som i att är man under femton så är man förmodligen elev. Vad skulle de annars vara.

Sen verkar tomten tro att de pratar om sexchatt i fem-sju minuter eller något och så säger gäddan att han chattat med fjortonåringar och då plötsligt handlar hans chattande om virkning av sjalar till äldre damer. Och sen återgår det till att prata om sexchatt igen.

Självklart pratar han inte om virkning utan om sexchatt, det är ju det de pratar om hela tiden.
Citera
2023-08-09, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Du tycker det är ett normalt beteende att som äldre skriva det han gör med en 14-åring?
Förmodar du själv inte har barn, vad hade du gjort själv om det framkommit att Din 14-åriga son fick ett sånt här meddelande från en man.

Gränsen e sååååå nådd när man bara får för sig att skriva som han gör till ett barn. Fan vet hur många han verkligen gjort detta med

Du hade tyckt det va synd att han blev uthängd på Dumpen eller?
Men det var ingen 14-åring han snackade med. Det var en vuxen som låtsades vara 14 år, på vilket han kanske även spelade med i samtalet. Två som dansade med lögnen som musik. Eller rollspel, om det passar dig bättre.
Utan att för den delen tycka att han gjorde rätt.
Citera
2023-08-09, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Men det var ingen 14-åring han snackade med. Det var en vuxen som låtsades vara 14 år, på vilket han kanske även spelade med i samtalet. Två som dansade med lögnen som musik. Eller rollspel, om det passar dig bättre.
Utan att för den delen tycka att han gjorde rätt.

Men han säger ju att han har sexchattat med flera elever. Så det är ju därför Dumpen ville att han skulle uppmärksammas för att han är lärare och tränare. Såna ska inte vara nära barn.
Citera
2023-08-09, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Tycker det är väldigt specifikt faktiskt att påstå att någon har sexchattat med elever.

Jag tolkar det som ett faktum från dennes sida att det är just elever som alla har varit 14 år gamla som har råkat ut för #266 och hans sexchattande.

Men det stämmer alltså inte då?

Men det är klart att alla fjortonåringar är elever. Sen så återkommer han och kallar de som är under femton som han chattat med för "dom" och så så hela intervjun visar att han sexchattar med barn. Och eftersom han är lärare och tränare och det är så ofta sådan begår övergrepp eller våldtar barn så publicerade man.

Jag har svårt att förstå att man inte förstår publiceringsorsaken. Han är lärare och tränare och de är överrepresenterade vad gäller övergrepp och våldtäkter.
Citera
2023-08-09, 02:35
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Precis, jag skrev elever som i att är man under femton så är man förmodligen elev. Vad skulle de annars vara.

Sen verkar tomten tro att de pratar om sexchatt i fem-sju minuter eller något och så säger gäddan att han chattat med fjortonåringar och då plötsligt handlar hans chattande om virkning av sjalar till äldre damer. Och sen återgår det till att prata om sexchatt igen.

Självklart pratar han inte om virkning utan om sexchatt, det är ju det de pratar om hela tiden.
Citat:
Varför man tycker det är fel är ju för att han chattar med fjortonåriga elever som han sen säger att han inte träffar för att han tar sitt vuxenansvar.
Hur tycker du att man ska tolka detta inlägget från dig? Särskilt den feta biten där. Förklara gärna vad du menade med det du skrev. Jag känner inte dig, har aldrig skrivit till dig tidigare, så jag vet ju inte vad för slags språkbruk du normalt sätt har. Men jag tolkar det som att du menar att #266 har sexchattat med 14-åriga elever men som han valt att inte gå fullt ut med och träffat.

Finns det andra sätt att tolka det du har skrivit? Det faktum att du väljer att använda ordet "elever" betyder ju att det rör sig om flera stycken, eller hur? Så vart kommer denna uppgiften ifrån? Det har jag försökt få ett svar från dig hela kvällen, men du vägrar svara på det.
Citera
2023-08-09, 03:04
Medlem
usch jag vet vem 266 är
Citera
2023-08-09, 04:07
Medlem
Dumpen vill även ha nolltolerans mot alla typer av sexchattar mellan vuxna och det vuxna tror är barn.

Det är den vuxne som ska ta ansvar även om ett barn är drivande och önskar det.

Gädda 266 delar inte Dumpens värderingar och fiskas upp för en konfrontation.

Gäddan ser i alla fall ut att skämmas en aning.

Idrottsföreningens ungdomsavdelning där gäddan är aktiv reagerar också. Delar inte gäddans värderingar eller agerande som framkommit.

Vi får se hur hans arbetsgivare och andra reagerar? Kanske rycker dom på axlarna som vissa anonyma försvarare här på Flashback. Det vet vi inte ännu.

Dumpens gnetar på.

Bra råd. Hamna inte på Dumpen. I min värld är det ganska enkelt att undvika. Då blir livet enklare att leva.
Senast redigerad av Spritsson 2023-08-09 kl. 04:10.
Citera
2023-08-09, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moldex921
usch jag vet vem 266 är

Berätta mer är du snäll.
Citera
2023-08-09, 06:10
Medlem
N0IItoleranss avatar
Precis som Sävehof konstaterar att oavsett brottsligheten är sexchat med barn helt försvarbart. Skulle det framkomma att en snuskgubbe pratat om kuk här och där med mitt barn hade jag blivit vansinnig. Ett enkelt förhållningssätt för vuxna är att springer man på ett barn i sexuella miljöer ska man förklara det oriktiga och farliga och informera barnet om att ta diskussionen med sina närstående och hitta andra kanaler för sin nyfikenhet och upplysa om farorna.

Det roliga med denna konfrontation är ett även de som tror att låter de sin pedofili stanna med möten på internet så kan dumpen dyka fram vid möten med vuxna. De som agerat på sin pedofili online ska alltså vara rädda att träffa någon efter det. Bra jobbat
Citera
2023-08-09, 07:15
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Det roliga med denna konfrontation är ett även de som tror att låter de sin pedofili stanna med möten på internet så kan dumpen dyka fram vid möten med vuxna. De som agerat på sin pedofili online ska alltså vara rädda att träffa någon efter det. Bra jobbat
Det första vettiga som postats på uppåt 100 inlägg tror jag, efter att några pedofilkramare spytt ur sig in absurdum att man ska få vara pedofil på nätet!
MAN SKA INTE FÅ VARA PEDOFIL NÅGONSTANS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in